Concert PRO PAIN – Bucuresti, 23 octombrie 2011, Club Wings

Seara de 23 octombrie a fost una importanta atat pentru fanii prezenti si iubitori de thrash metal cat si pentru pionierii de la PRO-PAIN care au sarbatorit douazeci de ani de activitate si au lansat cu aceasta ocazie cd/dvd-ul “20 Years of Hardcore”. Wings Club din Bucuresti a fost gazda evenimentului PRO-PAIN avand ca opening acts: DEATHDRIVE (B), UNDIVIDED (US) si MORRIGU (ELVETIA). Evenimentul a fost organizat de MetalSupport.

In jurul orei 19:30 a inceput prima trupa – DEATHDRIVE din Bucuresti este una dintre cele mai bune trupe metalcore autohtone. Dupa despartirea din luna septembrie 2011 de chitaristul Sheriffu’, in urma unei colaborari pe o perioada de zece ani, iata ca in componenta trupei apare un membru nou Catalin Ingeaua (Ingy) (vocal si chitarist) care a fost frontman-ul trupei de thrash metal DUST, ce a activat la inceputul anilor 2000. In ciuda publicului cam slab numerous, cei de la DEATHDRIVE au cantat timp de o jumatate de ora piesele ce i-au consacrat, debordand de energie si profesionalism.

Urmatoarele doua trupe din opening act au fost pentru mine o provocare si o mica surpriza pentru ca nu mai auzisem de ele pana la acest concert.

A doua trupa, UNDIVIDED abordeaza un old school hardcore de foarte buna calitate. Din ’98, timp de 8 ani au fost despartiti, dupa care s-au reunit si astfel in 2007 au scos un EP – Until Death, Think Twice, Welcome Home, Lose the Attitude. Mai tarziu in 2009 au scos albumul Until Death cuprinzand noua melodii si 3 bonus-track-uri- Welcome Home, One Thing I’ve Got si Vendetta. Cu toate ca piesele au fost extrem de energice si rapide, in cele treizeci de minute ce le-au avut la dispozitie am avut senzatia ca trupetii nu au reusit sa atraga de partea lor publicul prezent la eveniment.,.

Inaintea celor la PRO-PAIN au urcat in deschidere cei de la MORRIGU (Elvetia). Precum am mentionat mai sus nu am mai auzit de ei pana acum – metalcore-ul abordat de acestia este chiar calitativ. Atmosfera s-a “dezmortit”, incepand un mospit chiar impresionant pentru numarul mic de persoane aflate la eveniment. Piesele suna bine in varianta live, trupa abordand un stil deosebit, o combinatie interesanta de metal, hardcore cu mici influente death.

Dupa o pauza de vreo trei sferturi de ora, in sfarsit au urcat pe scena mult asteptatii headlineri-PRO-PAIN. Din pacate fanii nu au fost insa foarte numerosi – nu imi explic inca motivul.  Hardcore-istii au sarbatorit douazeci de ani de activitate  prin materialul “20 Years of Hardcore”. In acelasi timp au facut tot posibilul cu aceasta ocazie sa demonstreze cu adevarat ce pot si sa daruiasca fanilor ceea ce doresc. Astfel Gary Meskil (vocal/bass) a reusit sa incinga atmosfera , demonstrand inca odata ca nu degeaba este catalogat drept unul dintre cele mai importante nume ale scenei hardcore.

Setlistul  PRO-PAIN-ilor a numarat aproximativ douazeci de piese printre care se enumera si cele mai cunoscute de catre fani: Foul Taste Of Freedom, Three Minutes Hate, Can You Feel It, UnAmerican, Neocon, No Way Out show-ul incheindu-se cu All For King George.

Trebuie sa recunosc ca nu sunt felia mea, dar privind obiectiv si mai ales din perspectiva fanilor care au fost multumiti, cei de  la PRO-PAIN au avut un show cu totul remarcabil in care au demonstrat ca hardcore-ul se traieste, nu se povesteste. La o asemenea prestatie de exceptie parca ar fi mers si un bis, insa probabil americanii au mers de data aceasta pe reteta “putin si bun”. Cu asa douazeci de ani palpitanti de harcore, cred ca ne mai asteapta cel putin inca pe atat din partea PRO PAIN-ilor!

Keep Supporting Metal!m/

Cheers!

Horia Georgiana