Cronica de concert: CADAVERES, GUERILLAS, SAMAS in Abyss Club Oradea, 3.11.2012

Fain concert a fost sambata ce a trecut in Abyss…Atmosfera misto, distractie si voie buna, trupe bune. Chiar imi era dor de un show cu un vibe pozitiv si chiar daca nu a fost foarte multa lume, o iesit asa cum trebuie, pe principiul putini, da’ buni. Nu sunt in starea de introduceri stufoase si poetice, asa ca intru direct in pita.

Ar fi nedrept sa spun ca prima trupa, SAMAS din Ungaria nu a facut un show foarte ok. Un hardcore amestecat cu ceva influente new metal chiar inspirate, insa…nu stiu de ce, dar pe mine piesele lor nu m-au prins deloc. Poate nu intrasem foarte bine in starea pe care vroiau sa o transmita. Poate ar fi trebuit sa ma predocumentez de-acasa sa-mi dau seama mai bine cu ce se mananca muzica lor.

Pe clujenii de la GUERILLAS asteptam de multa vreme sa-i vad si am avut mari asteptari de la ei, mai ales ca am auzit numa’ de bine in stanga si-n dreapta. Se pare ca vorbele auzite despre ei au fost cat se poate de reale. Au facut un spectacol foarte fain, iar experienta ce-o au in spate intr-ale harcore-ului se simte foarte bine pe scena. Piesele de pe noul EP “Toegether Forever Stronger”, care nu-s tocmai noi din spusele lor mi-au placut maxim. Apreciez la GUERILLAS faptul ca e o trupa care stie sa te tina acolo, in fata scenei. Baietii au un catch aparte, care e de apreciat. Asta demonstreaza ca le place ceea fac si au trecut peste toate impedimentele si deziluziile, inevitabile de altfel in underground-ului romanesc. Brava! Cluj HC crew for the win!

Categoric surpriza serii a fost pentru mine CADAVERES (HU). Sincer, n-am stiut nimic de trupa asta pana sa ajung in club. Ce pot sa spun?…wow, revelatie!  Stiu ca nu are rost comparatia, dar atitudinea lor mi-a adus aminte de haosul specific THE DILLINGER ESCAPE PLAN.  As recomanda trupelor romanesti sa traga putin cu ochiul la CADAVERES – vor avea multe de invatat la capitolul atitudine scenica. Nu ridic in slavi piesele lor, care de altfel au fost chiar inspirate si faine (tot un hardcore mixed cu new metal, zic eu).  Compozitiile lor sunt ok, dar nu pot sa spun ca mi-au rasturnat conceptia despre muzica. Ceea ce fac insa pe scena ridica mult nivelul trupei. Bai frate, baietii astia chiar sunt pasionati de ceea ce fac, le place sa fie pe scena. Nu mai stiu cate piese au cantat, dar mi s-a parut ca recitalul lor s-a terminat al dracu’ de repede, dovada clara ca au fost asa cum trebuie.

Sunt sigura ca daca publicul era mai numeros iesea super macel…oricum a iesit, asa ca privesc partea buna. In concluzie, ”pachetul” de trupe s-a potrivit de minune, trupetii chiar au fost din acelasi film…Seara hardcore-ish asa cum imi place mie. Big like!

Comentarii - “Cronica de concert: CADAVERES, GUERILLAS, SAMAS in Abyss Club Oradea, 3.11.2012

*
*