Cronica concert: Comeback Kid, Rock’n Ghena, The Boy Who Cried Wolf, Killer Victim @ Fabrica 08.07.2014

Salut, I’m back online, ca mureati de dor!

Marti seara, mare concert mare, Comeback Kid in Romania, concert care nu trebuia ratat.

Bai, vreau sa zic ca trupele romanesti alese pentru a canta in deschidere au fost cea mai marfa combinatie, dar ajung si la asta mai incolo.

Bun, inainte sa ajung la partea misto a cronicii trebuie sa intreb niste chestii, chit ca nu imi raspunde nimeni..oricum, poate e mai bine asa.

Eu sunt din ce in ce mai fericit cand vad oameni noi pe la concerte, pusti noi, barbosi, cheliosi, tatuati, etc si ma bucur si mai mult cand vad ca se distreaza – asa cum trebuie. Din pacate, tocmai astia mai „batrani” din public, care teoretic “reprezinta” ‘scena *core’ – care ar trebui sa dea un exemplu sau macar sa dea dovada de seriozitate/respect reciproc – ma dezamagesc si m-au dezamagit si cu alte ocazii. Nu as vrea sa se inteleaga gresit, nu e vorba de tot publicul, ci de cativa care cred eu ca strica toata buna dispozitie a tuturor. Baietii aia care se feresc cand gagiul ala care face stage dive pica in cap, in loc sa dea o mana de ajutor, cei care stau in fata scenei (mijlocul gramezii agitate) cu coatele pregatite, ‘ca nu cumva sa ii raneasca cineva’ si prefera sa loveasca el inaintea lor sau multe alte faze demne de toata scarba.

Killer Victim, prima trupa din deschidere si-a inceput recitalul in forta, cu doar cativa oameni in fata scenei. Stilul lor agresiv si rapid insa, a adunat usor-usor din ce in ce mai multa lume. Surpriza din partea lor a fost un cover de la trupa Terror Art, si anume piesa ‘Voi meritati sa fiti negati’. Una bucata trupa marfa care suna din ce in ce mai bine, check them out ca au si facebook si multe piese live care suna beton!

Pe The Boy Who Cried Wolf nu ii mai vazusem de ceva timp si aproape ca uitasem cat de agitata poate fi prestatia lor. Piesele au un flow foarte dubios dar totusi groovy si rapid. Pe langa faptul ca o sa ascultati niste piese ultra marfa, o sa vedeti si niste miscari interesante, cum ar fi: microfoane in cap, miscari rock’n’roll in tandem, tumba si gesticulari agresive! Worth all the patience!

La Rock’n Ghena atmosfera era deja foarte incinsa, la propriu si la figurat. Baietii au facut un mare show, fara sa lipseasca atitudinea MG/HC. O chestie pentru care eu ii respect si mai mult este faptul ca au mentionat in repetate randuri ca cei din fata scenei – bajetii din moshpit – sa fie mai atenti. Pana la urma au venit sa se simta bine, nu sa se raneasca reciproc. Ceea ce a plusat in castigarea publicului, a fost coverul pe care au ales sa il cante, o piesa aproape clasica prin randul metalistilor si nu numai: Machine Head – Davidian, pe care m-a agitat si eu putin, ca nah… Machine fucking Head. Rock’n Ghena, nervi si atitudine!

Mult asteptata trupa Comeback Kid s-a miscat rapid, iar publicul nu a fost nevoie sa astepte foarte mult pentru soundcheck. Din cauza caldurii a trebuit sa ma mut mai in spate, dar avand in vedere inaltimea mea, a trebuit sa gasesc un loc mai inalt de unde sa pot sa vad tot ce se intampla. Baietii au fost foarte comunicativi cu cei din public si s-au bucurat alaturi de ei cu fiecare ocazie, incurajandu-i la stage dive si circle pit-uri pe tot parcursul setlist-ului. Si-au inchiat repertorul cu piesa Wake The Dead, pe care ‘everybody went bananas’! O mica-mare realizare sa vezi trupa asta live si din cate au mentionat, we will see them again!

Cam atat despre show-ul asta, ceva deosebit… asta e clar. Gata, eu am plecat la mare, ciau!

*
*