Cronica de concert: Code Red, Deliver the God, Indian Fall – Oradea, 15 octombrie, Club Abyss

Brasovul e cu siguranta unul dintre cele mai prolifice orase de la noi in ceea ce priveste trupele underground. Pe langa trupele cu experienta, care s-au facut cunoscute de ceva vreme, de la an la an, apar noi formatii mai mult decat promitatoare…which is good avand in vedere ca multi se plang de faptul ca la noi “metalele”-s pe dializa sau in moarte clinica.

Iata ca cele mai notorii trei trupe ale “Kronstadt”-ului au pornit recent intr-un turneu national, iar marti au ajuns si in Oradea: Unholy Trinity. Ca in orice tour, zilele luni-vineri  nu sunt tocmai “fericite” in ceea ce priveste valoarea numerica a publicului, asa ca ingrata zi de marti si-a spus cuvantul. Spectatori n-au fost prea multi, insa cei care au decis sa vina la distractie au stiut clar pentru ce au platit bilet, asa ca s-a mers pe principiul “putini da buni”…Nu am putut sa nu remarc sonorizarea care a fost foarte buna si a facut ca toate prestatiile sa sune zid.

Nu mai lungesc vorba, asa ca intru direct in pită cu prima trupa care a urcat pe scena: Code Red. Baietii au ani buni de experienta concertistica in spate si asta se vede inca de la prima piesa. Recunosc ca pana acum nu m-am concentrat foarte mult sa le inteleg muzica si tocmai de aceea am incercat sa profit de moment si sa ciulesc urechea mai bine la piesele lor. Ce-am observat?  Un death metal tehnic facut ca la carte, cu o sectie ritmica care mie cel putin mi s-a parut foarte bine pusa la punct. Nu demult acestia au lansat un nou material discografic, “ Dominions of our Deceitful Beliefs”, care contine compozitii inchegate, o buna carte de vizita pentru o trupa care a atins o anumita maturitate muzicala. Pe alocuri, muzica lor imi aduce aminte de vechiul Morbid Angel sau Pestilence. La finalul show-ului au bagat si un cover Death, “Spirit Crusher”, care a cam incins spiritele prin Abyss.

Cei de la Deliver the God au fost in forma maxima. Inca de cand au urcat pe scena au avut un vibe super fain si o energie care s-a ciocnit numa’ bine cu piesele lor. De la o vreme-ncoace imi plac tot mai mult si parca au piese tot mai misto. In plus, pe scena sunt foarte uniti si sunt pe acelasi film, asa ca reusesc sa transmita cam ceea ce trebuie. Pe parcursul anilor au avut o evolutie foarte naturala si vizibila, care i-a adus intr-un punct bun si admirabil. A fost miscare, a fost veselie si petrecere! Mi-a placut mult coverul At the Gates – “Blinded by Fear”, pe care l-am remarcat si la Rockstadt Extreme Fest.

Sincera sa fiu, muzica celor de la Indian Fall nu mi-a picat niciodata prea bine la stomac…sau la ureche. Nu stiu cum si de ce, dar nu ma identific deloc cu black/death-ul atmosferic pe care acestia incearca sa-l abordeze, insa trebuie sa recunosc ca cei veniti la concertul din Oradea au fost in acelasi film cu cei de pe scena. Nu sunt cea mai potrivita persoana care sa aprecieze sau sa comenteze acest stil muzical si tocmai de aceea o privesc doar prin prisma celor care i-au aplaudat si s-au bucurat de piesele lor – pe scurt, e de bine.

*
*