KoRn la Arenele Romane – Un show incendiar

KoRn BucurestiDupa multa asteptare a venit si ziua despre care cu totii am tot vorbit in ultimul timp. Am ajuns pe la 18:45 la Arenele Romane unde nu era nici o coada si abia cateva sute de persoane se grabisera sa vina inca de la primul act. Ca tot vorbeste lumea de problema asta pe la alte showuri, aici erau destule baruri amplasate pentru a nu crea cozi sau alte neplaceri, nefiind nevoit sa astept nici macar dupa o persoana pe perioada serii.

received_10203285009445489

Nu am prins DJ-seturile lui Hefe si Planet H, iar in momentul cand am intrat Implant Pentru Refuz erau deja la mijlocul setului… ce am apucat sa ascult de la timisoreni au fost cateva piese de pe noul album, Cartography, si din ce am inteles acesta a fost ultimul concert din turneul de promovare al acestuia. Show profi ca de obicei cu miscare pe scena, dar in public mai putin. Sunet decent. Ciudat faptul ca au cantat primii, ma asteptam sa intre a doua trupa, dupa Point Blank.

received_10203285009485490

Urmatorii au fost Point Blank din Macedonia, trupa pe care am mai vazut-o si cu alta ocazie si care a avut aceeasi energie, dar care mi se pare ca incearca prea mult sa ii imite pe Deftones pe multe piese, pana si miscarea scenica a vocalului. Ei au fost si cei care au dat start moshpitului si wall of deathurilor in public cu soundul nu metal tipic al anilor 90. Au sunat bine, au avut un public mai numeros si primitor ca IPR, dar nu m-au dat pe spate sau impresionat in vreun fel.

received_10203285009405488

A treia si ultima trupa care a deschis showul Korn a fost Coma. Poate cea mai activa trupa care se invarte in peisajul asta si cu cea mai solida baza de fani, care intotdeauna mi se pare ca se prezinta cel mai profesionist dintre trupele romanesti. Coma au miscat serios Arenele Romane dar si scena pe care au prestat cu cele mai cunoscute piese ale trupei, iar Dan a comunicat constant cu publicul, cum stie el mai bine. Am avut parte chiar si de un moment a la Spit It Out – Slipknot pe Stai. Marfa! Asa cum a spus si Catalin, s-a terminat destul de repede si doar cateva zeci de minute ne mai desparteau de gigantii americani ai nu-metalului, pentru prima oara la Bucuresti.

received_10203285010365512

M-am pozitionat in primul rand la gard printre oamenii de 1.90 m care “just want to see the world burn” in dreptul locurilor in care urmau sa apara cei doi OG’s Fieldy si Head, pentru ca e una dintre putinele trupe pe care chiar vreau sa le vad de aproape. Dupa vreo 20 de minute in care tehnicii Korn printre care si JR Bareis (chitarist in Islander si Love And Death – proiectul lui Head) au facut soundcheckul, s-a ridicat pe spate bannerul urias cu coperta primului album iar din cinelele lui Ray deja se auzea inceputul de la Blind, alaturi de Fieldy care a venit pe scena in apropierea publicului pe mijloc cu pozitia tipica a bassului. In momentul ala deja apareau in minte imaginile de pe dvduri sau concerte clasice Korn, iar toate nemultumirile legate de oamenii din jur chiar nu au mai contat.

received_10203285010445514

Din stanga a mai iesit Head, din dreapta Munky si Jonathan, Big Sleep intr-o parte a scenei (bodyguardul lui Jonathan Davis si fost lider al bandei Crips din LA) moment in care cei aproximativ 4500 de oameni (partea de jos a fost full, plus pe scaune destul de multi) au rabufnit asurzitor in urale urmat de clasicul „are you reaaady” care a declansat o explozie de energie asa cum merita o formatie de acest calibru. Am mai vazut Korn, dar e prima oara cand ii vad cu membrul formator Brian “Head” Welch, reintors in trupa dupa cativa ani, si care fara discutie a fost cel mai carismatic chitarist pe care l-am vazut live vreodata. Aseara am vazut o trupa care dupa 22 de ani inca se simte foarte bine pe scena. Iti puteai da seama de acest lucru foarte usor prin zambetele cu care au cantat o ora si jumate, glumele pe care le-au facut intre ei, contactul vizual cu publicul sau „arogantele” tipice de OG ale lui Fieldy, care arata uneori in mod ironic the devil horns fata de cei cu look mai “true metal” din public, urmat la sfarsitul concertului de un strigat cu „ace of spades” in microfon 🙂 For the lulz.

