Concert NAPALM DEATH – Bucuresti, 14 septembrie 2011, Wings Club

In data de 14 septembrie “taticii grind” de la NAPALM DEATH au revenit in Romania pentru a treia oara..Acum doi ani am asistat la primul lor show…se intampla in ianuarie 2009 la Becker Brau LM- mi-au placut si nu prea…La editia Brutal Assault din 2010 i-am revazut si toata perspectiva asupra britanicilor mi s-a schimbat – am putut sa-i apreciez la adevarata lor valoare si am realizat ca nu degeaba li s-a oferit statutul de “pionieri” ai grind-ului. Am asteptat astfel cu nerabdare concertul din Wings – trupele alese pentru opening act au fost si ele pe masura, asa ca am prevazut inca dinainte ca va fi o seara in care o sa se lase cu scandal.

Pe cei de la NEGATIVE CORE PROJECT nu i-am vazut niciodata in formula actuala – ultimul show la care am asistat a fost cel in care trupa se afla in componenta veche si compozitiile nu sunau tocmai promitator. Ei bine, am avut parte de o mare surpriza – piesele sunt extrem de catchy, au atitudine si multa greutate. Chiar si unele mai vechi (“Rotten”, “Blood God”) au fost schimbate considerabil si suna a dracului de bine – Filip, vocalul trupei a evoluat simtitor si asta ridica mult nivelul death/thrash-erilor. Setlistul a fost alcatuit in principal din piese noi ce se vor regasi pe primul material full lenght “Spread the Disease”…sunt chiar curioasa ce-o sa iasa , insa din ceea ce am auzit in show-ul asta, sansele ca albumul sa fie unul ok,  sunt chiar mari.

Sincera sa fiu, obisnuita fiind cu public restrans si total amortit la ultimele concerte la care am asistat si avand in vedere ca era miercuri, ma asteptam ca la acest event sa cam fluiere vantul prin sala – se pare ca m-am inselat: a fost un public numeros, mai mult decat receptiv, care a finalizat seara intr-un haos general.  Revenind la ceea ce s-a intamplat pe scena…

Pe oradenii de la SPIRITUAL RAVISHMENT i-am vazut de multe ori si mereu am scris de bine…nici nu as fi avut cum sa actionez in alt mod pentru ca as fi mintit cu nerusinare… Dupa parerea mea, sunt cei mai buni de la noi si chiar astept sa ma contrazica cineva – baietii astia fac lucruri “monstruase” pe scena si in piesele lor se “intampla” niste chestii mai mult decat complexe…De la capitolul tehnicitate, pana la atitudine si placere de a fi pe scena totul e la cote maxime cand vine vorba de cei patru “copii atomici”. In show-ul de miercuri au inserat si cateva piese noi care m-au extaziat de-a dreptul – daca “Children of the Atom” a fost un album exceptional, am senzatia ca urmatorul material va fi un mare “boom” – piesele au greutatea unui bolovan imens…e un feeling overwhelming care nu poate fi simtit decat asistand la un show de-al lor. Se simte ca le place sa fie pe scena si dau de fiecare data tot ce au mai bun – cei de la SPIRITUAL RAVISHMENT sunt expresia absolut perfecta a unei pasiuni si cred ca am spus totul cu asta!

De LOST SOCIETY n-am auzit pana la acest concert – se pare ca este o trupa ciudatica ce imbina progressive, jazz, heavy, alternative, mai pe scurt o “varza a la Cluj”care m-a cam amuzat. In primul rand trebuie sa recunosc ca imi place enorm sa asist la un concert cu diversitate de stiluri si trupe din arii diferite…e chiar varianta ideala… Cazul de fata insa, nu a putut decat sa ma amuze…ietata-mi fie malitiozitatea, insa LOST SOCIETY este modelul de “asa nu!!!”-totali rupti de peisaj, total penibili, total anosti. Nu neg faptul ca unii dintre membri trupei au valeitati promitatoare la capitolul “skill”-uri, insa combinatia ce au facut-o acolo nu mi-a putut atrage atentia decat la modul cel mai negativ – am vazut un vocal jovial pus pe glume si povestioare care mai de care mai nesarate, care mai apoi interpreta niste piese care nu m-au facut sa spun decat “Nu mai vreau!!!!Mi-e rusine de rusinea lor!”. Cam atat cu LOST SOCIETY.

Ei bine, am ajuns si la headlinerii serii NAPALM DEATH…Singura mea dezamagire e ca au avut un sound nu tocmai pe masura – bass-ul lui Shane mi-a cam zgariat timpanele, insa energia si tot macelul ce a avut loc a facut sa uit de micile inconveniente. Oamenii astia sunt cu adevarat admirabili – fac un show “sangeros” indiferent de cota de alcool ce o au la bord sau de mood-ul personal – piesele lor au reusit sa declanseze un moshpit total dement care s-a mentinut pe tot parcursul concertului (“Fuckin’ A!” pentru public la acest show). De multe ori grind-ul pur poate fi considerat obositor si usor haotic, asadar nu foarte usor digerabil pentru toata lumea – NAPALM DEATH reusesc sa faca din fiecare piesa o poveste de-a dreptul catchy, pe care e imposibil sa nu o apreciezi oricat de hater ai fi. “Suffer the children”, “Life?” sau  “When All Is Said and Done” sunt doar cateva piese ce au pus pe jar intreaga audienta – Barney are o energie absolut molipsitoare si acea impozanta specifica unui frontman de nivel inalt…Atmosfera a fost atat de intensa ca nici nu am simtit cele saizeci de minute pline de grind – per total a fost un show care a “macelarit” tot ceea ce inseamna corporatii, probleme sociale sau politica, fapt tipic pentru cei patru britanici.

Colaborarea dintre King Size si Bring The Noise, sub titulatura Alternative Music Experience, se pare ca a fost una destul de inspirata – nu pot decat sa-i felicit pentru un event greu de uitat.

Comentarii - “Concert NAPALM DEATH – Bucuresti, 14 septembrie 2011, Wings Club

1. \mm/ Ma inclin, saru’mana ! Bravo Spiritual, sunteti tot ce trebe !

Flip – Negative CORE Project

• Respect fratioru’ ! Bravo si voua pentru un show de exceptie dat in forta mare, chiar si asa obositi cum erati ! That’s fucking metal !

2. madalina, ai fost intru totul in asentimentul meu in ceea ce priveste tentativa de trupa condusa de domnu’ grigoriu jr… asa nu merge, oameni buni! oricat de tolerant as fi eu, da’ treaba aia cu lost society a fost acel muc din fasolea mioritica… bravos pentru ce-a realizat alaturi de rising shadow, da’ trebuia sa se opreasca p-acolo… daca nu era trupa asta „asa nu!” ar fi fost o seara mai mult ca perfect!

*
*