Cronica de concert: Bucovina, Nor @ Shadows Club, Oradea, 20 martie 2015

Hello again!

Din ciclul de povesti, nuvele si povestiri “…imi place sa-mi dau cu parerea”, azi va istorisesc ce-am facut vineri seara. Avand in vedere ca tin sa bifez cam orice eveniment metalic ce are loc in frumoasa urbe de pe Crisul Repede, un concert Bucovina era de neratat, nu?

Evenimentul a avut loc in Shadows, un club destul de ofertant pentru evenimente live – spatios si bine amenajat. Singurul minus pe care-l pot gasi acestei locatii este acustica nu tocmai prielnica, mai ales la concertele axate pe traforaj. Oricum, e un defect singular, asa ca Shadows poate fi trecut cu usurinta pe harta locurilor in care te poti distra foarte misto in Oradea.

Prima trupa a serii:  NOR – se pare ca baietii alternativi nu se lasa si tin sa fie cat mai activi pe scena underground. Mai nou, activitatea lor concertistica e in plin progres, iar asta e un atu care-i va duce departe. Fara tenacitate, nu prea poti sa te faci remarcat. Avand in vedere ca am mai scris despre ei si acum doua saptamani, aici, atunci cand au fost opening act pentru timisorenii de la Implant pentru Refuz, nu o sa insist foarte mult asupra prestatiei lor. E cert ca NOR incepe sa-si castige tot mai multi aliati din partea publicului, avand in vedere ca fiecare show e tot mai natural si relaxata. Bravo!

Sincer, nu m-am asteptat ca BUCOVINA sa aiba asa o primire speciala in Oradea – de la prima piesa pana la finalul bisului, publicul a fost in delir total. Hore, moshpituri, imbranceli si voie buna – asa da! Ma bucur cand vad ca nu am uitat sa ne simtim bine si ca inca mai stim sa oferim unei trupe feedback-ul pe care-l merita. Concertul Bucovina a fost unul itinerant…moldovenii au trecut cu eleganta prin toate materialele discografice lansate pana acum si au demonstrat ca si-au castigat merituos un loc fruntas in scena metalica romaneasca. Recunosc, nu este una dintre trupele mele favorite, insa nu pot sa nu admit ca prestatiile lor live sunt fara pata, de la interpretare pana la energia pe care o transmite catre public. “Spune tu, vant”, “Straja”, “Mestecanis”, “Duh”, “Luna peste varfuri”, au fost cu sigurata highlight-urile concertului de vineri seara. Piesele celor de la Bucovina chiar reusesc sa te bage in starea care trebuie, intr-un film cu munti, vai si paduri. Iata cum o trupa care abordeaza un gen dupa care nu prea ma dau in vant, a reusit sa ma faca sa ma simt foarte bine si sa-mi transmita o energie mai mult decat pozitiva. Felicitari Bucovina pentru un show demn de respect!

*
*