Cronica concert: Cannibal Corpse, L.O.S.T. , Epileptic Breakdown @Arenele Romane – 24.07.2015

Cannibal-Corpse-poster

Cannibal Corpse, o trupa legendara a death metalului – alaturi de artworkurile gore si windmill-urile interminabile ale vocalului trupei – a pasit pe scena Arenelor pentru a doua oara in Romania dupa opt ani. Tara noastra a reusit prin ambitie si rabdare sa gazduiasca din nou performanta live a trupei pentru ochii si urechile fanilor (si curiosilor)!

Clasica miscare, concertul a inceput la timp, dar publicul a lipsit cu desavarsire pentru prima trupa. Epileptic Outbreak este o trupa bucuresteana relativ noua, cu membri mai mult sau mai putin noi in scena underground-ului, care a avut placerea sa incalzeasca publicul (in numarul sau redus) cu o portie sanatoasa de deathcore bucurestean. Avand influente diverse din genul asta muzical, trupa a reusit sa impresioneze cu o compozitie interesanta, numai ca, din pacate sonorizarea nu a lasat loc de foarta multa claritate in randul instrumentelor. Trupei i s-au alaturat pentru cateva piese, doi dintre vocalii cunoscuti pe scena deathcore-ului bucurestean: Andrei Vladila (Walk the Abyss, Chaos Cult) si Mihai Ionescu (Cap de Craniu). As fi vrut sa vad un pic mai multa miscare si prezenta scenica din partea trupei si mai ales a vocalilor, dar avand in vedere ca deschideau concertul celor de la Cannibal Corpse, niste emotii erau normale. Oricum au tot timpul din lume sa invete sa fie relaxati pe scena. Tineti un ochi pe trupa asta ca se anunta ceva in curand si o sa fie marfa. Epileptic Outbreak, reprezinta!

A urmat L.O.S.T., o trupa cunoscuta pe scena metalului romanesc. As putea presupune ca daca nu ai auzit de trupa asta pana acum, ai trait intr-o pestera. L.O.S.T. este una dintre formatiile care stie sa mentina atmosfera pe parcursul show-ului; comunicarea si atitudinea sunt unele dintre cele mai importante atuuri, iar daca ai reusit sa afli secretul asta, pazeste-l bine ca e de ajutor. Am remarcat imediat dupa inceperea showului lor performanta tobarului, Victor Stoica – un stil foarte precis si care se potrivea de minune cu stilul trupei. Nu pot sa zic ca ma regasesc in muzica pe care o canta asa ca nu m-au ‘cumparat’, dar cu siguranta L.O.S.T. a demonstrat ca este o trupa profesionista si ca reuseste intotdeauna sa incante publicul cu show-ul dinamic. Pentru ei, din fericire, sonorizarea a fost mai clara. S-au impartit CD-uri, s-a glumit, s-au agitat impreuna cu publicul, cum trebuie… voie buna pe metale grele. L.O.S.T. a reusit sa imi lase o impresie buna, nu este o trupa neaparat pe gustul meu, dar performantele muzicale ale celor patru si-au spus cuvantul si au reusit sa faca un show foarte marfa. L.O.S.T. has been found.

FINALLY, dupa cateva zeci de minute, Cannibal Corpse a pus stapanire pe scena Arenelor Romane. Taticii death metal-ului au revenit. Turneul lor este unul de promovare a noului album, ‘A Skeletal Domain’ – un album cu o productie mai diferita care a primit feedback-uri pozitive dar si destule negative – iar ca fapt deosebit, cei de la Cannibal Corpse au venit singuri, neinsotiti de alta trupa asa cum se obisnuieste; nu este un lucru rau, mai putine trupe in deschidere = less waiting time until Cannibal Corpse. Show-ul a fost clasic death metal: fucking fast and fucking agressive! Pot spune ca performantele chitaristilor au fost flawless. Nu o sa inteleg niciodata cum ajungi sa canti la viteza aia si sa nu iti cada mainile dupa o singura piesa dar nah, atatia ani de cantat death metal helps out. Din pacate, sunetul a fost intrerupt in totalitate de vreo doua ori pe parcursul setlist-ului. Comunicarea trupei cu publicul nu prea a fost punctul forte al showului, dar totul a fost compensat prin atitudinea agresiva si head-banging-ul constant pe unul din cel mai nenorocit metal cantat vreodata. O chestie interesanta este faptul ca au reusit sa aiba o perfromanta live foarte impresionanta fara a se folosi de lumini sincronizate – optiune foarte folosita in ultimi doi ani de majoritatea trupelor de metal, care adauga mult mai multa ‘viata’ show-ului – in schimb folosindu-se de aptitudinile uriasului vocal ‘Corpsegrinder’, pentru a agita publicul si a face un show de exceptie. Cannibal Corpse, a doua oara si aparent la fel de marfa!
Niste meet-and-greet nu ar fi stricat, zic cei 600-700 de insi. In rest all cool, astept The Aristocrats!

*
*