Cronica de concert: Love for Live Music Fest (Alternosfera, N.O.R, Anysound) – 27 iunie 2014, Oradea

In weekendul ce tocmai s-a sfarsit, mai precis vineri si sambata,  la Moara Rasarit din Oradea, a avut loc prima editie a festivalului Love for Live.O initiativa demna de laudat a Asociatiei “Jazz Rock Transilvania” – un mini festival in care accentul se pune pe diversitatea muzicala si pe tot ceea ce inseamna “live”.

Trebuie sa mentionez inca din start ca am fost prezenta doar vineri, adica la seara “rock”. Din pacate, programul incarcat m-a obligat sa dau skip la sectiunea “rap”, unde headlineri au fost baietii de la CTC.

Nu mai lungesc vorba si ma voi rezuma strict la ziua de vineri. Inca de la inceput trebuie sa subliniez faptul ca
Moara Rasarit  este o locatie cu totul deosebita pentru concerte live – are o acustica numai buna, e spatioasa si in plus, are acel aer de spatiu neconventional, care pica excelent pe acest tip de evenimente.

Prima trupa a serii – Anysound. Nu demult am scris despre baietii astia, care suna tot mai bine de la un concert la altul. Chiar daca nu esti fan al genului abordat de ei (alternative/grunge), nu ai cum sa nu incepi sa bati beat-ul din picior cand le auzi piesele. E muzica de zbantuiala, care automat te va baga intr-un film de “high school musical” – trebuie sa recunosc ca dupa ce am ascultat prima oara piesa “Play me something”, refrenul mi-a ramas bine infipt in minte vreo cateva zile bune – versuri simple, ritmuri catchy. Ce mai?! Reteta perfecta pentru compozitii cu miros de şlagar.

Despre cei de la N.O.R. este foarte greu sa scriu de fiecare data. E intrigant faptul ca n-ai ce sa le reprosezi din punct de vedere tehnic, totul suna ok….dar…mereu exista un “dar” afurisit cand vine vorba sa imi dau cu parerea despre prestatiile lor. Chiar acum cand scriu, ascult una dintre piesele lor – suna super ok! Baietii au groove special, vocalul are un timbru interesant, dar cand imi aduc aminte de show-ul de vineri nu mai gandesc la fel. Sa fiu mai explicita – cand sunt la un concert, vreau ca trupa de pe scena sa-mi transmita un feeling, sa-mi mentina atentia. In cazul de fata nu s-a intamplat. Poate “it’s just me”, dar nu am putut sa ma concentrez asupra scenei mai mult de cinci minute. Frustrant nu?…cel putin pentru mine, ca spectator este!

Headlinerii serii – Alternosfera. Nu stiu altii cum sunt, dar eu, cand m-apuc sa vorbesc despre “fratii moldoveni” e clar ca o sa fie numai de bine si ganduri pasnice. Ce sa zic? Nu-mi pot renega originile. Lasand sentimentalismele la o parte, chiar asteptam de multa vreme un show al baietilor “alternativi”, avand in vedere ca nu i-am vazut de prin 2005 daca nu ma insel, la Stufstock in Vama Veche. Ce sa zic? Am cantat alaturi de ei fiecare piesa, si da…pot recunoaste cu mana pe inima…e una dintre trupele care da o lectie muzicii romanesti…si culmea, nu-i din Romania. De la feeling, prestatie pana la versuri si muzica….cam totul e ireprosabil. “Ploile nu vin”, “Wamintirile”, “Nepoata lui Gagarin”, “Femeia Nordica”, “Inchisoarea alba”, “Flori de mai”, “Orasul 511” sunt doar cateva dintre piesele care au cam pus pe jar publicul oradean. Ce poate fi mai misto decat sa pleci de la un concert fara glas si plin de bucurie? Da, trebuie sa recunoastem Alternosfera e cu adevarat o trupa buna – dragilor, amatori sau nu de muzici “alternative” – chiar merita sa vedeti o data un concert cu formatia asta! Credeti-ma pe cuvant, merita! Cuvintele sunt de prisos.

P.S1: Felicitari pentru organizare, sonorizare si toate cele. Evenimentul Love for Live chiar a demonstrat ca merita o urmatoare editie.

P.S2: N-am inteles niciodata ce-i cu moda asta de a arunca cu servetele la un concert. Abia-mi intrasem si eu in filmul meu de muzica buna si jeaaap…ma trezesc cu un şomoiog de servetele in cap.Nu inteleg de unde vine bucuria de a imprastia in aer servetele si la ce serveste ea. Oligofrenie sau ce? Astept raspunsuri si explicatii valide.

*
*