Cronica de concert: Dirty Shirt – Oradea, Club Moszkva, 8 mai 2015

11084282_10153303318548394_5380356608428288667_n

E plin metalul romanesc de trupe bune, spectaculoase, voci deosebite, senzationale sau de-a dreptul incredibile, trupe de zeci de mii de vizualizari pe YouTube. Gasesti o trupa buna pe fiecare strada ….stop, am fost ironica in caz ca nu v-ati prins! Cu toate acestea, multe dintre trupele noastre cad destul de usor in pacatul auto-suficientei. Un concert sau doua mai de Doamne-ajuta si brusc, o gramada de formatii underground se simt deja pe culmile gloriei. Sub efectul nemernicului drog al succesului de moment, isi culeg laurii, se opresc din dezvoltare, apoi mor subit. Din fericire, avem o mana de formatii care au invatat ca succesul si viata lunga in muzica nu se obtine atat de simplu – printre acestea se numara si Dirty Shirt, care a gasit reteta ideala pentru o muzica buna si cu priza la public.

Vineri trupa a concertat in Moszkva, un club despre care am avut mereu doar cuvinte de lauda. Pe langa faptul ca gazduieste o gramada de evenimente deosebite, cu trupe aparte, are acel „je ne sais quoi”, un aer boem si intim, care te face sa revii on and on.

„Dirtylicious tour”, show-ul de promovare al celui mai recent material discografic Dirty Shirt, a fost de-a dreptul delicios, un must see si hear garantat. Mie-mi place mult trupa asta, asa ca voi incerca sa nu fiu subiectiva – e clar a fost un show cu mult mai puternic decat cele precedente. Un sound zid, o atitudine beton si niste piese pline de viata. De data aceasta trupa s-a prezentat intr-o formula extinsa, cu un percutionist in plus si trei chitari pe majoritatea pieselor – foarte misto. Parca ar mai fi mers si o vioara live pentru un plus de coolness la show. Albumul „Dirtylicious” este minunat (vezi parerea mea aici), dar live parca suna si mai bine. Piesele sunt pline de viata si stare de bine – nu stiu ce si cum au facut, dar de data aceasta baietii de la Dirty Shirt au reusit sa resusciteze cantece folclorice cunoscute sau piese de pahar si inima albastra intr-un mod atat de specific lor – presarand cu mult umor si sarcasm fiecare compozitie.

Am avut parte de un setlist generos, cu o interpretare integrala a „Dirtylicious”-ului si cu un mic cumul al celor mai cunoscute hit-uri anterioare ale trupei. De multe ori am fost dezamagita de atitudinea publicului oradean, recunosc. Spre surprinderea mea insa, vineri am intalnit oameni care au venit sa se bucure si sa vibreze impreuna cu trupa – pe fiecare piesa a fost distractie autentica pe care am resimtit-o din partea publicului. That’s the spirit!

Inca o data, bravo Dirty Shirt – ati demonstrat inca o data ca va meritati succesul si ca aveti un drum foarte fain in fata voastra. Cat despre albumul „Dirtylicious”, daca sunteti fani, veti iubi albumul acesta. Daca nu sunteti, chiar poate fi inceputul unei frumoase prietenii – trebuie doar sa va deschideti sufletul putin.

*
*