Cronica de concert: Rock The City 2013, Bucuresti, 27-28 iulie 2013

Preambul

Nu am crezut vreodata ca voi ajunge la un concert/festival care sa-mi intinda nervii in asemenea hal incat sa-mi doresc sa arunc o galeata cu cacat in capul organizatorilor. Iata ca the time has come…si am ajuns si la Rock The City 2013 – unicul motiv: Rammstein pe care i-am ratat in 2010 la Sonisphere si de atunci mi-am zis ca o sa fac pe dracu-n patru doar sa-i vad cu prima ocazie. Iata ca ocazia a venit am facut si pe dracu-n patru si din pacate, am ajuns la un festival atat de trist, greţos si bişniţăresc incat şi peste ani si ani cand o sa-mi revina in minte flashback-uri de la „frumosul eveniment”, o sa simt o subtila stare de voma.
Vreau sa clarific inca de la inceput anumite idei, pentru ca nu vreau sa fiu luata drept frustrata sau novice intr-ale mersului la concerte. Am fost atat la festuri mari din afara, cat si la cele mai mici concerte de club de atatea ori incat am pierdut de multi ani numarul lor. Platesc bilet si sustin cu drag atat trupele scufundate puternic in underground, cat si pe cele notorii, care mi-au marcat trecutul. Niciodata nu m-am simtit insa batjocorita sau ţepuită…pana la Rock The City 2013, pe care-l pot numi cu mana pe inima cel mai mizerabil festival la care mi-a fost dat sa particip.
Nici nu stiu de unde sa incep…Poate inca de la poarta, unde cei de la securitate numai ca nu mi-au facut si un control vaginal sau un x ray pentru a se lamuri ca intr-adevar nu mi-am ascuns pe undeva ceva din categoria obiecte interzise. Dragi organizatori stiu ca la astfel de evenimente trebuie respectate anumite rigori, dar pentru a nu va face de cacao, dresati-va cainii de paza si educati-i.
A doua faza si cea mai penibila a fost delimitarea sectoarelor de bilete pe care nu o pot asocia decat cu o afacere de mana a treia, facuta de niste bişniţari foarte flamânzi, care nu au absolut nicio legătura cu organizarea de evenimente mari sau mici. Daca in prima zi cei de la golden si silver circle au fost trimisi la comun intr-un tarc conceput de niste retardati, iar cei de la normal circle lasati de izbeliste care-ncotro, in ziua doi de festival, situatia a devenit si mai misto – delimitarea s-a schimbat si unde mai deunazi cei de la primele doua categorii au fost bagati cu forta la comun, acum organizatorii i-au trimis pe cei de la silver, acolo unde cu o seara in urma cei de la normal si-au facut veacul. Ca sa fiu mai clara: in ziua doi, daca ai avut bilet la golden circle si taria sa rezisti in soarele care-ti prajea si intestinele pentru a nu pierde locul din fata, intr-adevar ai putut sa te dumiresti despre ce-a fost vorba pe scena. In acelasi sector, doar ca mai in spate, deja situatia se schimba si nu prea mai distingeai cine, ce, cum pe scena din cauza distantei considerabile, chit ca ai platit un bilet pentru o suma destul de rotunda.
Daca ai stat la silver situatia a fost si mai de cacao pentru ca deja puteai sa te multumesti sa vezi doar de pe monitoare. Scena era cam la 200 de metri distanta…asa ca mai bine stateai confortabil acasa si te uitai la niste liveuri cu trupa respectiva…fix aceeasi senzatie.
Pentru cei de la normal ce pot sa zic decat: Dumnezo’ cu mila…mai mult de „jumatate de kilometru” de scena, fraţică, ai venit degeaba! Doar sa asculti o muzica de fundal si sa vezi cu greu ceva chiar si pe monitoare pentru ca si alea deja erau in departari…ce sa mai vorbim de scena?…un punct pierdut in neant. Pentru organizatori? Inca un card de prosti care a platit bilet…pentru nimic.
Tristetea festivalului e atat de ampla din atat de multe puncte de vedere, incat mi-e si greu sa transcriu ce am simtit in fiecare secunda in care m-am condamnat la autoflagelare prin simpla pezenta la minunatul eveniment: 1.cozi ca in vremurile de trista amintire (coada la buda, coada la mancare, coada la bautura). De ce? Pentru ca organizatorii s-au gandit ca la peste 10000 de oameni sunt de-ajuns vreo 15 bude, patru standuri de mancare si alte cateva de bautura.
2. agenti de la securitate care te scrutau cu ochi de vultur ca pe-un potential terorist. N-am inteles excesul asta de zel pentru niste conditii de cacat. Vezi doamne suntem pregatiti si super vigilenti…ca sa ce? sau pentru ce?…pentru un eveniment cu vreo sapte trepte mai prost organizat decat zilele orasului Paşcani?!
3. niciun loc in care sa te poti adaposti de soare. Nimic! Ai venit la festival?! Stai si-ndura ploaie, vant, canicula…in dulcele stil romanesc.
4. sonorizarea trupelor, un fiasco total, exceptand show-ul celor de la RAMMSTEIN, care evident au venit insotiti de o armata de sunetisti profi.
In linii foarte mari, cam asta e ceea ce am simtit la unul dintre festurile care se vrea a fi de mare calibru in Romania! Un festival care nu-si respecta cat de putin platitorii. Un festival pentru care publicul e doar un card de vite care conteaza din punct de vedere numeric si-atat.
Niste organizatori care din pacate nu s-au lamurit ca in tara asta exista si un public pentru care a fi prezent la un fest inseamna mai mult decat un simplu act de prezenta, inseamna bucurie, fericire ca poti simti muzica. DRAGI ORGANIZATORI, meritaţi sa fiţi plezniţi cu un papuc murdar de cacat peste faţă, consecvent, constant si repetat…in ritm de metronom. RUSINE D&D EAST ENTERTAINMENT! MARE RUSINE!

