Cronica de concert: Vita de Vie, AnySound – Oradea, 21 martie 2014, Window Pub

Vinerea ce tocmai a trecut, i-am revazut pe cei de la Vita de Vie…au ajuns in Oradea cu turneul “Fenomental”, cu ocazia celebrarii a 15 ani de la debutul albumului ce poarta acelasi nume, care le-a adus celebritatea. Cei drept, nu am mai participat de ani buni la un show cu ei…se cam cerea sa-mi aduc aminte de copilarie. Primul concert Vita de Vie pe care l-am vazut a fost in urma cu vreo 13 ani…se tinea la Casa de Cultura din Focsani si retin ce haos au facut roackerii din oraselul meu pe Basul si cu toba mare sau Sunetul mai tare…in Focsani nu exista pe-atunci termenul de „moshpit” sau „pogo”…toata treaba se intitula „mushală”. Cam asta a fost atunci – mushală grava, care s-a lasat cu sange si praf…a fost mega-impresionant si scandalos pentru mine la acea varsta.

Inchid paranteza si revin la ceea ce s-a intamplat vineri in Window Pub. Seara a fost deschisa de tinerii oradeni de la AnySound. Pe baietii astia i-am mai vazut in doua concerte, ce-i drept la putina vreme de la inceperea activitatii muzicale, moment in care se mai resimteau stangacii si timiditati pe ici pe colo. Ei bine, acum treaba s-a schimbat simtitor. Cei de la AnySound au prins curaj si emana o energie foarte buna spre public…au piese saltarete si pline de viata, un alternative cu ceva influente grunge, stil numa’ bun pentru o gasca de liceeni. Ma bucur sa observ ca temerile mele fata de noile generatii de adolescenti indolenti, care au ca principale activitati „seminte, Cola si caterinca” sunt spulberate. Iata ca avem tineri care fac ceva foarte marfa si au un scop bine conturat. Bravo!

Vita de Vie a redeschis o „fereastra spre trecut” de care chiar aveam nevoie toti cei prezenti. A fost un recital care pe mine cel putin, m-a facut sa constientizez inca o data ca trupa asta a scris ceva istorie in rock-ul romanesc…ce-i al lor e pus deoparte – suna zid, au piese marfa, iar Adi Despot e un frontman desavarsit. La show-ul de vineri am avut parte de un mega-festin de piese care au consacrat trupa – „Basul si cu toba mare”, „Sunetul mai tare”, „Iamma” sau „Sapa”. Mereu mi-a placut la Vita de Vie faptul ca e o trupa care reuseste sa faca ce vrea din muzica – te trece prin toate starile posibile – de la agitatie si zbantuiala pana la stari super-melancolice si romantioase. A fost atmosfera de party intre prieteni, care cred ca a picat la fix, mai ales daca e sa luam in considerare faptul ca era ziua de nastere a lui Adi. M-am bucurat sa vad un public onest si sincer – s-a vazut ca toti cei prezenti s-au bucurat de ceea ce primesc de pe scena…Foarte fain! Asa concerte sa mai tot fie!

*
*