WHISPERING WOODS – Fairy Woods

WHISPERING WOODS, o trupă clujeană tânară, a cărei rădăcini s-au conturat în 2008 la inţiativa celor doi prieteni din copilărie Doru Căilean şi Norbert Gero, a lansat în toamna acestui an primul lor album intitulat “Fairy Woods”. De-a lungul anilor trupa a suferit modificări majore în componenţa membrilor, stilul lor s-a făurit şi perfecţionat, iar azi a venit momentul mult aşteptat în care roadele muncii lor să fie culese. Stilul lor combină trei genuri muzicale: symphonic, gothic şi doom metal într-o armonie de admirat aducând o boare de unicitate în metalul românesc de acest gen. Vă invit să pornim într-o călatorie de basm prin pădurea fermecată.

“Well of Dreams”, piesa de debut a albumului, începe suav şi melancolic cu tente apăsătoare, evidenţiind duetul compus din clapele Corei şi din cinelele lui Alex, care capătă forma unui joc menit să-ţi vrăjească sufletul şi să te poarte într-o lume de basm a unei păduri şoptitoare în care visele prind viaţă.

O dată ce mrejele vrăjii au fost aruncate începi să auzi “The Call Of The Trees”, o superbă baladă în care sufletul îţi este alintat de vocea sopranei Alexandra acompaniată de căldura celorlalte instrumente acordate într-un ritm blând ca de leagăn. Acordurile falutului fermecat al Cătălinei (cunoscută şi prin pretenţele scenice alături de Haggard) te fac să pluteşti ca un adevărat spirit liber, aproape de stele, în totală armonie cu universul şi mama Gaia.

O idee ingenioasă a fost dedicarea odei unei forţe distructive, dar în acelaşi timp şi creatoare: the Leviathan. “Ode To The Leviathan”, începe în forţă cu refrenul impunător,  îmbrăţişat de un vers lin în duet cu flautul fermecat. Momentele de tensiune sunt amplificate printr-un ton crescendo al vocii care te poartă în lumea subacvatică a Leviathan-ului. De asemenea o altă surpriză a acestui album constă în introducerea elementelor de chitară acustică în combinaţie cu clapele şi flautul.

Atmosfera de calm a fost puţin “perturbată” de prezenţa unei fantome în mănăstire. “Ghost In The Monastery“  aduce în prim plan calităţile muzicale ale lui Radu prin basul său grav din intro-ul şi outro-ul piesei. Momentul de respiro este marcat de ritmul tobelor şi de vocea sopranei care se afundă din nou în ceaţa şi misterul de la început.

Coverul de la Darkwell, “Realm Of Darkness“ mi-a plăcut foarte mult cum a fost executat: partea instrumentală este identică cu cea a originalului, însă claviatura cu efectele de orgă şi flautul aduc o sclipire în versurile doomy ale piesei care, împreună cu vocea Alexandrei o înaltă.

O altă sursă majoră de inspiraţie ce defineşte conceptul de Whispering Woods o constituie mitologia greacă. Un episod din aceasta este ilustrat în piesa “Black Wedding“ , povestea răpirii Persefonei de către Hades. Este de remarcat iscusinţa cu care au fost legate armonios marşul nupţial a lui Wagner cu marşul funebru a lui Chopin, o combinaţie tragico-ironică din intro-ul piesei.

Rămânând la imaginea nunţii din mănăstirea antică, basoreliefurile prind viaţă , printre ele şi “Queen Medusa“. Acordurile calde ale vocii acompaniate de flaut pe versurile reprezentative scot în evidenţă frumuseţea acestei regine şi puterea ei de a cuceri totul.

În “Curse Of The Nightingale“ veti descoperi trista legendă a Filomelei preschimbată în privighetoare ilustrată pe o tonalitate mai apăsătoare şi sumbră a instrumentelor  şi a unei voci care te avertizeaza la ceva.

O piesă impunătoare al cărei ritm pur şi simplu te hipnotizează este “…Of The End“ inspirată din Inelul Nibelungilor, operă compusă de Richard Wagner.

Ritmul se menţine la înălţime prin impozanţa instrumentelor completate de vocea de zână a Alexandrei, combinaţie care intensifică întreaga atmosferă de feerie, mister şi pace creată de-a lungul pieselor şi culminează cu piesa care dă titlul albumului: “Fairy Woods“.

Pentru a se păstra această atmosferă splendidă de vrajă şi pentru a atinge corzile sensibile din sufletele ascultătorilor, au fost compuse încă două balade cu o impresionantă încărcătură emoţională: “Sleeping Angel“ şi “Death Of A Beautiful“.“Sleeping Angel“ te face să meditezi pe tema îngerilor decăzuţi care ar putea fi oricare din noi. “Death Of A Beautiful“ o aduce în planul principal pe Afrodita, zeiţa care te averizează asupra iminenţei unei altfel de morti decât cea carnală.

În încheiere vă invit să descoperiţi mai multe despre poveştile fascinante care se petrec în pădurea şoptitoare, să învăţaţi ascultarea şoaptelor mamei Gaia şi să descoperiţi o parte din misterele acestei lumi. “Fairy Woods“ este un album de debut excelent al acestei tinere trupe cu un viitor promiţător. De asemenea s-a remarcat prin originalitatea compoziţiei, a stilului şi a modului prin  care fiecare instrument a  fost pus în valoare având momentul său special în fiecare piesă. Piesele sunt de asemenea foarte bine compactate şi structurate în povestioară – sper astfel să pătrundeţi dincolo de forma vizuală a versurilor materializate prin muzică. Recomand cu multă căldură acest album pentru o doză de spiritualitate şi relaxare prin prisma audiţiei muzicale în care stilurile symphonic cu doom şi gothic creează o armonie aparte.

Pentru mai multe informaţii vizitaţi site-ul trupei:  www.the-whispering-woods.com

1. Well Of Dreams
  2. The Call Of The Trees