Cronica de concert – Lansare CAP DE CRANIU in Cluj Napoca, 12 februarie 2012

BHCB a intermediat duminică seară în clubul The King By 2 Min, prima întâlnire a bucureştenilor de la CAP DE CRANIU cu publicul clujean. Deşi activează de aproape cinci ani pe teritoriul death-grindcore-ului cu influenţe puternice de metalcore, cei de la CAP DE CRANIU au ales, până mai deunăzi, să-şi focuseze activitatea concertistica în apropierea Bucureştiului, astfel încât lansarea primului album al trupei, I’ll Kill If I Live, a fost un instrument considerat a fi benefic pentru a scoate capul şi în alte zări. Pentru început, trupa a ales să concerteze în Bucureşti (club Fabrica), Braşov (Rockstadt) şi Cluj-Napoca (The King By 2 Min). Dacă la Bucureşti, ostilităţile au fost împărţite frăteşte cu cei de la DEADEYE DICK, la Braşov invitati au fost localnicii de la I STARED INTO THE FOREST şi THE DIGNITY COMPLEX, iar la Cluj-Napoca, în cel de-al patrulea concert al acestei trupe, DIAMONDS ARE FOREVER a avut misiunea de a roda publicul.

Deşi concertul a fost programat să înceapă la ora 21:00, într-o maniera cât se poate de mioritică, acesta a inceput cu 100 de minute întârziere. Astfel, în jurul orei 22:45, cei sase membri DIAMONDS ARE FOREVER,  foşti componenţi ai trupelor ROCK NORRIS (István Pataki – voce, Mitzoc – chitară si Andrei Danci – chitară bass) şi PILLS OF TRUST (Horia Cioflică – voce, Andrei Aron – chitară şi Dorin Marcu – tobe) au urcat pe scenă si vreme de aproximativ 45 de minute, aproape ca au incendiat-o – atâta energie au emanat băieţii ăştia! Deşi nu au zabovit prea mult in fata publicului, diamantele au lăsat impresia că au stat o eternitate! Deşi cu formula DIAMONDS ARE FOREVER a fost prima mea întâlnire, atât ROCK NORRIS, cât şi PILLS OF TRUST sunt pentru mine nume familiare, pe care am avut ocazia să le vizionez live act de mai multe ori, astfel încât am remarcat faptul că piesele DIAMONDS ARE FOREVER, cu o singură excepţie, sunt piese lansate de cele doua formaţii pe fundamentul cărora această trupă a fost formată. În ciuda acestui fapt, DIAMONDS ARE FOREVER caută să se dezvolte şi să îşi definească conceptual o identitate proprie, distinctă de cea ale defunctelor ROCK NORRIS şi PILLS OF TRUST. Dezmăţ a fost nu numai pe scenă, ci şi în faţa acesteia, unde publicul, deşi cantitativ redus a explorat teritorii energetice arareori selenizate la concertele underground din Cluj. Deşi nu abordează un stil muzical care să-mi prezinte interes DIAMONDS ARE FOREVER este cu certitudine o trupă cu un potenţial valorificabil printr-o muncă mai asiduă decât cea depusă până în prezent, prin întâlniri cât mai dese cu publicul şi prin materiale discografice cât mai numeroase!

Playlist-ul DIAMONDS ARE FOREVER a fost compus din piese ca : Remember, Suckubus, Carousel, The Eyes Of Blinded Sorrow, Industry, Face Me, Demo, Geno.

Headliner-ii serii au succedat rapid predecesorilor, astfel încât, în jurul orei 23:40, deja răsunau primele acorduri ale piesei All That Glitters Is Sold – piesă care dă startul recent lansatului album “I’ll Kill If I Live”. Ascult trupa aceasta încă din primele luni care au urmat celeia în care au luat fiinţă, astfel încât nu mi-a fost deloc dificil să recunosc piesele, întrucât, deşi în aparenţă pot părea greu de recunoscut, de fapt nu este deloc aşa, întrucât sună aproape identic cu variantele de studio. Este de apreciat prestaţia lui Mihai Ionescu, actualul vocal, cooptat în trupa abia în urmă cu cinci luni. Acesta reuşeşte să-şi impună stilul pentru astfel de sonorităţi: prezenţă preponderent statică, voce lucrată – mai puţin grohăită – şi respect faţă de public! Chiar in ziua concertului, în urma unei cronici scrise pe seama show-ului de lansare de la Bucureşti, remarcasem ca fiind inspirată şi nemaiîntâlnită ideea de a cânta, în prima parte a serii, integral noul album, lăsând, apoi, locul celora de la DEADEYE DICK, pentru ca, în final, CAP DE CRANIU să revină şi să interpreteze integral EP-ul First EP For A Surgery. Ei bine, chiar dacă la Cluj-Napoca trupei invitate i-a revenit şansa de a deschide seara, CAP DE CRANIU şi-a păstrat playlist-ul, astfel incât a cântat, integral, pe rând, atât albumul, cât şi EP-ul. Deşi trupa, practic, s-a reformat sub aspectul membrilor aproape din temelii in 2011, concertul s-a întins pe mai bine de o oră, timp în care Mihai Ionescu (voce), Călin Răduţă (chitară), Paul Nicolae (bass) şi Răzvan Răduţă (tobe) au încins spiritele şi au urcat adrenalina din noi la cote alarmante, prin interpretarea tuturor celor 15 piese care au fost incluse pe cele doua materiale discografice editate până în prezent. Pentru piesa I’ll Break You Again Tomorrow pe scenă a fost invitat sa urce Vicenţiu Busuioc, alias Averac – coleg de trupă cu Călin Răduţă, într-un side-project al acestuia, si anume HANG HIM. Surpriza absolută a serii a constat în aceea că, pentru piesa Killershit – prima piesă inclusă pe First EP For A Surgery – celora de la CAP DE CRANIU li s-a alăturat Vlad Bornuz, chitarist în trupa clujeană 13 RITUALS, care a participat recent cu aceasta piesa la un concurs de interpretare la chitară. Duetul-duel a ieşit excelent, ceea ce denotă şi valoarea deosebită a lui Vlad ca şi chitarist. Concertul a luat sfârşit în jurul orei 01:00, dar party-ul abia avea să înceapă, pentru cei care îşi doreau să facă parte din familia CAP DE CRANIU vreme de câteva ceasuri!

Playlistul CAP DE CRANIU a cuprins piesele : All That Glitters is Sold, Time Made Me Hate Eternity, Old Habits Die Hard, You Made Your Bed, Now Sleep in it! Forever, Reason is Dead, Tales of Dead Men, Death & Taxes, The Stone Thrower, I’ll Break You Again Tomorrow (feat Averac – vocals), I’ll Kill If I Live, Killershit (Feat Bornuz Vlad – Guitar), Consumers, Railway-train Monday Football, Laurence’s Shaving Kit, Kranium Transplant Failed

TUDOR BOLGAR

Comentarii - “Cronica de concert – Lansare CAP DE CRANIU in Cluj Napoca, 12 februarie 2012

1. poate e cam tarziu sa comentez, dar la Bucuresti a fost invers: au cantat intai EP-ul, apoi au urmat DeD, iar apoi au bagat albumul 😉 treibetivi.net