Cronica de concert „Faster than death, harder than life #2” – Cluj Napoca, 11 mai 2012, Gambrinus Pub

Vineri, în Cluj Napoca a avut loc cea de-a doua editie a festivalului cu nume lung si destul de sonor, „Faster than death, harder than life”, organizat de BHCB. Am venit la eveniment fara asteptari prea mari, tinand cont de concertele la care am asistat lately in „capitala Ardealului”. Cu bucurie am constatat insa, că m-am înselat…la capitolul atmosfera si „vibe”. Numarul persoanelor prezente l-am anticipat aproape matematic, insa aspectul asta este prea putin important, avand in vedere ce party fain a iesit.

Nu stiu care au fost motivele pentru care headlinerii de pe afis au deschis seara, insa ideea a fost mai mult decat inspirata, pentru ca cehii de la ONANIZER au transmis exact boost-ul necesar unui inceput de show ideal dupa parerea mea. So, ONANIZER, grindcore spurcat, numai bun de ordinareala, sarbe, hore si tot ce trebuie la un concert de genul. Din categoria „listening to grindcore, last.fm won´t scrobble…track to short”…piese super rapide, de 20-30 de secunde, fara introducere, cuprins si incheiere. Ultra-mega galagie, distracţie, vibe excelent, chit că în sala erau maximum 40 de persoane. Cei patru cehi se afla de ceva vreme intr-un turneu balcanic, insa n-am simtit nici macar o urma de extenuare in show-ul lor… grindcore perfect interpretat, nota 10. Nici nu-i de mirare, avand in vedere că din componenta trupei face parte un veteran al grindului, Nils, baterist al celebrei trupe belgiene AGATHOCLES.
ONANIZER a fost cum a fost, insa mexicanii de la INTO SICKNESS or rupt gura targului. Wow, nici nu stiu cum sa descriu trupa asta… fac un show excelent! Grindcore, cu influenţe death si hardcore pe alocuri interpretat in cel mai salbatic mod posibil. Da, oamenii astia sunt salbatici, cam asta ar fi cea mai sugestiva descriere. Urlete, haos, galagie, instrumental super-redus (chitara + tobe), dreadlocks prin aer, atmosfera de Obscene Extreme Fest…cred ca am zis totul cu asta. Pot spune ca acest concert m-a facut sa mai adaug la catastif inca o trupa preferata intr-ale sonoritatilor extreme.
Despre cei de la SPIRITUAL RAVISHMENT nu mai pot scrie nimic…sincer, ar fi cam penibil sa-i laud pentru a n’spea mia oara. Pot spune doar, ca parca ar mai fi fost loc de ceva piese in show-ul lor… S-au rezumat doar la sapte compozitii, dar se pare ca au mers pe principiul putin si bun. Smecherie maxima!
SCHEISSE MINNELLI… prefer sa ma abtin de la comentarii tendentioase. Baietii astia din Germania canta un crossover thrash care este totally not my style, asa ca nu vreau sa-mi dau cu parerea acolo unde nu mi-e locul. Nu zic, buni or fi pentru felia lor, insa pe mine m-au pierdut total. Povesti despre skateboards, cozoroace late, viata pe strazi…Mai mult nu zic, ca nu ma pricep!
Per total, super super super… mai vreau show-uri de-astea! Inca mai am speranta in inima ca scena underground de la noi nu e chiar decedata… e pe duca, dar inca respira! Felicitari BHCB pentru aceasta „baietzeala” maxima! A, si Gambrinus Pub din Cluj Napoca e super loc de concerte… sonorizare excelenta, nu mint! Hai pa!

*
*