Cronica de concert: Headless, Blutrina si Vermilion – Oradea, 24 mai 2014, Club Abyss

Ce-i drept am cam lenevit in ultima perioada, asa ca era de bun simt sa revin si eu cu ceva pareri pe-aici pe site. Subiect: concertul de sambata din Abyss Club in care am putut vedea trei trupe despre care nu stiam prea multe – Vermilion (Arad), Blutrina (Timisoara), Headless (Cluj-Napoca).

Fara nicio introducere o sa incep relatarea propriu-zisa! Prima trupa – Vermilion: baieti “corpse paint”-uiti care canta metale negre cu ceva versuri despre fantomele trecutului, subiecte si sonoritati care pe mine nu reusesc nicicum sa ma atinga. Tocmai trecand prin prisma faptului ca nu gust acest gen muzical, nu o sa incep sa-mi dau cu parerea aiurea despre show-ul lor.  Pot doar sa va povestesc ca pe una din piese bateristul a preluat si rol de chitarist pentru intro… singura de altfel, care mi-a atras atentia din tot show-ul. Nota: Sfat pentru toti trupetii care urca pe scena timorati: E normal ca pe scena sa ai emotii, insa eu ca spectator nu trebuie sa le simt…din pacate insa, de data aceasta au ajuns si la mine.

A doua trupa – Blutrina: baietii isi autodefinesc stilul drept “looney grind”…- adica personaje gen Porky Pig, Silvester sau Tweety bagate-n filme grind. Ce sa zic?! Baietii-s bine de tot pe distractie, camasi de forta, porci, blast-uri si tot ce trebuie!  Asadar…

Da, da, chiar asa! Piese scurte, tocate, ritmuri dansante si voie buna. Unde mai pui ca de la o piesa la alta se si face rocada intre membrii trupei, care devin pe rand vocali. Nice! E clar, timisorenii au gasit reteta potrivita pentru o trupa grind buna si catchy – dementa totala. Ca totul sa fie pe “corason”-ul meu, timisorenii au facut si cover dupa “Ding Dong”, piesa capritelor de la Milking the Goatmachine. Iata ca m-am ales cu ceva in urma show-ului asta: inca o trupa romaneasca trecuta in lista de preferinte muzicale.

Ultima trupa a serii, Headless – formatie death metal cu o gagica “furioasa” la voce. Bai, n-am ce zice, Diana baga foarte bine – e cert ca le da clasa cu usurinta masculilor grohaitori din unele trupe autohtone. Chiar daca piesele nu mi-au atras atentia foarte mult, e clar ca Headless e pe calea cea buna si are un inceput de cariera promitator (din cate stiu, trupa s-a infiintat anul trecut). Nu am putut sa nu remarc faptul ca setlistul lor e format din piese cu acea alura clasica a death-ului, despre care stim cu totii ca are lipici la o buna parte a publicului metalist din Romania.

Concluzia? O fost fain!

*
*