Concert SPIRITUAL RAVISHMENT – Oradea, 16 dec 2011, Moszkva

Vineri seara mi s-a confirmat inca o data de ce romanii isi merita soarta…din toate punctele de vedere…tot vineri am constientizat ca Romania are trupe pe care nu le merita – unii artisti dau tot ce au mai bun cand se afla pe scena (talent, dedicare, energie), concretizand show-uri absolut spectaculoase, iar “metalistii” stau si sparg seminte in fata scarii. De nenumarate ori am auzit pareri de genul : “Ba…nu se intampla nimic in orasul asta…sa-mi bag %&*@…” –  atunci cand se intampla…oamenii prefera sa faca orice altceva in afara de a veni la un concert de calitate si de a se distra in adevaratul sens al cuvantului. Ceva nu se leaga cum trebuie, nu? Prima oara m-am intrebat daca partea financiara este factorul cauzator de “vid” in prezenta la concerte…clar nu…10 lei pentru un concert e oare atat de mult? Pe langa energie si nervi consumati, oamenii care urca pe scena investesc in muzica si in tot ceea ce tine de organizarea unui eveniment cu muuuult mai mult…Ceea ce este ironic, e toata discrepanta asta intre discutiile de rahat si comentariile pe care “metalistii” le fac in legatura cu lipsa de show-uri si adevaratele lor reactii cand sunt pusi in fata faptului implinit. Stiti ce? Meritati sa va scaldati in continuare in plictisul vostru vesnic si mediocru…pentru totdeauna. Continuati sa beti in continuare bere ieftina si Polar si continuati-va discutiile despre KREATOR si METALLICA…plangeti-va in continuare de mila. In ritmul asta, romanii nu merita scena underground de calitate –  merita doar sa se balaceasca in mocirla plina de prost gust si avarism – si acum ma adresez doar acelora care considera ca 10 lei este o suma colosala de care nu se pot lipsi, doar pentru a alege varianta cea mai ieftina si derizorie. Nu vreau sa fiu pe post de  pilon etic si moral in aceasta problema, insa mi-e scarba de “datatorii cu parerea” care nu fac decat sa se lamenteze in afirmatii de prost gust tipic romanesc. Ma bucur insa ca se face o selectie naturala…publicul low cost nu merita trupe de calitate – ceea ce imi lasa insa o amaraciune cumplita e ca selectia asta demonstreaza ca genele de retard si prostie sunt tot mai pregnante. Cine se simte lezat sa nu-si dea cu parerea pentru ca oricum nu ma intereseaza sub nicio forma. Va doresc doar scufundare placuta in mlastina cliseelor si a chestiilor “ieftine”…Semintele, berica la tap si caterinca va asteapta cu bratele deschise!

Revenind la ceea ce este cu adevarat important – show-ul SPIRITUAL RAVISHMENT de vineri a fost o lectie clara de profesionalism total. Oradea are trei trupe cu care se poate mandri oriunde, oricum, oricand. Voi fi scurta in descrieri, pentru mi-am mai expus punctul asta de vedere de nenumarate ori si daca m-as repeta as da-o in penibil. Galeria foto cred ca transmite destul de fidel feeling-ul care-a fost acolo.

Concertul a fost deschis de baietii de la PUTRID EMANATION –  o trupa tanara, pentru care garantez ca se va ridica mult. Au inceput activitatea sub forma de trupa de cover-uri SIX FEET UNDER si CANNIBAL CORPSE –  le-am dat o mare bila alba cand am observat ca incet, dar sigur incep sa insereze in setlist si compozitii proprii  – per total, prestatii tot mai bune de la o reprezentatie la alta. Bravo baieti! Keep on rockin’!

Pe CROSSHAIR i-am vazut evoluand inca de la prima reprezentatie scenica si imi creste inima sa vad ca o trupa atat de tanara reuseste sa arate atata seriozitate si talent. In cei nici doi ani de existenta, cei cinci liceeni au scos un album de-a dreptul misto si au demonstrat ca pot da clasa cu usurinta unor trupe cu vechime de zeci de ani experienta. Cu oameni ca ei, scena romaneasca inca mai are o scapare si o sansa de a se descotorosi de plafonare si glod. Vlad, vocalul trupei a dobandit o tehnica impresionanta pentru un tanar de varsta lui si nu pot decat sa-l felicit.

Despre SPIRITUAL RAVISHMENT nu as vrea sa mai spun prea multe…i-am laudat de prea multe ori si sustin cu tarie ca e cea mai puternica si calitativa trupa din scena underground romaneasca. Ceea ce fac ei e o lectie de profesionalism si dedicare – merita toti “laurii” pentru fiecare show pe care l-au sustinut pana acum, pentru ca exclusiv orice prestatie a fost 100% “asa cum trebuie” sa sune o trupa mare! Si SPRIRITUAL RAVISHMENT este cu adevarat o TRUPA MARE…cu majuscule ! Cu asta mi-am incheiat pledoaria.

Per total, show-ul a fost absolut vitalizant si refreshing pentru toti cei prezenti – am asistat la un party total dement intre prieteni.

Comentarii - “Concert SPIRITUAL RAVISHMENT – Oradea, 16 dec 2011, Moszkva

1. multumim celor care s-au prezentat la concert (cat de multi cat de Putin) si ne-au sustinut 🙂