received_10203285010405513

David Silveria, imi pare rau, dar Ray Luzier m-a convins din nou ca e un monstru in spatele tobelor. Jonathan Davis a comunicat cu publicul exact atat cat o face intotdeauna. “What’s up Bucharest, y’all make some fuckin’ noise!” De altfel, a salutat si multumit publicului la sfarsitul concertului.
Au cantat primul album in intregime colorat cu cateva medleyuri din Alive sau Lodi Dodi. Nu credeam ca piesele de pe primul album pot suna atat de bine in varianta live, chiar cu mult peste varianta de studio, mai ales cele care il au ca backing vocals pe Head (Ball Tongue, Lies), cunoscut pentru vocea lui puternica de la Love And Death. Dupa ce au incheiat cu emotionanta Daddy pe care pana in turneul aniversar nu o mai cantasera de la inceputul carierei, membrii trupei s-au dus in spate. Tehnicii au luat stativul clasic al lui Jon pe care canta si la inceputurile trupei, si au adus cunoscutul stativ „the bitch” creat de H.R. Giger pentru a doua parte a showului in care publicul s-a dezlantuit chiar mai tare si, am ascultat Falling Away From Me (“go Fieldy!”) , Here To Stay (despre care sunt de parere ca e cea mai „grea” piesa pe care o poti asculta live, mai ales ca la ei iese mult in fata basul si toba, simti ca iti tremura plamanii in fata scenei), Coming Undone si apoi Freak On A Leash care a incheiat cel mai bun concert Korn la care am luat parte pana acum. La sfarsit toti membrii trupei au multumit de pe scena publicului, au impartit bete de toba si pene de chitara pe care o parte dintre fete s- au luat si la… bataie?

received_10203285010565517

La capitolul sunet, in fata s-au auzit perfect toate instrumentele cat si vocea, lucru mai rar, iar ca volum a fost cu foarte mult peste cel de la Peninsula din 2010, exact cum trebuie sa fie la Korn, sa vibreze pamantul. Am auzit pe acolo si cateva comentarii cum ca in spate s-ar fi auzit mai incet… daca o fi fost asa, aici nu e vina trupei si nici a sunetistului, ci doar a PA-ului din locatia respectiva, keep that in mind. Un alt lucru marfa a fost distanta foarte mica dintre public si scena, nu ca la Peninsula unde erau metri buni intre primul rand si scena. Dupa concert am iesit din incinta arenei iar in parc am trecut pe langa vanurile care transportau membrii Korn inapoi la hotel si din care Jonathan Davis ne-a salutat zambitor de pe scaunul din fata 🙂

received_10203285191250034

In ultimii doi ani am mers mai rar la concerte in Romania si am bifat in mare parte doar trupele favorite cand au venit la noi pe care nu le pot rata orice ar fi… dar mare mi-a fost mirarea cand am observat ca publicul e chiar mai needucat ca inainte. Domnisoare care jignesc si fac scandal pentru ca cei din jurul lor se ating de acestea in mod involuntar (nu intr-un mod vulgar)… fiind intr-o multime de oameni la un concert. Barbati trecuti de 35 de ani cu gura mare ca cineva s-a pus pe bucata lor de ciment cat timp au fost sa-si ia o bere. Macar am stiut sa primim formatiile cum trebuie. Inca ne dam profesionisti, destepti si nu ne convine nimic cand vine vorba de o trupa gigant din afara (dupa aia strigam in cor… “vrem porumb!”…?) ala nu a avut chef, celalalt nu s-a uitat la mine, nu s-a miscat asa cum vroiam eu… iar de pareri in ale sunetului nu mai zic… au fost 4000 de sunetisti aseara in Arene. Dar tot marfa s-a auzit! Poate mi-au crescut mie standardele fata de oameni sau am un simt al penibilului mai mare. Daca nu e vreun Axl Rose care sa intarzie 3 ore si toti chiar isi fac treaba ca la carte cum multi ne dorim.. zic sa lasam prostiile astea la o parte, sa ne distram si sa ne bucuram de formatia pe care o avem in fata! Sa criticam doar ceea ce merita criticat, altfel nu avem decat de pierdut. Pentru ca atunci cand avem de a face cu un nume de genul asta, nu stim cand sau daca mai avem ocazia sa ii vedem pe meleagurile noastre, ca nu suntem nici Germania si nici UK. Organizarea a fost excelenta cam din toate punctele de vedere, lasand la o parte povestea de mai jos. Multumesc Sabotage si Emagic pentru un eveniment pe care multi il asteptam de atatia ani si sper la mai multe de genul asta! Daca as vedea in fiecare an in Romania Korn, Limp Bizkit, Slipknot, Down si ceva artisti hiphop mari… nici nu ar mai fi nevoie de altceva 🙂 cheers!

received_10203285010525516

PS: Pentru un baietas in albastru de la Brigada Garduri Strambe care s-a uitat cateva ore cu scarba maxima la cei din fata. Cand la sfarsitul piesei Faget oamenii stau cu degetele mijlocii in sus… ala e filmul piesei, prietenas. Cand tu sari disperat cu gura la oameni care la incurajarea lui Jon Davis au aratat acel semn la versul “you can suck my dick and fuckin’ like it”, nu dai dovada decat ca esti un meltean pe care l-a trimis ma-sa sa si ia un atestat de paznic in 3 luni ca sa nu mai stea cu ochii in Warcraft non-stop si sa-l scuipe lumea pe strada ca nu stie unde se afla si ce se intampla. Ma asteptam sa ii gasesc pe Blackhawk Security aseara, sau cei care au fost la ultimul concert Deftones tot in Arene, nu cunosc numele firmei. Singurele doua firme de altfel cu un comportament exemplar la concerte rock. Cum de inca sunt adusi astia la astfel de evenimente?

JAZ_D