Cronica concert: First Division (lansare album), Fallen – 19.12.2013, Question Mark

first-division-question-mark

Joi seara s-a dovedit a fi una foarte distractiva, mai precis am sustinut un concert in deschidere pentru Master, dar am si reusit sa ajung la show-ul de lansare al noului album First Division, unde m-am distrat ca in vremurile bune.

Trupa care a deschis concertul a fost Fallen, o trupa tanara si energica care a reusit sa se afirme foarte repede pe scena underground din Bucuresti prin sound-ul metalcore-ish si atitudinea pozitiva pe care o detine. Din pacate am ajuns tarziu si nu am prins decat doua piese, dar mi-am dat seama din prima care e atmosfera in club: baietii de pe scena s-au echipat cu caciuli de Mos Craciun, coarne de ren, dar si cu o energie molipsitoare care mi s-a transmis destul de repede. Piesa de rezistenta a fost ultima din playlist, mai hip-hop, pe stilul H8, care a iesit foarte bine. Felicitari Fallen, sa ne mai vedem pe la concerte!

First Division a fost crème de la crème. Am asteptat lansarea  albumului de cativa ani buni si mi-am promis ca nu o sa o ratez orice ar fi. Norocul a facut ca, inainte cu cateva saptamani am primit albumul lor si am avut timp sa il ascult destul de mult. Aparent, noul lor album intitulat „Assumed Brain Robbery” este inregistrat 100% DIY si nu se bucura de o buna claritate a chitarii, fapt care m-a intristat un pic pentru ca eu pun mare accent pe treaba asta. „Ceaţa” s-a ridicat insa odata ce a inceput concertul, mai ales ca abia atunci am inteles cu adevarat faptul ca First Division nu e o trupa care se bazeaza pe  un album mega-produs, ci pe concertele mega-reusite. Chitara a sunat cum trebuia acum si sincer sa fiu, m-am dezlantuit si m-am bucurat de modul in care baietii astia incalzesc atmosfera, reusind sa starneasca agitatia publicului si admiratia celor care prefera sa ramana nemiscati. Evenimentul asta a fost 100% hardcore, pentru simplul fapt ca a fost unul caritabil. Pentru o seara nu s-a mai tinut cont de genuri sau de alte aspecte, ci s-au strans cativa oameni pentru a ajuta o familie cu o situatie financiara precara. Unitate frate! Daca nici asta nu mai inseamna hardcore, atunci ce?

Assumed Brain Robbery” nu e cel mai over-produced album pe care l-am auzit, dar live… e cel mai marfa hardcore din Romania, asculta-l si bucura-te ca inca mai sunt oameni care fac asta din placere. DIY – big up! Poate ca exagerez, dar mintea mea inca mai vrea sa numeasca muzica asta un rock’n roll modern si mai brutal. Tot respectul pentru Fallen si First Division, tot ce reprezinta si tot ce vor sa reprezinte.

Asta e ultima cronica pe anul asta, sper ca 2014 sa ne surprinda pe toti cu multe concerte marfa, mai multe prietenii si mai putina hatereala.

*
*