Cronica de concert: SINISTER la Bucuresti, Club Fabrica, 26 octombrie 2012

Prima ediție „Old skull death night” oganizată de The Invisible Guest Booking in parteneriat cu Axa Valaha și clubul Fabrica s-a dovedit a fi un succes. Cele trei trupe din cadrul evenimentului în frunte cu veteranii SINISTER au cântat de au rupt scena în două în fața la aproximativ 100 de persoane. Publicul a dat din cap, a urlat, iar cei mai „norocoși” au căzut zdravăn cu spatele de podea.

Publicului român îi place să rămână între extreme. Dacă la festivalurile mari de la noi din țară (mult mai scumpe decât un concert precum cel de aseară) vezi sute de fani ai acestui gen de muzică, la concertele de club situația se schimbă și abia dacă trec de numărul 100. Nu spun că aseară nu a fost bine, însă așa cum a menționat și unul dintre organizatori, se putea mai bine. Iar exemple sunt destule: concertul VITAL REMAINS, MARDUK, DECAPITATED și multe altele.

Un alt aspect, la ora 20.00 trebuia să înceapă cântarea, însă destul de mulți oameni încă se aflau la bere pe terasă. Din acest motiv, ar fi bine să nu se mai mire de ce concertele încep cu mici întârzieri. Abia când trupa clujeană a început să cânte și acordurile au început să se audă, s-au ridicat de la mesele lor și au urcat la concert. Puțin respect nu strică!

Prima trupă a serii, clujenii de la DECEASE. Băieții au început demonstrația de old school thrash metal în forță. Trupa foarte sigura pe ea și fără emoții a dovedit că trei oameni cu atitudine pot să impresioneze de la primele piese un public care a văzut multe concerte cu trupe foarte bune, având în vedere că majoritatea celor prezenți sunt plătitori constanți la toate concertele de acest gen. Trupa nu a fost lăsată să plece de pe scenă fără să nu mai cânte o piesă.

Au urmat KILLCHAIN din Slovacia. Cu o prezență scenică tipică pentru o trupă de deathgrind trupa a făcut spectacol. Nu sunt foarte multe de spus despre ei. S-au prezentat la apel, și-au făcut treaba ca la carte, grație sunetului bun oferit de omul de la butoane Fane. Solistul vocal a fost toată seara pus  pe șotii, pe scena a sărit de colo-colo, s-a strâmbat la public și a îndemnat la moshpit. Din păcate KILLCHAIN a fost singura trupă a serii care nu a fost chemată la bis.

După o scurtă pauză, timp în care publicul discuta situația de vis-a-vis de Fabrica și anume coada formată din zecii de mii de oameni, tineri, copii și bătrâni care așteptau să atingă moaștele sfântului Nectarie din Eghina, sfinţilor Împăraţi Constantin şi Elena şi cele ale sfântului Dimitrie cel Nou.

CASUS au fost deja familiarizați cu publicul de la noi, astfel ca, înainte de a începe concertul, membrii trupei au salutat câțiva oameni din public și au împărțit câteva cuvinte cu ei. CASUS s-au aflat în România pentru a doua oară în acest an si odată familiarizați cu sunetul au dat drumul la scandal. Chitaristul și vocalul în rolurile principale au încălzit bine publicul înainte de show-ul olandezilor. Nici publicul nu s-a lăsat mai prejos și au încins un moshpit cu „greutate”. Concertul CASUS a fost mai mult așa ca între prieteni, mai ales că alături de ei au venit câțiva amici de-ai lor din Germania, special pentru acest concert.

Sound check SINISTER, puțină pauză și ….măcel. Olandezii de la SINISTER, aflați pentru a doua oară în țara noastră au pornit tocătorul death metal în Fabrica. Sunetul a fost perfect pentru demonstrația de metal cântat din suflet oferită de Adrie Kloosterwaard și co.

Publicul nu a stat foarte mult pe gânduri și a început să se împingă violent în toate direcțiile, unii dintre ei s-au lovit zdravăn, dar nu a părut să conteze, pe scena se intepreta piesa Sadistic Intent de pe albumul din 1993 „Diabolical Summoning”.

Cu toate că trupa există din anul 1988 și a trecut prin multe schimbări de componență, live sună incredibil. Timbrul vocal al fostului toboșar care a preluat postul de vocal este puternic și impunător, nu acoperă instrumentele, ci se află în armonie cu ele. Toboșarul este dat dracului, din punct de vedere tehnic nu i se poate reproșa nimic.

Un lucru care trebuie învățat și chiar util pentru binele tuturor, cei care se bagă în pogo să își lase berea deoparte pentru că și aseară unii oameni au fost la un pas să își rupă coastele din cauza berii vărsate pe jos, iar alții s-au fript în țigările altora.

Piesele alese de cei de la SINISTER au fost în special de pe ultimul album, care au sunat demențial, cu toate că ei cântă old school death metal, noile piese sunt rapide și angrenante, cu ruperi de ritm si reveniri rapide în tandem cu direcția pe care o urmează metalul în ultimii ani.

Pe lângă piesele noi, spre deliciul publicului au fost interpretate piese precum „The grey massacre” de pe albumul din 1996, sau „Sadistic intent” de pe „Diabolical Summoning”.

Recitalul a fost încheiat cu piesa „Epoch of denial” de pe cel mai cunoscut album al lor, „Cross the styx”din anul 1992. Publicul nu a plecat acasă până când trupa nu a revenit pe scenă pentru un bis. Au cântat încă trei piese, două de pe albumul din 2012, „Crown thorns” și „Oath rebirth”, și „Perenial mourning” de pe albumul din 1992.

După terminarea concertului fiecare membru al trupei a împărțit publicului obiecte personale. Unii au primit bețe de tobe, alții pene de chitară și foaia cu playlistul. Și-au luat câteva beri și s-au întors alături de fani pentru a face poze și a da autografe. Apoi au plecat spre after party-ul din Private Hell.

Beliar

*
*