Cronica de concert: Kultur Shock, Niste Baieti – Bucuresti, 12.12.2013, Silver Church

Kultur Shock

„Granpa Guru Knows It All European Tour” i-a adus pe scena din Romania pe cei de la Kultur Shock dupa o absenta de sapte luni de la  ultima aparitie in Cluj si de sase ani de la prima, mai exact in 2007, Timisoara. Pe 11 decembrie au sustinut un concert iarasi in Timisoara si pentru prima data in Silver Church, ca final de turneu. Surprinzator este faptul ca prezenta publicului a fost in numar redus.

Am sa incep printr-o critica asupra publicului nostru: inca nu isi da seama ca actiunile sale au o influenta directa asupra show-ului, un public redus poate amana ora de inceput si poate deranja vizibil trupa care deschide pentru headlineri. Este un lucru pe care il observ constant.

Performance-ul celor de la Niste Baieti a fost slab, nu stiu din ce cauza pe mine nu m-a facut sa simt mare lucru. Albert nu s-a dezbracat, lumea nu s-a destrabalat. Am sesizat un sarcasm venit de pe scena, ceva i-a deranjat in mod vizibil pe baieti, dar nici nu as vrea sa intru in detalii pentru ca nu sunt in masura sa imi dau cu parerea. Oricum, de la Niste Baieti as vrea sa aud o creatie proprie, ceva nascut din ei si numai din ei, o reinventare a fundatiei de slagare punk.

De la Kultur Shock am avut cu adevarat parte de un soc cultural autentic, lucru probabil dorit si evidentiat prin numele ales. Muzica lor este o manifestare culturala si spirituala a valorilor traditionale puse pe riffuri de metal, un yin yang al vechiului si al noului. Mi-a lasat impresia de trupa underground (desi are peste 600 de concerte la activ), o trupa care nu s-a vandut pentru imagine sau care nu pare sa fi facut vreun compromis moral.

Kultur Shock activeaza din 1996 (Seattle – USA). Alaturi de Gino Yevdjevich, in prezent mai sunt Val Kiossovski (chitara, voce), Chris Stromquist (tobe, percutie), Paris Hurley (vioara, voce), Guy M. Davis (bass, voce) si Amy Denio (saxofon/clarinet, voce). Este o adevarata placere sa ii vezi pe fiecare intr-o comuniune cu instrumentul si intr-o transa artistica, inspre teatral si brutal. Sunt spontani si rapizi, cu saxofon, clarinet, vioara si extra percutie din partea vocalului. A fost un  apogeu de exteriorizare balcanic, rock, metal, funk, rap, jazz si punk care aduce aminte de un Gogol Bordelo un pic mai dur.

Este un concert pentru care as face o recomandare iubitorilor de cocktail-uri muzicale.

REDHED

*