Cronica de concert: Caliban, Cap de Craniu, Negative Core Project, Breathelast, Diamonds Are Forever 21.03.2014 @ Fabrica Club

Mare concert, multa distractie, multi oameni nebuni!Cam asa as caracteriza ce s-a intamplat in seara de vineri, 21 martie in Fabrica.

Fara sa imi dau seama m-am trezit ca intarzii la concert, am ajuns acolo pe la ora 9. Din pacate nu am prins decat ultima piesa din playlist-ul celor de la Diamonds Are Forever, o trupa foarte energica, care a incalzit publicul prin niste breakdwon-uri mega agresive piperate, alocuri cu bass drop-uri.Ultra bine!

Breathelast was up next. Fiind una din trupele cele mai active in underground-ul bucurestean ,baietii de la Breathelast mi-au aratat inca odata ca nu s-au plictisit de ‘job-ul’ asta si ca inca mai au destula energie cat sa demonstreze ascultatorilor ca sunt una dintre cele mai tari trupe din Romania (cu unul dintre cei mai nebuni vocali!). Din prestatia lor nu a lipsit inghitirea microfonului, sound-ul de kick drum prin lovirea repetata cu microfonul in cap, crowd surfing-ul cu salteaua gonflabila si piesele cu special guest! Crazy dudes for real!

Urmatoarea trupa care a urcat pe scena a fost Negative Core Project, cunoscuta pentru stilul groove metal pe care il adopta si pentru sound-ul brutal asemanator trupei Meshuggah. Cum am mentionat mai devreme asta a fost o seara plina de oameni nebuni, iar Negative Core Project nu a facut exceptie. Vocalul a aparut pe scena cu un ciorap negru tras pe fata (aparent asta e trademark-ul lui) si trebuie sa recunosc ca a redat o experienta muzicala aproape apocaliptica, care a ajutat publicul sa se descarce si sa se agite cat mai mult. Baietii ne-au facut o surpriza si au cantat doua piese de pe viitorul album, care suna mega zid! Nu au lipsit piesele despre droguri, umanitate si regres. Ah..si pig squeal-urile!

Ultima trupa romaneasca a fost Cap de Craniu, niste veterani pe scena deathcore din Bucuresti. Vreau sa recunosc ca asta a fost primul concert Cap de Craniu la care am asistat in intregime si am fost uimit sa descopar cat de corect si clar au cantat, avand in vedere viteza si complexitatea pieselor. Nu prea am putut rezista tentatiei si m-am implicat in agitatia din fata scenei de unde am iesit cu leziuni minore dar cu zambetul pe buze. Au fost si cativa invitati surpriza pe unele piese, unul dintre ei fiind fostul vocal, Dragos Drunea cu ajutorul caruia trupa a reusit sa isi finalizeze prestatia.

Dupa cateva minute de asteptare, cei de la Caliban au urcat pe scena sa faca ce stiu ei mai bine si anume sa incante publicul. Ei bine, pe mine nu m-au incantat asa mult. Trupa are un stil foarte groovy si precis, ceeea ce e de admirat. Sound-ul balansat intre agresiv si melodic nu a reusit sa salveze trupa, o sa va explic si de ce. Am fost uimit sa realizez ca pe fundal aveau un backing track, ba de voce clean, ba de efecte, ba de tobe. Nu stiu cum fac trupele mai mari muzica si poate considera ca asa e normal, dar eu nu cred ca asta e o solutie ok pe care sa o aplici live. Uite, luam in comparatie trupele din deschidere, toate au avut ‘detalii’ mai complicate, dar nu cred ca s-a pus problema sa foloseasca un backing track, pure skill is enough. Nu stiu, pentru mine Caliban au luat o mare bila neagra. Cu backing track sau nu, lumea s-a distrat si chiar ma bucur ca organizatorii inca mai incearca sa aduca trupe mai cunoscute in cluburile noastre. Caliban – groovy, dar oarecum fake.

O seara de exceptie, cu trupe nonconformiste si oameni care mai de care mai agitati!

Pe data viitoare, ne vedem in public!

*