Cronica de concert: BORN FROM PAIN in Cluj Napoca, 27.02.2012, Club The King

Asteptam cu multa nerabdare show-ul olandezilor de la BORN FROM PAIN. Chit ca i-am mai vazut de doua ori pana acum, fiecare concert al lor e o noua surpriza pentru mine… si un nou haos, asa ca niciodata nu pot spune ca i-am vazut de prea multe ori.

De data aceasta, am prins show-ul lor din Cluj-Napoca… ce pot sa spun? Plusuri si minusuri, ca de altfel la fiecare concert din “capitala Ardealului”. Incep cu minusurile: doar 50 de platitori de bilet valorificat cu modica suma de 15 lei…daca nici la un show unde distractia, muzica faina si “ordinareala” e garantata clujenii refuza sa apara, atunci chiar ne confruntam cu o problema…trista, foarte trista…Situatia oricum nu-i de azi de ieri, nu se va schimba si sincera sa fiu nu prea ma mai intereseaza – am doar o senzatie de regret pentru munca organizatorilor de concerte care inca se mai hranesc cu iluzia ca in underground-ul romanesc se va remedia vreodata ceva. Pun pariu pe-o prajitura si o limonada la cofetarie, cu oricine, ca nu se va remedia, ba mai rau…va fi din ce in ce mai trist. In fine, plusuri:  cei prezenti au facut “hora mare” si a iesit o mega distractie…BORN FROM PAIN, frate!… cum s-ar zice… old school-areala ca-n epoca de aur, agitatie, stage diving si tot ce-i mai bun pentru hardcoreala.

Am deviat putin de la ordinea cronologica, asa ca ar trebui sa o iau cu inceputul: cei de la P.O.V au fost primii invitati ai serii. Baietii astia imi trezesc sentimente total contradictorii: pe de-o parte mi-s foarte simpatici pentru ca se vede ca atunci cand sunt pe scena efectiv radiaza de bucurie si implicare, iar pe de alta parte am observat minusuri demne de luat in considerare. Punkul este o muzica ce are ca principal scop existential mesajul – atata timp cat acest mesaj nu este transmis publicului asa cum trebuie, trupa respectiva risca sa-si piarda esenta. Lui Marius, vocalul trupei, exact aceasta capacitate de comunicare si de transmitere a mesajului ii lipseste. O bila alba are din partea mea bateristul trupei care a simtit fiecare nota si vers din setlist.

SKULLP m-au surprins extrem de placut – wow! Ultima oara i-am vazut in 2010… nu sunau rau, dar nici spectaculos. Ei, de data asta au demonstrat ca au urcat la rangul de trupa profi… sound fain, atitudine super ok, show inchegat. Au acum si un membru nou, un fel de DJ Lethal, adica un tip care sta la platane si care da o nota chiar interesanta muzicii lor in varianta de studio. Din pacate, la show-ul de fata, poate din motive tehnice, nu prea am auzit contributia acestuia. Chiar mi-au placut si tin sa ii felicit pentru o evolutie care sincer, pe mine m-a surprins placut. A, tin sa mai felicit faptul ca au renuntat la fostele out-fit-uri de scena care erau de-a dreptul sinistre (la modul nasol) :P.

BORN FROM PAIN FTW! Show incredibil, care mi-a demonstrat inca o data ca hardcore never dies… si hardcore-ul e o atitudine si un stil de viata, nu doar un stil muzical. Rob Franssen, vocalul trupei, este intruchiparea ADHD-ului – omul asta chiar stie sa comunice cu publicul si sa faca o suuuuper atmosfera, ce mai?! e un frontman in toata regula. S-a lasat cu circle pit, cu stage diving si cu toate ingredientele pentru un show asa cum imi place. Au interpretat atat piese care au devenit notorii printre ascultatorii de hc (Stop At Nothing, Rise or Die, The New Hate), cat si piese ce se vor regasi pe noul lor material discografic, ce va fi lansat in luna aprilie a acestui an si care va putea fi downloadat gratuit de pe site-ul oficial al trupei.

Tin sa felicit BHCB pentru un show foarte reusit, care mi-a adus aminte ca a existat o perioada in care concertele inca mai erau un prilej de bucurie pentru multi dintre noi.

Comentarii - “Cronica de concert: BORN FROM PAIN in Cluj Napoca, 27.02.2012, Club The King

1. Inca o data ma intristez cand citesc recenzii din astea si nu din cauza faptului ca sunt eu mai „intristabil”, ci pentru ca nu inteleg ce se intampla cu romanii nostri. Daca si 15 lei sunt mult pentru un concert cu o trupa extraordinara, atunci ce sa mai zicem? Pacat, pacat mare ca ai nostri „frati” prefera sa bea ca terminatii prin bodegi si sa asculte in continuare doar Pantera, Sepultura si Iron Maiden, iar trupele bune sa treaca pe aici nevazute.
    In Bucuresti a fost mai multa lume, din fericire, asa ca macar cu atat ne putem lauda. Si aici a fost un haos de nedescris de la inceput pana la final.

Thumb up 3 Thumb down 0

*