Cronica de concert: Altar, Unknown Scar – 14 martie 2015, Club Abyss, Oradea

Show must go on…dar cum?

Inainte de a va pune in fata intrebarii care nu-mi da pace de vreo cateva zile, trebuie sa va marturisesc ca am o problema. Nu foarte mare, dar e o chestiune care ma roade. Am ajuns la concluzia ca au ajuns sa ma impresioneze prea putine concerte la care particip…oi fi fost eu la prea multe si mi-au crescut standardele?! se intampla ceva cu spiritul si atitudinea underground?! Nu stiu, dar in ultima perioada ceva se intampla… e pacat ca rar mai prind cate-un concert la care sa zic: „da dom’le….asta da show…toata lumea „si-a rupt capul!”.

Revenind la intrebarea care ma framanta cu adevarat: „Ce se-ntampla cu unele trupe etalon ale metalului romanesc? Ani vechime, succes, masa de fani dobandita…ok, mai departe ce facem? Anii trec, lumea e-n miscare….ce se intampla cu trupa respectiva? Cum evolueaza? Cum imi demonstreaza ca-si merita locul in ierarhia muzicala?” Eu, cel putin, remarc cu tristete ca avem trupe care uita sa mearga mai departe, care se opresc intr-un punct si raman acolo, alergand pe loc. Revin la aspectul acesta putin mai incolo.

Sambata, concert Altar in Abyss…Chit ca i-am vazut de nenumarate ori, am decis sa merg la show.

Opening act – satmarenii de la Unknown Scar. Genul abordat de baieti (un metal cu influente hardcore, metalcore si pe alocuri melodic death) a ajuns sa nu ma mai impresioneze daca nu e cu-adevarat creativ. Cu toate astea, nu pot sa nu recunosc ca acestia si-au facut treaba ok – energie, piese decente si corect interpretate.  Pe una dintre piese, special guest a fost Vlad, vocalul trupei oradene Crosshair – o alegere inspirata as putea spune…Cele doua voci s-au completat de minune si a iesit exact ce trebuia….agresivitate si boost maxim.

Personajul principal al serii, Altar.  Revenim la problema despre care am amintit mai sus. Altar e o trupa de renume care si-a castigat de ani buni un loc fruntas in scena metalului romanesc. Piese cu impact, un vocal cu talente oratorice de necontestat. Au crescut prin munca si le-a iesit…pana la un punct zic eu. Si-mi permit sa spun asta, avand in vedere ca am participat la un numar considerabil de show-uri pe care acestia le-au sustinut. Suntem in 2015 – sunt 24 de ani de activitate in ascensiune…Consider ca nu e corect si nu e voie ca o trupa sa se limiteze la o serie de clisee din care sa nu vrea sa iasa. E ok, am inteles…e o tematica care prinde la rockerul roman cu bocăncei si pletuţe  –  tara plina de probleme, societate plina de tare, nimic nu-i bine, „se va trage linie”. Atunci cand ajungi undeva sus, asa cum a facut-o Altar, deja nu mai e permis. Esti profesionist, ofera-mi si altceva…esti obligat. Ok, nu am pretentia sa-ti schimbi tematica, dar spune-mi-o in alt fel. De la trupe de amatori nu am astfel de pretentii – fiecare e liber sa-si exercite pasiunile dupa pofta inimii. De la cei care sunt „veterani”, de la trupe mari, am insa alte asteptari. Despre show-ul propriu zis, prefer sa nu ma repet. La concertul ce a avut loc in 2013 in Oradea, a fost la fel, doar ca acum s-au cantat mai putine piese de pe albumul „Rapsodia Romaneasca”. Deci puteti arunca o privire aici.

*
*