Cronica de concert: Gutalax, Innergrave, Großgrinden – Oradea, 10 aprilie 2014, Club Abyss

Sau cronica unui show “căcăcios”…nu va ambalati ca nu-i de rau in cazul de faţă. Adica o trupa care are ca principal lait motiv răhăţeii, nu poate avea decat un show „de tot căcatul”, which is good in my opinion. De fapt, ăsta-i scopul! So, joia ce a trecut cehii de la Gutalax au ajuns si prin Oradea unde au facut ce stiu ei mai bine: caterincă maxima, voie buna, muzica de horă si sârbe zdravene. Cred ca am facut o introducere cam abruptă, aşa ca pentru cine nu stie, Gutalax e o trupa de goregrind din Cehia care canta o muzica plina de sonoritati vomitive si flatulente, in care tematica abordata este in principal despre materii fecale si alte dubiosenii de acest fel…ce poate fi mai minunat?!

Startul serii a fost dat de o trupa oradeana relativ noua, intitulata Großgrinden. Filmul pe care baietii vor sa-l abordeze e unul tipic goregrindului. E al treilea concert de-al lor la care particip si trebuie sa recunosc faptul ca abia la acest show au inceput sa-si contureze “muzicalitatea”… adica, se vede ca s-au pus serios pe treaba si incet-incet o iau in directia pe care si-au propus. Sincera sa fiu, primele doua show-uri cu ei m-au facut sa gandesc cam asa… o_O

E clar ca acum Feri, vocalul trupei si-a dezvoltat tehnica, piesele incep sa prinda un contur si intreaga trupa sa mearga intr-o directie cat de cat ok. La sectia ritmica mai e de lucru ceva vreme, insa totul se repara.

A doua trupa, Innergrave… moldoveni de-ai mei. Foarte bine suna baietii! Un  brutal death metal cu insertii de slam si grind numai bine puse in context. Piese tocate si pline de nerv, mult blast-beat, un vocal care baga squeal-uri si growl-uri intr-un mare fel si multa voie buna din partea celor prezenti, care se pare ca au digerat foarte bine show-ul iesenilor. Avand in vedere ca nu i-am ascultat pana acum, pot spune ca Innergrave e o noua descoperire placuta in materie de trupe romanesti.

Bun, am ajuns la ultima trupa a serii, Gutalax. De mult n-am mai topait in asemenea hal… ce-i drept, cehii intra in topul meu de preferinte ale “grind”-ului, asa spurcati cum sunt, iar pe scena… ce sa spun!? Sunt adorabili! Pe piesele lor iti vine sa-ncepi cele mai “grave” hore si invartite din istorie! Credeti-ma pe cuvant! Piese atat de simple si totusi atat de catchy… asta-i reteta intr-ale goregrind-ului… sa te distrezi si sa transformi un instrumental relativ simplu, intr-o chestie foarte marfa. Avand in vedere ca in stilul asta, cea mai mare parte a pieselor sunt al dracu’ de scurte, setlistul se termina mult prea repede, astfel ca pentru mine ar fi necesare vreo sapte bisuri ca sa-mi alin setea “de scandal”. Poate am eu high expectations, insa chiar m-am mirat ca la acest concert publicul nu a fost deloc numeros: ori a fost problema ca s-a tinut intr-o zi din miezul săptamânii, ori lumea n-a auzit de ei…inca nu stiu ce raspuns sa dau. Cert e faptul ca mi-am inradacinat si mai bine in minte ideea ca vara asta tre’ sa ajung la Obscene Extreme… acolo o sa iau portii de muzica de-asta cat cuprinde! Alte descrieri, nu prea mai merg… a fost distractie, fun si tzopaiala! In rest, nu pot sa zic decat atat: sa ploua cu rahatel!!

*
*