Concert GOTHIC & guests – Cluj-Napoca, 20 ianuarie 2012, Irish & Music Pub

In data de 20 ianuarie 2012, in faimoasa locatie Irish & Music Pub, a avut loc primul eveniment concertistic al noului an in Cluj-Napoca. Evenimentul a fost organizat de Blaster Promotion & MetalSupport in colaborare cu Krepuskul, care au adus in fata publicului: GOTHIC, L.O.S.T., MALPRAXIS si SILENT SCREAM. Date fiind conditiile stricte de timp, concertele au inceput la orele stabilite.

Dupa cum era si timpul sa ne trezim din betia sarbatorilor de iarna (sau nu), noul an a debutat pe ritmuri de death metal brutal ornat cu floricele de grind. Atmosfera brutala a fost inaugurata de baietii de la MALPRAXIS. De la lansarea primului lor material discografic, “Forensickness”, MALPRAXIS a evoluat foarte mult, dand dovada de meticulozitate si perfectionism. In recitalul lor s-a putut observa progresele tehnice imbunatatite semnificativ, o agresivitate urmata de mai mult profesionalism. Din pacate evolutia lor nu a putut fi gustata la adevarata sa valoare din cauza unei sonorizari nu tocmai favorabila, poate si din ghinionul de a fi primii pe scena, sau alte detalii tehnice. Playlist-ul a inclus piese cu care ne-au obisnuit in concertele lor : Black Dahila, The Ripper, Purgin Dungeon, Sickness Unleashed, Endless Massacre,  Babykiller (DEVOURMENT cover), Born To Be Killed, Necrophagist incluzand si o piesa noua: Man Hunt.

SILENT SCREAM, o trupa ce se presupune a fi un tribut adus celebrei SLAYER si-a incercat norocul de a canta pe scena cu nume cunoscute ale metalului romanesc. Fiind infiintata abia la sfarsitul verii lui 2011, trupa mai are destul timp (sau nu) sa evolueze pana la stadiul de trupa tribut SLAYER. Actualul vocal, Dudu Isabel, care mai are si alte trupe tribut, printre care HUNGRY FOR HEAVEN (trupa tribut Ronnie James Dio), a incercat sa intretina o atmosfera de buna dispozitie si chef, doar ca vocalizele lui au sunat putin mai mult inspre power metal, nicidecum a thrash sau macar ceva apropiat stilului. Au avut un playlist scurt si la obiect:  Intro (Devil’s Avocate), Expendable Youth, Dead Skin Mask, Mandatory Suicide, Spill The Blood, Bloodline, Seasons In The Abyss.

Au urcat apoi pe scena pentru a-si demonstra abilitatile concertistice ce de la KREPUSKUL, o trupa mult indragita de clujeni. Din pacate nu au avut o reprezentare intocmai reusita, stilul lor de abordare al metalului experimental in combinatie de death  nu si-a gasit echilibrul, fiind bruiat de diverse probleme tehnice. In aceste conditii au fost nevoiti sa mai restranga playlist-ul la 5 piese. Au debutat foarte evlaviosi cu piesa foarte sugestiva “Dead Inside”, iar deja la a 2-a piesa “Umbre de Vise” membrana tobelor s-a crapat, fiind nevoiti sa ia o pauza. Apoi a urmat piesa “Hamsters” dedicata nu celor care au acasa hamsteri, ci celor care se simt ca niste animale de experienta si executa ordinele. In urma schimbarilor in componenta trupei, au venit si cu o piesa noua “As Long As You See The Sky” si au incheiat recitatul cu “Imprisoned Paradis”.

Cea mai asteptata trupa a serii a fost GOTHIC, o trupa cu experienta, care a consituit un pilon de baza in scena metalului romanesc, aducand o inovatie in materie de death cu gothic. Dupa 20 de ani de la infiintare, a fost prima lor aparitie concertistica in Cluj-Napoca. Trebuie sa recunosc ca am fost impresionata de felul in care au stiut cum sa intretina o atmosfera de concert metal si de modul in care au stiut sa isi prezinte muzica. S-a putut observa cum publicul se trezeste din starea de somnolenta  si devine prezent la eveniment bucurandu-se din plin de prestatia lor artistica. Vocea a sunat mai brutal decat ma asteptam, iar instrumentalul a fost bine pus la punct remarcandu-se trecerea subtila de la ritmurile brutale la partile melodice. Au avut un playlist bogat: Grown in black, Expect the worst, Anthem of hate, Far deep in the cold, Memorial winter, Regrets, Charges, Eternity, Anguish.

In urma unei probleme tehnice avute pe drumul inzapezit inspre Cluj, bucurestenii de la L.O.S.T. au fost nevoiti sa schimbe ordinea aparitiei pe scena cu baietii de la GOTHIC, care trebuiau sa cante ultimii fiind headlinerii serii. Bine ca au ajuns intregi si au putut sustine concertul. Probabil, obositi fiind de la drum si alte cele, atmosfera pe care incercau sa o creeze nu a fost una tocmai antrenanta. Vocalul avea mai mult chef de povesti cu publicul decat de cantat. Timpul ii presa deoarece concertele trebuiau sa se incheie la ora 23:30, asa ca au sarit peste 2 piese printre care si “Paranoid” (BLACK SABBATH). Trupa de melodic death metal formata din fosti membrii ABIGAIL a lansat in 2010 primul album intitulat “Remains of Pain” de pe care au cantat majoritatea pieselor: Becoming a Lie, O viata, Victims, Why?, Remains of Pain, Rise, Closure. Recitalul lor s-a incheiat cu o piesa cu versuri speciale “Ziua ce vine”. In 2004 le-am ascultat al doilea material musical, “Last Breath”, lansat sub forma de MCD si am fost placut surprinsa de calitatea si muzicalitatea lor. Intr-adevar pe cd sunau mai agresiv, dar in acelasi timp aveau si o melodicitate aparte data de clape. Live m-au dezamagit putin prin atitudinea si stilul abordat, dar sper ca urmatoarele lor aparitii concertistice sa fie mai entuziasmate.

Multumim organizatorilor pentru evenimentul oferit si Irish & Music Pub pentru orele de restrictive, asteptand cu nerabdare urmatorul eveniment metalistic. Cheers! \m/

DARK TEAR

*