Concert DEMONICAL & guests – Cluj-Napoca, 2 noiembrie 2011, Euphoria Music Hall

Hatework si Asociatia Culturala Manifest au fost organizatorii unui eveniment asteptat de catre fanii death metal-ului suedez. Este vorba de concertul DEMONICAL (Suedia) avand ca supporting acts pe: VOLTURYON (Suedia) si pe SLYTRACT (Ungaria), show ce face parte din turneul Eastern Death Infernal Tour 2011.

Trecand la fapte, in jurul orei 20:30 evenimentul a fost deschis de catre SLYTRACT, o trupa tanara de melodic death, cu doua albume la activ: „Explanation: Unknown” (2008) si “Existing Unreal” (2011). Recitalul lor nu a durat mai mult de 40 de minute si a cuprins in majoritate piese  de pe ultimul lor material. Deatherii au incercat sa impresioneze mana de oameni adunata pana in acel moment (nici 50 de personae), insa atmosfera degajata de auditoriu nu a fost una intocmai propice dezlantuirii spiritelor. Cu parere de rau spun ca Euphoria Music Hall nu e o locatie adecvata pentru concerte metal din cauza acusticii, nu neaparat a stuff-ului tehnic de sonorizare al trupetilor. Poate si din acest motiv, ungurii nu au sunat precum ar fi trebuit: vocea nu prea se remarca, iar chitarile erau difuze, ca si tot sunetul de altfel. Oricum vocalul, troll like appearing, Gábor B. Melegh s-a dedicat intru totul reprezentarii scenice, incercand sa aduca un „suflu” agresiv si cat mai  „death” in sala.

Au urmat suedezii de la VOLTURYON, alta trupa relativ noua de death cu doua full-lenght-uri la activ. Acestia au mai reusit sa sparga plictiseala asternuta printre cei prezenti si sa creeze atmosfera de pletoseala morbida. Mi-a placut implicarea membrilor in live performing si guturalele brutale ale lui Alexander Högbom. Publicul a fost delectat cu piese precum: “Bloodsoaked Solution”, “Abide Eminence”, “Forever Suffer”, “Naked Blood”, “Unorthodox Spawn Deleted”, “Invert Birth”, “Initiate the Killing”, “Coordinated Mutilation”.

DEMONICAL, au fost headlinerii acestui eveniment –  Sverker Widgen, vocalul trupei nu a fost la prima interactiune cu publicul clujean, acesta concertand in 2009 alaturi de DIABOLICAL, un alt proiect muzical in care acesta este implicat. Pe-atunci DIABOLICAL presta ca trupa de opening act pentru  VITAL REMAINS. Paradoxal este faptul ca in 2009 la acel concert au fost mai putini oameni ( in jur de 47) fata de cel de acum unde am putut numara pana la 60 de persoane. Cu acest auditoriu, nu prea numerous din pacate, DEMONICAL au intrat entuziasti pe scena. O parte din cheful interactionarii cu publicul prin muzica, a fost estompat de proiectia unor reclame stupide si total nepotrivite pe monitorul din spate, loc unde in mod normal apare bannerul trupei sau ceva de genul, ca sa stie lumea cine canta. In fine, ca niste muzicieni bine pusi la punct, au prestat cum au stiut mai bine, in ciuda problemelor legate de calitatea sunetului. Turneul actual este in principal dedicat promovarii celui de-al treilea material discografic -“Death Infernal” lansat anul acesta, asa ca deatherii suedezi au inclus in setlist o gama bogata: “The Arrival of Armaggedon”, “Ravenous”, “March of Victory”, “All Shall Perish (The Final Liberation)”, “Slain Warriors”.

Multumiri Hatework pentru organizarea evenimentului si promovarea acestor trupe promitatoare de death metal si fanilor true (sper) care s-au prezentat in data de  2 noiembrie in Euphoria Music Hall. Asteptam cu sufletul la gura urmatorul eveniment care va fi gazduit de aceasta locatie pe data de 1 decembrie 2011: VADER & GORGOROTH din turneul “The Sign of Hell” 2011 cu o prezenta de 100% a fanilor adevarati. Cheers! \m/

DARK TEAR

*
*