Cronica de concert: Lostbone si Targ3t, club Abyss, Oradea, 10 octombrie 2015

12001093_10153567516948326_8641859741629820531_o

Un nou concert de metale a fost sambata ce-a trecut in Abyss – mai precis showul aniversar al polonezilor de la Lostbone, o trupa de thrash-core despre care am auzit numai de bine. Baietii au implinit zece ani de activitate si au marcat astfel evenimentul printr-un mini-turneu ce a punctat mai multe orase din Romania.

De obicei nu intarzii la show-uri, dar iata ca de aceasta data, am ajuns fix la finalul prestatiei trupei de deschidere – Targ3t. Chiar daca am ratat showul, cu siguranta baietii din Deva au facut mega-atmosfera, la fel ca la fiecare concert pe care-l sustin.

Despre Lostbone am auzit numai pareri pozitive. Am incercat sa-i ascult, insa piesele inregistrate nu m-au dat pe spate – compozitii bune, dar cam atat…nimic iesit din comun. Live insa, situatia se schimba total – piesele prind o alta culoare, datorita vibe-ului extraordinar. Da, Lostbone e o trupa de live …. nota 10 la capitolul atitudine, bucurie si euforie. O muzica sincera, fara niciun artificiu, ce aduce un omagiu atat miscarii hardcore, cat si thrash-ului old-school. Muzicieni care canta din placere, fara intentii de incasari si glorie. Piese pline de energie, dar totodata echilibrate. Polonezii au prezentat atat piesele ce i-au consacrat, cat si coveruri…daca nu ma inseala memoria – „Rise or die” de la Born from Pain si „Refuse/Resist” de la Sepultura.

Marele atu al acestei trupe e puterea de a misca publicul…de fapt, in acest gen muzical despre asta este vorba: trebuie sa stii sa faci publicul sa te urmeze si nu invers. In fond, de asta stau unii pe scena, iar altii in sala. A fost o atmosfera de party aniversar in adevaratul sens al cuvantului – party, tort, muzica, distractie. Un concert in care nici macar micile derapaje instrumentale nu au mai contat, ba dimpotriva, au fost chiar sarmante, intr-un film „underground” in adevaratul sens al cuvantului.

Ador sentimentul de a „descoperi” intr-o alta lumina trupe la concerte live. Asta a fost unul dintre show-urile care m-a convins sa ascult si in alte circumstante Lostbone. Awesome!

*
*