Cronica de concert: Implant pentru Refuz, The Faceplant – Oradea, 14 martie 2014, club Abyss

Dupa atata frig si hibernare se cam cerea un concert fain care sa ne energizeze asa… ca de inceput de primavara. Iata ca vineri am avut parte de un show cu una dintre trupele mele de suflet – Implant pentru Refuz… de ce “de suflet”? Poate pentru ca “in tinerete” incercam sa bifez pe harta cam toate concertele cu ei… urcam pur si simplu intr-un personal cu prietenii mei si mergeam fie la Top T Buzau, Vama Veche, Bucuresti… ajungeam la show si ce iesea acolo… mama mama – rupere!… colegul meu, George, sigur stie despre ce vorbesc! Era un feeling unic pe care greu il mai gasesti la trupele nou aparute!… dar sa lasam nostalgiile si s-o iau cu inceputul.

The Faceplant – prima trupa a serii – o gasca de baieti din Timisoara, care mi-a atras atentia inca de la prima piesa. Compozitii balansate si pline de nerv, un metal modern imbibat cu multe elemente de death, hardcore, deathcore, care pica exact unde trebuie. Trupa asta suna chiar promitator…Poate ar fi fain sa fie mai activi pe scena, daca e sa luam in calcul “furia” din piesele lor. E uneori ciudat ca ceea ce auzi sa nu fie in totala concordanta cu efectul vizual… cand ascult piese care imi formeaza in cap ideea de “riot people”, parca as vrea sa-i vad si pe membrii trupei in plin proces de “exorcizare”…doar zic! Oricum, The Faceplant – big up!

Implant pentru Refuz – ei, pentru prima oara in aproape 20 de ani de activitate muzicala IPR in Oradea… cam era cazul. A iesit un super show, mai ales ca baietii au facut un melanj foarte inspirat de piese vechi si noi care mie mi-au ajuns direct in “corason”. Se coace de-un album foarte fain, care se pare ca va aparea prin toamna, plin de piese grele si total deosebite pentru stilul cu care ne-au obisnuit timisorenii. Sincer, abia astept materialul in formula finala… prevad o chestie foarte marfa! Dupa cum spuneam, pe langa preview-ul de album nou, am avut parte si de piese vechi – “Tacere si Resemnare”, “Sidef (dedicat)”, “Solitor”, “IPR Gherila”, o bucatica de “Sa curga bere pe Bega”… ce mai?! Super distractie si amintiri faine pentru fani! Spuneam si in introducere ca putine trupe noi mai au atitudinea si feeling-ul pe care IPR l-a pastrat in toti acesti ani. Conteaza tare mult ca pe langa muzica buna, compozitii inspirate, sa ai personalitate, sa nu apari in fata publicului ca la o simpla repetitie! Cei de la Implant pentru Refuz au stiut dintotdeauna ca a fi pe scena inseamna mai mult decat a canta… fac un show unic si creaza un liant foarte strans cu publicul. Te baga automat intr-un “film” ce te duce intr-un punct in care vrei sa-ti strigi nemultumirile, sa nu mai taci, sa vezi ca societatea in care traim nu e tocmai ok. Piese faine, atitudine exact cum trebuie – in ciuda schimbarilor de componenta, ingredientele astea au ramas intacte, lucru mai greu intalnit – poate tocmai asta ii face pe cei de la Implant pentru Refuz una dintre cele mai valoroase trupe din Romania. Un mare “BRAVO” din partea mea!

Foarte fain show, trupe faine, public fericit! Mai vrem, mai vrem!

*
*