Cronica de concert: Psychosounds Easter Fest (ziua 2) – București, 12 aprilie 2014, Private Hell

Snake eyes! Ca și zarul, Psychosounds Easterfest din Private Hell s-a aflat la a doua manifestare. Printre cei de pe afiș,  am avut așa: Dirty Shirt, Hathor, Dark Fusion, Razna, Inbound și Kamen. Am fost prezenta insa doar sambata, dat fiind faptul ca vineri seara a fost rezervată pentru un eveniment foarte mult dorit.

Private Hell te primește întotdeauna la fel, este un local care devine atât de familiar dacă îl frecventezi. Aici văd pletele din muzica metal, gecile clasice de piele, oameni care se distrează și fac excese, mult fum și bineînțeles muzica.

Eventul a fost foarte precis, spun asta pentru că am ajuns la ultimele piese ale celor de la Inbound. Prima impresie, ca și prima audiție de altfel, a fost aceea de Within Temptation/Lacuna Coil (și spun asta cu plăcere). Voce feminină (mi-am dat seama de asta abia după ce am zărit-o pe Corina 😉 ), comunicare detașată cu publicul, prezentare de trupă cu introducere de noi membri în aplauzele publicului. De muzică nu prea îmi pot da cu părerea, nici nu am avut parte de prea mult (dat fiind faptul că am întârziat), dar dacă sunteți fani ai trupelor menționate mai sus, give it a go!

Relax time. Iei o bere și te uiți pe pereți, asta faci când ajungi singur la un concert și te afli între cântări. A doua trupa a serii, Dark Fusion. Trebuie sa recunosc ca ceea ce fac baietii astia nu este pe gustul meu, un cyber/industrial extreme metal – as putea spune ca este o combinație pe care rareori o abordez, dar care a ridicat destule plete și care a avut un feeling extrem pentru public. Momentul în care era să scap berea pe jos: cover după Eiffel 65 – Blue 🙂 cu pig squeal! Zbenguială totală!!!

Dirty Shirt se găsește iarăși în turneu național (sub deviza Freak Show, album pe care l-au scos din nou proaspăt la vânzare). Show-urile Dirty Shirt sunt incitante, cu felurite instrumente și cu o nouă abordare muzicală asupra tradiționalului. Asemena ginseng-ul chinezesc, te energizează până la autodepășirea limitelor fizice și psihice. Printre piese, am să aduc aminte de Săraca inima me, piesă cu care au incheiat și pe care publicul a avut privirea la același nivel cu scena (explozia dinainte de ciuperca atomică 🙂 ). Mihai nu a fost prezent pe scenă, însă am avut parte de o conversație virtual, din care am putut obține câteva informații pentru deliciul publicului. Ideea de crowdfounding este o modalitate de a susține o trupă de undeground, costurile necesare pentru scoaterea unui album fiind destul de ridicate. Ca platformă, trupa a ales Indiegogo, proiectul fiind început încă din martie. Noul album Dirtylicious se vrea așa:”Un album integral inspirat sau influențat de elemente folclorice, de aceea vom înregistra cu muzicienii de la Ansamblul Transilvania.” – Mihai Tivadar (Dirty Shirt).

Aferente Ansambului Transilvania, vin și instrumentele: țambal, vioară, taragot și acordeon. Se pune de un album fain, iar datoria mea de consumator îmi spune că susținerea este factorul major pentru finalizarea proiectului.

Am avut parte de prieteni noi și provocatori, de muzică faină și de zbenguială. Până la următoarea ediție, stay fresh!

REDHED

*