Cronica de concert: Altar, Decease – Oradea, 13 decembrie 2013, club Abyss

Altar Oradea

Vineri seara, clubul Abyss a gazduit un show cu iz de „Christmas present„, daca luam in calcul ca au concertat doua trupe care au un succes considerabil la publicul oradean ascultator de metale: Decease si Altar.

Inca dinainte sa ajung in club am fost convinsa ca numarul celor prezenti nu va fi deloc neglijabil. Se pare ca nu m-am inselat. E clar ca cei de la Altar, in cei peste 20 de ani de activitate si-au format o baza solida de fani in toate colturile tarii.

Seara a debutat cu cei trei clujeni de la Decease. Chiar daca genul abordat de ei nu m-a incitat niciodata, accept parerile ascultatorilor avizati si ii cataloghez drept o trupa care duce mai departe stindardul old school thrash metalului. A fost miscare inca de la prima piesa, podele plus tavan maturate de plete si voie buna metalica. Spre finalul recitalului, Radu, vocalul si chitaristul trupei a inchinat una dintre piese lui Chuck Schuldiner, membru al celebrei trupe Death, care trecut in lumea deptilor in urma cu fix 12 ani. Dovada ca inca mai exista muzicieni care accepta si respecta bazele puse de „legende” ale lumii metalice. Bravos!

Despre cei de la Altar am vorbit in nenumarate randuri. Pentru mine e clar faptul ca muzica lor poti s-o urasti sau s-o iubesti…cale de mijloc nu prea exista. Mai mult, pe langa faptul ca anii de cariera muzicala nu au trecut degeaba pe langa ei si asta se vede clar, inca mai au energia sa faca show. Am impresia ca celebra descriere „mic la stat, dar mare la sfat” nu a fost facuta pentru Stefan, ci mai degraba pentru agilul Andy Ghost…Da, da – baiatul asta cred ca a fost intr-o viata anterioara voievod sau domnitor…Are ceva din atitudinea unui lider pus pe fapte mari, care vrea mereu schimbari in bine si mobilizeaza multimi.

Ca de fiecare data a fost nebunie maxima – s-au cantat atat hiturile ce i-au facut celebri, cat si piesele cele mai noi, care deja au devenit slagare printre metalistii oradeni. E clar ca Altar mai are multe de spus, iar tematica pe care o utilizeaza in versurile pieselor e inepuizabila: in Romania vor fi mereu probleme sociale, nu trebuie sa ne indoim de acest lucru.

Per total, show reusit, public satistfacut si atmosfera marfa! Sa mai tot fie! Cheers!

Comentarii - “Cronica de concert: Altar, Decease – Oradea, 13 decembrie 2013, club Abyss

1. Madalina, iti multumim pt prezenta, sustinere si pt aceasta cronica de concert frumoasa! Iti dorim succes si tie si sa ne vedem cu bine! Rock ON \m/