Cronica de concert: ENDSTILLE si AKRAL NECROSIS in club Fabrica, 27 aprilie 2012

Am asteptat cu o oarecare curiozitate concertul din data de 27 aprilie 2012 din Fabrica, pentru ca stiam inca de la bun inceput ca va fi un eveniment deosebit, cu toate plusurile si minusurile aferente. Concertul a fost organizat de Cavalleria Events, asa ca era predictibil ca in deschiderea celor de la ENDSTILLE vom vedea AKRAL NECROSIS. Cu ocazia acestui concert, trupa a lansat primul LP, Pandemic Dominion, care se putea achizitiona la intrarea in club impreuna cu ceva merchandise ca bonus. Pentru un prim album, piesele, pe care am avut ocazia de a le asculta doar live, deocamdata, nu suna rau. Cum scena romaneasca de black metal e destul de slab reprezentata, AKRAL NECROSIS e o trupa ce va iesi cu siguranta in evidenta tot mai mult, mai ales ca acum au ca as in maneca si acest nou album.

Blackerii bucuresteni au deschis seara cu un set de proiectii care au introdus publicul in atmosfera muzicii lor. Vocalul, Octav, a aparut pe scena infasurat intr-o mantie si cu o masca pe fata, de sub care a iesit, in scurt timp, nelipsitul corpsepaint. Pe scurt, o intrare in scena ce promitea o aparitie interesanta.

Din punct de vedere tehnic, lucrurile au stat neasteptat de bine. Sunetul din Fabrica, de obicei problematic pe la toate concertele tinute in acest club, a fost mai ok decat in majoritatea cazurilor. De apreciat faptul ca s-a lucrat cu mai mare interes la acest capitol si urechile ascultatorilor nu au avut prea mult de suferit. De asemenea, un plus pentru baieti pentru folosirea proiectiilor, pentru imaginea atent lucrata (au colaborat cu Costin Chioreanu pentru realizarea booklet-ului LP-ului) si pentru prezenta scenica. Toate acestea le aduc o doza buna de credibilitate in contextul metalistic autohton si, de ce nu, international.

Paylistul a fost format, evident, din piesele incluse pe Pandemic Dominion, lucrurile sunand destul de inchegat. La piesa Slay the Whore, in timp ce AKRAL NECROSIS isi varsau veninul pe scena, in fundal erau niste proiectii cu o tipa ucisa in chip brutal – imagini luate probabil de prin vreun gore movie, care se potriveau la fix cu mesajul (daca se poate spune asa) piesei.

Spre finalul concertului, AKRAL NECROSIS a avut si niste invitati pe scena: Bony la piesa House of Slavery si fostul lor basist, Lev, la piesa Unveiling Deconstruction part II. Singurul neajuns al concertului a fost ca a durat putin cam mult, dar li se iarta asta in contextul in care au avut, totusi, o lansare de album.

Playlist:
Into
Now Descends the Angel
Pandemic Dominion
Merchant of Flesh
PlagueBound
Slay the Whore
Blackthrone
House of Slavery
Unveiling Deconstruction part I
Unveiling Deconstruction part II
The Purge

Dupa o scurta pauza au urcat pe scena si cei de la ENDSTILLE, plini de sange si pusi pe fapte rele, asa cum se practica printre trupele de black metal ce se respecta. O mica avertizare pentru cine are de gand sa mearga la concertele lor, pe viitor: nu stati in mijloc, in primele randuri, daca nu va doriti sa fiti umpluti de sange sau daca sunteti imbracati in alb. Bineinteles, asta nu se aplica pentru blackerii trv, pentru care scuipatul sangelui pe public este, probabil, gestul suprem pe care il poate face un vocalist de black metal. Desi nu au avut oase sau cranii umane in recuzita, faptul ca sangele era veritabil cred ca spune destul.

Trecand peste asta, s-a remarcat foarte repede si lipsa unuia dintre chitaristi, Lars Wachtfels, care nu s-a putut alatura plutonului din cauza ca are o mana in ghips. Acest lucru, insa, nu a constituit un handicap pentru nemti, care au executat totul cu precizia ce ii caracterizeaza, nelasand loc de interpretari pe piese ca Dominanz, Endstilles Reich, Anomie, World Aflame sau Ripping Angelflesh.

Cu versuri inspirate din razboi si riffuri si blast-beat-uri brutale ce invoca furia bataliei, raul si moartea, ENDSTILLE sunt niste frati mai mici ai celor de la MARDUK, dar mai monotoni si mult mai cuminti. Daca s-ar da un razboi pe scena intre cele doua trupe, MARDUK i-ar servi pe acesti nemti ca aperitive iar vocalistul lor, Zingultus, nu i-ar ajunge lui Mortuus nici pe o masea. Compenseaza la capitolul imagine, prin outfit-urile insangerate ce ii fac sa arate ca niste zombie veniti din al doilea razboi mondial. La capitolul executie nu exista nimic de reprosat, dar aceste lucruri nu sunt suficiente pentru a-i impresiona pe cei mai exigenti dintre blackeri.

Ceva a lipsit acestui concert sa fie cu adevarat reusit. Poate cheful de cantat, poate sangele adus de trupeti era insuficient sau poate au fost descurajati de faptul ca s-a intamplat in Romania. Cu alte cuvinte, blackerii romani au bifat si ENDSTILLE pe lista trupelor ce s-au perindat prin tara noastra, dar nu s-a intamplat nimic memorabil.
Playlist aproximativ:
Dominanz
As Kathaaria falls