Cronica de concert: Adrenaline Tour 2013 la Cluj Napoca, Flying Circus

Cand am auzit ca Adrenaline Tour va fi reorganizat dupa cinci ani, nu am stat pe ganduri si am zis ca trebuie sa iau parte din nou la un show care-mi aduce aminte de vremea studentiei. In 2008 a fost fain, in 2013 a fost mai mult decat atat –  pentru mine show-ul asta a fost o relevatie si mi-a cam dat peste cap mentalitatea “indoctrinata”. Mai precis, in ultima perioada am tot sustinut ca publicul ascultator de “rockuri” de la noi e blazat, nasol, iar scena metalica este la pamant…bla bla-uri de acest gen care au fost comentate si rascomentate de ani buni. M-AM INSELAT AMARNIC. “Scena” nu-i in moarte clinica asa cum ziceam mai demult, iar publicul e acolo si daca-i dai calitate, show, profesionalism si un vibe bun iti da cel mai misto feedback ever. Multe trupe se plang ca oamenii nu vin la concerte, nu se simt bine, nu reactioneaza…S-ar putea ca problema sa vina de acolo, de pe scena, pentru ca iata: si la noi pot iesi show-uri fenomenale, asa ca pe vremuri.

So, nu mai lungesc vorba si intru direct in pita: Trupa de deschidere: EGO – i-am vazut candva si in Oradea la un concert. O trupa de adolescenti care nu m-a impresionat nici atunci, nici acum. E clar ca baietii au vrut sa dea tot ce-i mai bun pe scena, insa pe mine nu m-au convins deloc – o amestecatura de metal cu punk care nu prea m-a tinut cu ochii pe scena.

ALTAR – chiar daca nu sunt o fana inraita a clujenilor, mereu am fost de principiu ca trupa asta s-a ridicat undeva sus pe buna dreptate si ce-i al lor e pus deoparte. Se vede ca au trecut ani multi de cand activeaza si experienta isi spune cuvantul. Absolut fiecare show cu ei la care am participat a fost plin de “nervi” si energie care se transmite garantat catre public. Ceea ce apreciez cel mai mult la cei patru clujeni e ca au o prestanta aparte pe scena si reusesc sa impuna “respectul” publicului. Show-ul acesta chiar mi-a adus aminte de vechiul Adrenaline Tour, unde Andy Ghost a facut un super spectacol. La fel a fost si acum – s-au cantat hiturile, au fost si piese de pe cel mai recent album, “Mantra”, per total a iesit chiar marfa.

Avand in vedere ca IMPLANT PENTRU REFUZ a fost principalul motiv pentru care am ales sa vin la acest show, s-ar putea sa fiu mai subiectiva decat este cazul. IPR este prima mea iubire in materie de trupe romanesti si cred ca am pierdut numarul show-urilor cu ei la care am participat de cand aveam vreo 16 ani si pana acum. Este una dintre trupele care, indiferent de evolutie, schimbari de componenta si stil, pentru mine va avea mereu un loc acolo sus in top. La fiecare concert IPR am asteptat hiturile, piesele cu care am crescut si sincer, de multe ori ma asteptam sa fie doar un potpuriu de “oldies but goldies”, ba chiar ma ofticam cand anumite piese nu erau trecute in setlist. Ei bine acum, s-a intamplat contrariul – au predominat compozitiile noi care au fost “OAAAAAAAAAU!” – prima oara cand nu-mi pare rau ca nu aud vechile piese IPR. E clar ca baietii s-au maturizat, piesele sunt mult mai complexe si lucrurile se intampla intr-un mare fel pe scena. Abia astept noul material discografic!

Headlinerii serii, COMA au facut un show ca la carte. Sincer, niciodata nu m-am asteptat ca la un concert de-al lor sa iasa asa macel in public. A fost absolut fenomenal, un spectacol complet cu tot ceea ce trebuie – nu degeaba cei de la Coma au locul lor binemeritat intre trupele romanesti. A fost un vibe extrem de bun pe care l-am simtit venind de pe scena si asta e un lucru rar: sa simti bucuria cu care canta niste oameni. Este un lucru din ce in ce mai rar, dar uite ca exista. A fost nebunie totala si in public si pe scena, s-au cantat cele mai notorii piese Coma, dar si cele mai noi compozitii, care mie imi plac foarte mult.

Per total a fost un show exceptional, care a demonstrat ca si in Romania se poate, ca inca mai avem trupe bune, oameni dedicati si un public excelent. Felicitari pentru sonorizarea “monstruoasa” si apropos, Flying Circus e un loc chiar marfa de tinut concerte!

*
*