P.S: Astept contraargumente solide din partea celor ce nu sunt de accord cu ceea ce am scris. Daca e valid si sincer voi accepta cu placere!

Cronica propriu-zisa (da scurta, ca deja nu mai am chef de scris)

Ziua 1

Am ajuns in momentul in care cei de la BOON isi incepeau recitalul…o trupa ce abordeaza un metal modern pe care nu am putut s-o incadrez intr-o anume categorie. Mi-a atras atentia vocalul, care tot dadea ture de scena si parea din ce in ce mai entuziasmat de la o piesa la alta.
REZIDENT EX, alaturi de legendarul Kempes (ex CARGO), se pare ca au facut furori chiar si in randul celor mai tineri ascultatori de metale de la fest, chiar daca toate piesele erau intr-un pur stil heavy metal, de-ala old school.
Urmatorii pe scena au fost norvegienii ENSLAVED, care au reusit sa aduca putin din atmosfera de padure nordica printre betoane…Cu toate ca stilul lor progressive black metal nu e tocmai pe gustul meu, nu pot sa nu recunosc ca ENSLAVED e o trupa de calitate. Parca piesele prea lungi si complicate nu sunt tocmai digerabile intr-un live, insa prefer sa nu ma bag intr-un teren pe care nu-l stapanesc.
La HEAVEN SHALL BURN n-am stat, dar am auzit ca au sunat bine.

Ziua doi

Am ajuns pe finalul recitalului WHITE WALLS, asa ca nu mi-am facut o idee despre ce sau cum au cantat. Nu pot banui decat ca rau n-a avut cum sa fie pentru ca de obicei baietii nu prea o gherlesc.
Eram curioasa sa aud cum suna TRIVIUM live, pentru ca i-am tot ascultat intr-o perioada. Nu pot sa zic ca am fost prea incantata – ori sonorizarea nu a fost de partea lor, ori show-ul chiar a fost cam obosit.
Prefer sa nu intru in prea multe detalii despre BULLET FOR MY VALENTINE, pentru ca nu intra nicicum pe lista mea de preferinte muzicale. Nu ma ating niciunde nicicum, insa se pare ca am fost un caz izolat. Majoritatea gagicilor prezente la fest isterizau cam la fiecare piesa. N-am inteles de ce, dar nu-mi dau cu parerea.
Despre show-urile live RAMMSTEIN s-a scris de nenumarate ori. Se stie ca sunt profesionisti din toate punctele de vedere si ca isi merita statutul de trupa icon. Nu voi intra in detalii si descrieri pentru ca e greu si obositor sa povestesti un show RAMMSTEIN. Prestatiile lor live trebuie simtite, trebuie sa fii in conexiune directa cu ceea ce se intampla pe scena si sa intri in filmul lor. Este senzational si e o experienta care merita repetata!

