RED HOT CHILLI PEPPERS – I’m with you

“I’m with you” e un album vesel…E albumul ăla vioi de care ai nevoie atunci când totul iţi iese prost şi vrei să-ţi ridici tonusul…sau când trebuie să pleci la muncă şi eşti prea obosit să te urneşti din casă…sau când faci exerciţii de aerobic…E ca o vată de zahar roz şi pufoasă care ţi se lipeşte de haine şi faţă..
RHCP au ajuns la cel de-al zecelea material şi se pare că sunt mai în formă ca nicodată-toate cele paisprezece piese au un groove aparte care evidenţiază experienţa acumulată de trupă de-a lungul timpului. Se pare că noul chitarist Josh Klinghoffer a fost o alegere inspirată pentru funk-rockerii americani, piesele materializându-se în totalitate în potenţiale hituri dominate de solo-uri absolute apetisante. Încă de la prima piesa, Monarchy of roses, albumul te prinde cu un amalgam de ritmuri disco old school şi funk dement. Impactul compoziţiilor e datorat de balansul dintre ritmurile dansante şi greutatea ritmurilor, poziţionarea RHCP în mainstream-ul musical fiind total îndreptăţită. Athony Kiedis emană ca de fiecare dată energie debordantă pe fiecare vers, fiind după părerea mea unul dintre cei mai buni frontmani a ultimelor trei decade.
“I’m with you” marchează o nouă etapă din cariera RHCP fiind un punct de renaştere şi deschidere a unor noi orizonturi de modern funk rock. Nu degeaba s-au lăsat aşteptaţi cinci ani de la lansarea ultimului material “Stadium Arcadium”(2006)-care pe mine nu m-a impresionat profund- temele inovatoare de pe actualul album sunt reţeta perfectă pentru un album de colecţie.
Mi-a atras atenţia piesa Annie wants a baby care seamănă izbitor cu mai vechiul hit Californicaton – poate băieţii au vrut să facă un “back to the roots” adaptat şi modernizat. Nuanţele experimentale de pe Look Around şi Dance Dance Dance ridică targetul şi valoarea albumului prin o demenţă de ritmuri tipice RHCP. După spusele lui Flea(bassistul trupei), materialul este influenţat de muzicienii africani pe care i-au întâlnit şi alături de care au jam-uit în Ethiopia – cea de-a patra piesă de pe album le este dedicată şi se concretizează intr-o poveste despre aventura pe tărâmurile africane.
Totalmente „I’m with you” este un album ce merită ascultat, fiind un conglomerat de piese bine gândite pline de energie şi groove.

01. Monarchy of Roses
02. Factory of Faith