Cronica de concert: RoadkillSoda – Oradea,18 mai 2013,Club Abyss

Am observat ca mai nou e la moda datul cu parerea…despre orice: muzica, societate, politica, modul de viata al celorlalti etc. Multi isi dau cu parerea despre muzica si se lanseaza in afirmatii despre care ma intreb de multe ori daca au vreun fundament concret. Ajung de multe ori sa ma gandesc cum ar fi sa ascultam muzica cu adevarat si sa o intelegem… sa o traim?! De cand nu ati mai trait o piesa, un concert, o muzica?

Sambata, i-am descoperit pe cei de la RoadkillSoda, o trupa care te face sa simti ca muzica poate capata forme si culori, daca e facuta cu suflet si talent.

Seara a fost deschisa de adolescentii oradeni de la AnySound. Baietii au incercat sa dea tot ce-i mai bun pe scena si chiar daca ceea ce canta ei (o mixtura de alternative si grunge) nu m-a impresionat prea mult, pot spune ca le apreciez perseverenta si vibe-ul pozitiv.

Atunci cand ascult pentru prima oara o trupa, incerc de fiecare data sa imi programez gandirea in functie de binele din piese, de ceea ce e cu adevarat calitativ in ele… Cu toate astea, se intampla de multe ori sa raman dezamagita si sa constat “netrairea” acelei muzici… o serie de sunete insiruite doar pentru a demonstra ceva sau pentru ca “da bine”. RoadkillSoda mi-a aratat ieri ca unii muzicieni pot crea adevarate “filme” din sonoritatile compuse si-ti pot induce cu usurinta anumite stari, anumite trairi. Chit ca nu sunt o impatimita a stonerului, ieri am realizat ca nu stilul defineste o trupa, ci insiruirea de sunete si energia ce ti se transmite atunci cand asculti o piesa. Pentru multi, acest gen nu e foarte usor digerabil, e o muzica care te intriga, o muzica “incomoda”… Ieri am incercat sa ascult cu adevarat, am incercat sa o inteleg… si am descoperit piese care “ard”, pline de greutate si incarcatura emotionala.

Chiar daca este o trupa tanara, RoadkillSoda are o valoare aparte pentru ca e formata din muzicieni cu experienta, care cu siguranta vor duce departe acest proiect care pentru mine se intrevede mai mult decat promitator. Ceea ce s-a intamplat la concertul din Oradea a fost concretizarea unor povesti de viata prin sunete si energii.

Ar trebui sa fim mai atenti de multe ori la ceea ce simtim fata de muzica pentru a intelege de ce avem cu adevarat nevoie de ea.

*
*