Comentarii - “Cronica de concert: Rock The City 2013, Bucuresti, 27-28 iulie 2013

1. Am avut de ales intre a merge sa vad Iron Maiden, si Rock The City. Nu am gresit alegand prima varianta, asa-i? Daca ai fost la ambele… poti face o comparatie?

• Sunt perfect de acord. Si da, am fost si la Iron Maiden, si la Rock the freackin’ Ciy si la primii a fost o experienta mult mai faina pentru mine. Este insa adevarat si faptul ca sunt un fan mai inrait Iron Maiden vs Rammstein, insa am mers la Rammstein stiind ca fac un spectacol deosebit (i-am prins si la Sonisphere acum 3 ani).

Thumb up 1 Thumb down 0

2. Mariane, eventul Maiden a fost prefeata dezastrului RTC 2013 ! am trait un semi-esect stand la rand 1/4 din concert + ca la normal am ramas intepenit intr-un ‘normal’ full din cauza un tarc cat piatra cubica/parcarea din fata casii poporului. Golania diiendii trebuie stopata prin reclamatii, in masa, la OPC.

Thumb up 1 Thumb down 0

3. Am fost si la Maiden si la Rock….Organizare mai buna la Maiden, la Rock… a fost exact cum ai spus tu. Bataie de joc! Am avut bilet la Golden, nu vreau sa stiu ce a fost la gura celor care au stat la Normal Circle. Oricum locatia de la Romexpo este cea mai proasat alegere pentru organizarea unui concert rock! Aseara, la sfarsitul concertului, nici o lumina aprinsa, am mers toti ca o turma de oi bete. Sunetul la Rammstein a fost sub cel de la Sonisphere. Nici la Maiden nu a fost un sunet prea bun!

Thumb up 3 Thumb down 0

4. Multumesc pentru articol, imi scoteam ochii in casa de ciuda ca n-am putut sa ma inchin in fata celor de la Rammstein , mai ales convins fiind ca multe prestatii n-o sa mai aiba baietii, poate doar un album si gata. Citindu-ti randurile insa, ma bucur ca n-am facut eforturi financiare enorme sa-i vad (nu sunt in tara). Asta privind problema din pct meu de vedere, insa ceea ce se intampla e un mare cacat si atata timp cat nu luam atitudine n-ai ce-i face. Bine ca urlam pe net ca la noi nu vin trupe si nu se stie ce-i rock-ul de multe ori. Pai cine dracu sa vina? Credeti ca trupele nu stiu cu ce se mananca Romania? eu cred ca stiu foarte bine, stiu ca e de multumita lumea. Asta stim noi, dar ce se intampla in culise, in spate, in logistica, in finantare… acolo cred ca deja si lesini cand vezi cate tampenii se intampla. Unii lauda scena rock de la noi, asta poate pentru ca n-au fost afara ca sigur ca-i mai placut la un concert decat pe youtube. Cand ai insa termeni de comparatie si vezi cum fac „altii” lucrurile, un pic se schimba balanta.

5. In opinia mea Bucurestiul nu este un oras tocmai potrivit pentru concerte rock, Clujul este mult mai bine „construit” pentru asa ceva, poate o sa apara un apropo sa se faca fest-urile la Cluj, ar fi mult mai multumita lumea .

Thumb up 1 Thumb down 3

• Pai au tot fost festuri in Cluj, dar din pacate nu prea au fost sustinute de public. Imi aduc aminte de Maximum Rock Festival din 2007, cand in 3 zile de concerte nu au fost mai mult de 1000 de oameni (in total). Ca si arhitectura Clujul este de 100 de ori mai frumos decat Bucurestiul, dar din pacate nu exista public care sa si plateasca bilet, cu toate ca orasul este plin de pletosi.

