Cronica de concert: Implant pentru Refuz, Breathelast, Key To The Crown – București, 11 aprilie 2014, Club Fabrica

Era cât pe ce să ajung singură la concertul de vineri din Fabrica, dar și așa, asta nu ar fi schimbat cu nimic faptul că am avut parte de un show fenomenal. Ceea ce s-a intamplat acolo, se poate descrie printr-o curbă nefiltrată care tinde către infinit.

Seara a fost deschisa de trupa metalcore Key To The Crown din București. Pentru o formatie care abordează un gen muzical ca acesta, arsenalul detinut la capitolul creativitate și originalitate trebuie să fie destul de zdravăn. Încă la început de drum, băieții nu m-au impresionat, dar i-am remarcat datorita atitudinii pe care o au in prestatia live. La nivel de voce, Andrei se află încă în puctul în care se definește ca muzician, cel puțin așa mi-a părut, iar la nivel de compozitie trupa abordeaza un metalcore pur, asa…ca la carte (mai puțin ultima piesă interpretată care mi-a captat atenția prin pasaje mult mai rapide). In setlistul lor, baietii au inclus si un cover Parkway Drive, interpretat foarte „curat”, in viziunea mea. La fel ca in cazul multor trupe de „opening act”, cei de la Key To The Crown nu s-au bucurat de un public foarte numeros.

Atipică a fost și muzica dintre cântări, piese numa’ bune pentru meditație și mix-uri lente care te atrăgeau la discuții filosofice sau la somn 😉

De la Breathelast am avut parte de același performance pătrunzător, amplificat de sinergia dintre ei, care aduce un aport important muzicii lor și concertului în sine, fapt care impune de asemenea și un respect necesar pentru o trupă în evoluție.Breathelast s-a aflat în două momente definitorii ale evoluției muzicale, alături de IPR, o dată în 2011 în Club Wings, în perioada lor incipientă și acum, in Fabrica, unde deja experienta si-a cam spus cuvantul. Sunt faini și arată că o fac din pasiune pentru muzică! Au cântat piese noi, ceea ce înseamnă că lucrează la material nou, care sper ca va suna intr-un mare fel. Am avut parte și de informații de la acest concert, mai precis, lansări de clip de la Breathelast, pentru care din câte am înțeles, ar fi nevoie si de susținerea publicului.

Implant pentru Refuz ne-a eliberat prin brutalizare! E cert, când auzi IPR gherila, you’re in for a treat! O trupă cu mulți simpatizanți, care știe să întrețină o atmosferă înflăcărată. Oamenii se îngesuiau și îi simțeai pe cei care se mișcau pe
lângă tine ca într-o transă. IPR face parte dintr-o clasă instigatoare, care știe să își transmită foarte bine stările și frustrările prin muzică, o exprimare artistică violentă menită să înlăture prejudecățile și compromisurile ieftine.

Nelipsite au fost și piesele vechi (Tăcere și Resemnare, În interior etc) printre care s-au strecurat și unele noi de pealbumul pe care urmează să fie lansat, intitulat Cartography, pe care abia aștept să îl primesc și să îl pot asculta. Trupa sustine in momentul de fata un proiect de crowdfunding pentru acest material, pe platforma We Are Here (caută și vezi cum poți contribui la dezvoltarea albumului nou, un pre-order pentru necesitățiile materiale ale trupei care este răsplătit).

Au sunat hipnotic pe una dintre piesele noi, ceea ce mi-a provocat o nouă atracție înspre muzica lor, asta poate fiind noua abordare venită odată cu schimbările de componență de care a avut parte trupa.

Se pare că în 2014 avem multe de așteptat și de ascultat de la trupele noi și mai puțin noi din România, lucru care nu poate decât să mă încânte și pe care îl salut!

REDHED

*