Cronica de concert: Madball, Deez Nuts, Your Demise, Nasty – Bucuresti, 10 dec 2013, club Fabrica

De cand am pus piciorul in Fabrica am realizat care este cu adevarat numarul ascultatorilor de hardcore din Bucuresti si nu numai. E un lucru imbucurator si as vrea sa simt oarecum unitatea scenei, mai precis am observat care este de fapt numarul lor la concertele hardcore cu trupe romanesti…e trist, crede-ma!

Revenim la treburile noastre si anume trupele si muzica lor!

Prima formatie care a incalzit publicul a fost Nasty. Incalzit e mult spus, in afara de cativa amatori ai hardcore dancing-ului, publicul nu s-a agitat prea mult. Nasty este o trupa de hardcore un pic mai brutala decat restul celor de pe afis. Riff-uri mai apasate, vocea mai joasa decat de obcei si scaderile de tempo au fost semnatura trupei Nasty, dar atitudinea..atitudinea a fost hardcore all the way to the top. Vocalul lor a tot indemnat publicul sa vina mai aproape de scena, in incercarea de a incalzi atmosferam, dar cei prezenti s-au lasat mai greu convins, atitudine tipica, mai ales pentru ca Nasty a fost prima trupa. Merita sa vedem mai multe concerte Nasty prin Romania, sunt golani, sunt agitati, sunt suparati, sunt hardcore! Big up pentru Nasty.

Your Demise a intrat la cateva minute dupa prestatia primei trupe si s-a observat o mica schimbare in atitudinea publicului. Your Demise a venit cu un pic mai mult punk in playlist si astfel baietii dornici de miscare s-au angajat in multiple circle pit-uri, care, in opinia mea, au devenit repede mult mai violente. Poate ca alcoolul a fost de vina, poate ca muzica. Your Demise a dat-o bine pana la capat, cel putin pe instrumente. Singurul minus este ca vocalul a luat-o pe aratura cand a trebuit sa foloseasca clean-ul, dar nu cred ca a contat foarte mult pentru ca si-au atins scopul: sa agite publicul! Aparent acesta este ultimul turneu al trupei, deoarce membri au luat decizia sa se desparta prin martie anul viitor. Deci, primul si ultimul concert in Romania, pacat… O trupa energica cu o atitudine putin mai light decat Nasty.

Deeeez Nuuutsss… nu cred ca sunt singurul care astepta revenirea lor in Romania, baietii astia au dat-o bine rau data trecuta! Stamina baietilor agitati din pit deja scazuse, chit ca numarul lor nu era deloc de neglijat. Atitudinea ‘gangsta’ a trupei adauga o bila alba in agenda mea, desi inca nu sunt sigur daca ei cred in ceea ce canta sau e doar de fun. Ma rog… Deez Nuts sunt cu siguranta una dintre acele trupe la care trebuie sa vii pregatit de acasa (beat si cu chef de scandal).

Madball NYHC was next on the list!

Desi a fost prima data cand i-am vazut, a fost exact cum ma asteptam –  Madball a fost cireasa de pe tort! Publicul deja obosit si-a pastrat energia pentru ultima si cea mai asteptata trupa de pe lista. Trupa a inceput in forta si a mentinut atmosfera asa pana la sfarsitul concertului. Oameni peste oameni, stage diving, circle pits, maini si picioare aruncate violent in gramada de oameni stransa in fata trupei, o scena pe care nu o s-o uit prea curand si sunt mandru ca am asistat la asa ceva. Un lucru pe care vreau sa il mentionez, e ca de data asta cei din Madball au venit cu o formula diferita fata de data trecuta: uriasul basist Hoya Roc – care nu a fost prezent la primul concert in Romania in 2008 – si relativ noul lor tobar – Mike Justian. M-am implicat si eu in agitatie la vreo 2-3 piese mergand pe ideea ca nu stiu cand o sa ii mai revad si e bine sa patesc ceva acum decat sa nu mai patesc deloc. O trupa mega energica cu instrumentisti foarte buni pe genul asta si chiar daca nu sunt tocmai tineri, au reusit sa mentina incantarea publicului pana la final, care a cerut un bis doar pentru a-si potoli setea de hardcore pe anul asta.

O seara excelenta, plina de harcoreala, cu trupe care mai de care mai dure, cu public energic, toti impartind aceeasi pasiune si anume hardcore-ul! Sa mai tot fie concerte d-astea!

*
*