Thumb up 1 Thumb down 0

6. Eu am fost si in 2008 la Maiden si am pierdut cate 2 melodii stand la coada la bere.Cu toaletele a fost mai ok,cred ca erau vreo 20-25 daca nu ma insel

7. Judecand dupa felul in care ai scris acest articol, ajung la concluzia ca nu te-ai luptat sa stai in primul rand: si bine ai facut, pentru ca ce s-a intamplat in a doua zi, chiar inainte sa intre Rammstein pe scena, m-a oripilat. Eu una am petrecut toata ziua – in soare, evident – stand in picioare / pe jos, de dimineata pana au inceput Rammstein, doar ca sa-mi tin locul din primul rand. Asta doar ca inainte de ora 21, pe culoarul dintre gardul de Golden Cirle si scena, sa le fie permis unor anumiti spectatori, circa 20 persoane, sa stea acolo.
    Adica pe scurt, eu mi-am spart timpanele cu tot felul de grohaieli din partea unor trupe pe care am fost doar fortata sa le aud, dupa ore intregi de soare curat fiindca scena a fost pozitionata cu o logica de miriapod drogat, sa vad cum altii vin de acasa frumos dusati si parfumati, si se aseaza chiar in fata noastra. Cu spatiu garla si loc aerisit sa dea din cap.

Intrigata, am sunat astazi la eventim – sa ma dumiresc, poate oamenii aia au platit un bilet de super V.I.P. de care eu nu stiam, si poate data viitoare imi iau si eu. Am platit 0,37 euro pe apel + 0,37 pe minut ca sa o astept pe operatoare sa o intrebe pe o alta ce sa imi raspunda. Dupa ce s-au scurs cateva minute bune revine in telefon si imi spune aproape bufnind in ras: „nu va pot oferi aceasta informatie”.

Pe scurt, data viitoare mai merg la un concert organizat de eventim doar daca mi-l dau moca.

Thumb up 1 Thumb down 1

8. In plus fata de cosmarul organizatoric mentionat de voi, as mai avea de mentionat un aspect: cam la mijlocul concertului Rammstein ne-am trezit cu un pusti din staff (noi eram la Silver ca deh, habar nu aveam cat de infect o sa fie), pusti care vrea sa ne schimbe bratarile. Il tot intrebam de ce face asta si el imi raspundea: „Tu crezi ca io schimb bratarile fix acum de placere?”. Eu in naivitatea mea ii ziceam ca nu mai plecam nicaieri pana la final insa el nu si nu, ca asa au zis organizatorii. Intr-un final aflam ca putem intra la Golden cu bratarile astea noi, domne. Am mers rapid la Golden, desi un bodyguard m-a fixat cu privirea ca nu imi vedea bratara si doua fete mai corpolente m-au facut sandwch la intrare. Si in sfarsit vedeam ceva mai mult decat o particica de ecran: vedeam la distanta chiar scena. Si culmea e ca la Golden era spatiu de respiro; cam un sfert era practic neocupat, oamenii inghesuindu-se aproape de scena. Si am mai prins 3 piese + bis-ul, dar macar am vazut ceva.

PS: Inaltimea mea e de 1.61m, ca sa intelegeti de unde miracolul de a vedea scena 🙂

Thumb up 1 Thumb down 0

9. 100% de acord! Insa golanii astia care organizeaza evenimente de acest gen, fac asta, pentru ca li se permite, pentru ca pulimea nu reactioneaza nicicum. Din pacate… Sa ceri 7 lei pe un pahar cu apa, mi se pare o nesimtire de nedescris, in conditiile in care la scorul biletului, ar fi trebui sa distribuie apa gratis! Cred ca a fost ultimul festicacat de genul asta la care particip.

Thumb up 3 Thumb down 0

10. Mda, a fost penibil.. eu mi-am luat biletul duminica dupa amiaza, numai pentru Rammstein. Am luat la silver gandindu-ma ca nu poate fi prea rau… Am stat aproape lipit de gardul ce ne despartea de golden si nu distingeam nimic pe scena, si nu, nu port ochelari pe motiv de vedere perfecta, control facut acum doua luni 🙂 Monitoarele vai de mama lor, 160 de ron irositi pe nimic… Ca sa nu mai zic ca era si un ditai spatiul liber irosit intre golden si silver… Penibil, nici ca-mi mai trebuie RTC

Thumb up 1 Thumb down 0

11. Foarte adevarat. Din pacate (sau fericire – depinde cum privesti problema) am fost unul dintre fotografii acreditati la aceasta bataie de joc. De fiecare data cand mergeam sa tragem aveam in buzunare – a se citit ASCUNSE (nu aveam voie sa avem asa ceva asupra noastra) – sticle cu apa pentru cei din primele randuri. Cei de la paza nu le ofereau apa pe motiv ca nu au de unde si nu este treaba lor. Din pacate la noi toata treaba tine 3 zile – vorba aia, orice minune tine… Daca anul viitor in acelasi loc, aceeasi trupa si bineinteles acelasi organizator, lumea va plati sa vada concertul. Nici noi, ca presa, nu am scapat de kk lor. Am fost escortati, intram la festival doar la o anumita ora, iar de iesit si mai greu. Sper ca platitorii de bilet sa invete ceva. Sper.

