Cronica concert: CAP DE CRANIU, COINS AS PORTRAITS, NEGATIVE CORE PROJECT, WALK THE ABYSS 30.04.2014 @ Question Mark Club

Salut, pentru ca sfarsitul lunii aprilie sa fie unul frumos, am decis sa particip la concertul asta… trebuie sa recunosc, a cantarit mult si faptul ca trupa Coins As Portraits era pe afis. Tinand cont de numele si greutatea trupelor anuntate nu mi-am facut griji ca nu o sa fie o seara reusita, ba din contra, 80% din toti oamenii prezenti la concert erau tovarasi, so we got that going!

Walk The Abyss a bubuit clubul cu sound-ul brutal, incalzind atmosfera pentru trupele ce urmau sa urce pe scena. E primul concert in care vad performantele noului vocal si legatura sa cu trupa. Am fost placut surprins de ultima lor piesa, una noua, foarte balansata, cu un intro mega lung si interesant (din cate am auzit nu este varianta finala a piesei). Now, go get a bigger shovel!

Urmatorii pe scena au fost baietii de la Negative Core Project, maestrii riff-urilor grele si a masurilor complexe, una dintre cele mai suparate trupe din underground-ul bucurestean, iar vocalul lor, Filip ne-a demonstrat inca odata ca metalul este muzica perfecta pentru eliberarea furiei si a sentimentelor negative prin prestatia sa incredibil de… nervoasa. Why so angry bro?

Despre urmatoarea trupa care avea sa urce pe scena, Coins As Portraits, am auzit multe dar niciodata nu am avut ocazia sa ii vad live. Pentru mine au fost atractia serii, dar judecand dupa reactia publicului (care a cerut bis) ma indoiesc ca am fost singurul care a ajuns la concluzia asta. Brasovenii au demonstrat ce inseamna sa depasesti barierele metalului; piesele extrem de rapide si complicate folosindu-se de acordurile disonante aproape ca au dus notiunea de metal extrem la extrem. Si cata energie, si ce tobar… blana. O chestie interesanta pe care Coins As Portraits au “dezgropat-o” este folosirea sample-urilor inaintea inceperii pieselor (nu am mai vazut/auzit asta de prin 2010, la un concert Days Before Disappearance); mai interesanta este alegerea sample-urilor, majoritatea din filme de pe vremea comunismului, good job for that! “eu ti-am zis sa te tunzi ma, nu sa te razi in cap!”

Cap de Craniu a reusit sa prinda trecerea dintre 30 aprilie si 1 mai pe scena, bucurandu-se de ziua de nastere a unuia dintre membri trupei (La multi ani Razvan!).

Si ei ca restul trupelor au reusit sa aiba o prestatie mega marfa inghesuiti pe scena relativ mica din Question Mark. Baietii au avut si un invitat surpriza pentru piesa ‘Lawrence’s Shaving Kit’ si anume Andrei ‘Iisus’ Vladila, noul vocal din Walk The Abyss – de mentionat faptul ca piesei i-au fost modificate versurile si numele din engleza in romana devenind “Briciul lui Laurentiu” , dar ascultatorii stiu deja asta de pe noul lor split cu Breathlast. Cap de Craniu a reusit sa traga cortina cu stil peste aceasta seara agitata obosind publicul indeajuns incat odihna de 1 mai sa fie intr-adevar binemeritata. “Mi-am luat cel mai belea brici – Deah!”

*
*