THE INTERBEING – Edge of the Obscure

Recent, rasfoind Metal Hammer-ul, am descoperit un reportaj destul de interesant despre o trupa din Danemarca si am zis sa incerc sa le ascult albumul de debut. Nu regret alegerea facuta – baietii au niste piese foarte misto si abordeaza un stil modern si plin de influente care mai de care mai ciudate. Dupa cinci ani de activitate, albumul “Edge Of The Obscure” este dovada ca in toata aceasta perioada au reusit sa-si personalizeze compozitiile, piesele avand influente de MESHUGGAH, MNEMIC aranjate intr-o varianta deloc deranjanta sau lipsita de originalitate. Calitatile vocale ale lui Dara Toibin sunt ireprosabile, acesta trecand de la pasaje melodice, soptite chiar, la scream-uri agresive cu o usurinta demna de invidiat pentru multi artisti.

In toate cele unsprezece piese se simte o energie debordanta si o precizie maxima- se pare ca fiecare membru stie ce face si isi are stabilit foarte bine locul in trupa. Sound-ul inchegat, plin de groove si elemente electronice si industriale sunt dovada ca trupa are un potential ridicat pentru compozitii chiar mult mai inspirate decat cele de fata – poate daca ar fi ceva mai experimentali, piesele ar iesi de-a dreptul “monstruoase”(la modul pozitiv). Nu ma declar fana inraita a elementelor electronice integrate in metal – THE INTERBEING reusesc insa sa ma atraga prin vibe-ul degajat si liniile atmosferice care isi pun amprenta pe acest album. “Pulse within the Paradox”  este de departe preferata mea de pe “Edge of The Obscure”-liniile melodice simple, cu tenta de SF, imbinate cu riff-urile pline de furie, sunt componentele perfecte pentru un potential hit.

Tranzitiile pasajelor ritmice si tehnicitatea chitarilor sunt punctele forte ale acestui album si incadreaza trupa intr-o categorie a metalului modern care promite multe pe viitor. Ritmurile sincopate si ambianta obscura  sunt in plina concordanta cu simplitatea si nuantele usor memorabile, cele mai potrivite exemple fiind piesele “Face Deletion”, “In The Transcendence” sau “Celestial Flames”.

01. Elusive Atmosphere
02. Pulse within the Paradox
03. Tongue of the Soiled