• La un moment dat paznicii au inceput sa distribuie sticle cu apa la jumate, au dat in jur de 10 baxuri. Probabil le ramasese pe stoc – dar tot, e ceva.

12. Imi voi spune strict parerea personala, formata strict pe baza experientei personale cu Rock the City. Fara ce am auzit de la altii.
    Am avut bilet la Golden. Mie mi-a placut si m-am simtit bine. Am consumat 4-5 jetoane si in prima, si in a doua zi, si niciodata nu am stat la coada. Intotdeauna au fost maxim 2-3 persoane in fata mea. Nu mi s-a parut corecta nici impartirea sectoarelor din prima zi (Golden si Silver amstecate), nici cea din a doua zi (intr-adevar mult prea in spate sectoarele Silver si Normal). Eu am vazut bine tot concertul (ma refer la Rammstein). Cam mult 7 lei pentru un pahar cu apa. Intreba cineva la un moment dat daca a primit cineva bon fiscal pentru jetoane. Eu am primit. Nu de fiecare data, dar am primit. Nu stiu prin ce experiente au trecut altii, dar personal, and merg la un concert sau la un festival, prefer sa ma bucur de muzica si sa nu ma cramponez de cozile de la bere si altele asemenea.

Thumb up 1 Thumb down 0

13. Am omis un detaliu: Am fost si la Sonisphere, in 2010, in ziua cu Rammstein. In 2010, biletul pe o singura zi, la Normal, a fost 196 de lei. Acum, la Golden, bilet pentru ambele zile, a fost 213.

14. Fiind al 8-lea concert Rammstein la care asist si al nu stiu-citelea festival,
    nu am reusit sa cumpar biletul din Mexic, unde traiesc, nu se putea vedea planul cu locurile si ideea era ca e in interiorul la Romexpo, ceea ce desigur ca a oprit pe altii cu un grad mai mic de fanatism sa se deplaseze pina in Bucuresti, din putinele locuri pe lume unde mai erau bilete disponibile.
    A fost shocanta si discriminatorie despartirea cu tzarcuri si spatii gigantice intre categoriile de bilete, dar cozile in general, inainte de Rammstein probabil, erau cam ca peste tot, si la Houston in forul pentru oamenii de afaceri unde s-au prezentat Rammstein erau cozi si bautura extrem de scumpa.
    Recunosc ca a fost prima mea data la Rammstein in rindul doi, lipita de gard
    si am asistat la ceva ce nu mai vazusem din aceasta cauza niciodata: distribuirea de mari cantitati de sticle cu apa, a ajuns una si pina la mine prin grija unei fete dragutze, caci eu sunt cam scunda si zero bagareata.
    Premiul pentru stat in picioare sub un soare teribil si sacrificiul de a cumpara bilet in zona asta a fost megaejacularea de spuma si confetti din final peste noi toti, ce am reusit sa imortalizez pe aparat dintr-un unghi unic!
    Persoanele care au reusit sa vada spectacolul in spatiul dintre gard si scena sunt din staful de la Jack Daniel´s, care e dintre sponsorii festivalului, asemenea la Sonisphere etc si care ne-au servit in ambele zile cu bauturi si tatuaje, vreun avantaj trebuia sa aiba si ei din asta, sa nu fim chiar asa de invidiosi, si asa acolo nu puteam sa stam noi nici cu bilete de
    VIP. Pentru cei care insista in sportul national, la scena finala au trebuit sa plece, caci pe acolo trecea shina cu tunul lui Till…
    Daca vreti sa vedeti conditii teribile de festival, duceti-va cindva la Waken! La Bucuresti, exceptie facind segregarea pe bilete si coada de o ora pentru recuperarea miniumbrelutzei asasine potentiale intre miile de sticlutze de cosmetice etc din arsenalul terorist al spectatorilor, a fost excelent!
    Saludos de México la toti fanii Rammstein

Thumb up 1 Thumb down 0

*