Cronica de concert – Death Fest 8, Oradea, 10 iulie 2012, Abyss Club

Se poate spune ca festivalul oradean Death Fest s-a lasat asteptat mai bine de un an pentru iubitorii metalului extrem. Ajuns la cea de-a opta editie, in data de 10 iulie 2012, BHCB, Ribcage Booking si Moshpit.ro au adus in fata publicului poate cel mai zgomotos episod Death Fest. Zgomotos in sensul ca pe scena s-a desfasurat un adevarat regal de grindcore, demn de festurile extreme din afara granitelor.

Tinerii oradeni de la CROSSHAIR au facut iar un show exceptional, avand in vedere varsta frageda a trupei si experienta acestora. De data aceasta mi-au parut foarte motivati si dedicati in ceea ce fac. Se vede ca le place ceea ce creeaza si se simt bine atunci cand sunt pe scena.

Cei de la SPIRITUAL RAVISHMENT au fost mai energici fata de show-ul de luna trecuta, in care au prestart alaturi de bucurestenii de la MEDIOCRACY. A iesit miscare, s-a lasat cu circle pit-uri si dans, like always la fiecare show al acestora. Pe final de setlist, Sebi, vocalul trupei a invitat-o pe scena pe Diana, solista trupei GRIMEGOD, venita tocmai din Arad pentru a fi prezenta la fest. “Invit pe scena o fata care stie mai bine ca mine versurile oricarei piese SPIRITUAL RAVISHMENT”, a spus Sebi. S-a cantat God at my feet in varianta cu gagica pe backing vocals si pot spune ca a sunat chiar foarte ok. Pentru ca setul de featuring-uri sa fie complet, Shake Hands With The Apocalypse, ultima piesa din playlist, l-a avut ca invitat pe Vlad, vocalul trupei CROSSHAIR. Duetul Sebi – Vlad m-a facut si mai bine sa realizez cat de mult a evoluat adolescentul, care deja a ajuns la competente vocale similare cu cel dintai.

Britanicii de la EVISORAX fac haos total. Inca de la prima piesa m-am intrebat “What the fuck is going on?” –  grindcore pur, fara niciun artificiu sau vreo chestie fortata. Agitatie, blastbeeat-uri schizoide, macel in public. A iesit un show exceptional, cu un vibe mai mult decat ok pe care il putea resimti chiar si o persoana care nu asculta acest gen. Mi-am dat seama ca cea mai mare distractie iese pe piese scurte, intense si pline de zgomot. Da frate, a iesit caterinca totala! Sectia ritmica reuseste sa puna pe ganduri chiar si pe cel mai conformist dintre metalisti, iar chitaristul si vocalul sunt cele mai bune exemple ale muzicienilor sariti de pe fix. Asa da show!

Singaporezii de la WORMROT imi sunt dragi – mici, simpatici si plini de draci. Nu degeaba fac parte dintre cele mai versate nume ale grind-ului mondial. Chit ca eram rupta de oboseala si corpul nu-mi mai raspundea la comenzi, in interior faceam moshpit cu mine insami. Sunt veseli, isterici si agitati. Mai lipsea de pe scena capra, pacat ca nu mi-am adus iepurele de-acasa sa-l bag la macel. Pe final baietii au bagat si Overgrown Asshole, una dintre piesele mele preferate asa ca am putut pleca fericita acasa.
E clar ca Death Fest-ul din acest an a fost un mic Obscene Extreme de Oradea si sunt ferm convinsa ca si cei mai trv kvlt metalisti s-au simtit bine la un astfel de show. Oricat de hater ai fi, nu ai cum sa nu te simti bine pe o astfel de muzica.

*
*