Cronica de album: Kickback – Et le diable rit avec nous

Sunt unele trupe facute sa intrige, sa enerveze, sa te puna pe ganduri…Asa sunt si parizienii hardcore de la KICKBACK. De cum am ascultat primele piese am picat intr-un “ocean” de incertitudini: muzica celor cinci francezi te face sa meditezi la aspectele sumbre ale vietii, la conspiratii, la tot soiul de conflicte interioare si-asa mai departe. Piesele KICKBACK sunt interpretarea metaforica a starilor obsesiv compulsive si a urii inabusite.

KICKBACK este prototipul perfect al underground-ului pur: muzica intunecata, schizoida, care nu e tocmai pe placul si digestia oricui. Dupa douazeci de ani de cariera, francezii au lansat in 2012 un nou album, cel de-al cincilea al carierei lor, intitulat “Et le diable rit avec nous” sau mai pe romaneste…si diavolul rade cu noi – destul de semnificativ as spune!

Albumul m-a dus imediat cu gandul la atitudinea psihotica a celor de la CONVERGE, doar ca ridicata la nivel mult mai inalt si abulic. Chiar daca nu ma dau in vant dupa astfel de genuri muzicale, apreciez ca cei de la KICKBACK au un mesaj foarte clar de transmis: este un protest strigat in cel mai dur si brut mod posibil. Este clar ca acest mesaj nici nu ar fi avut acelasi farmec transpus pe alte ritmuri.

“Et le diable rit avec nous” este comparabil cu un cocktail Molotov aruncat catre tot ce ne enerveaza intr-o societate viciata si in stare avansata de putrefactie. Desi multe trupe vechi care au pornit pe un anumit tipar au tendinta adesea sa ramana “frozen in time” si se ghideaza dupa anumite pattern-uri foarte bine stabilite, KICKBACK face exceptie: piesele de pe albumul de fata sunt exact ceea ce trebuie in underground-ul modern – schimbari bruste de ritm, riff-uri care mai de care mai scrasnite si ritmuri care-ti toaca creierul.

Este remarcabil faptul ca fiecare piesa pare sa aiba un ADN propriu, o identitate foarte bine conturata…rar se intampla asa ceva, asa ca big up!

De multe ori cand ascult un album, imi imaginez cum suna trupa live: in cazul de fata, inca de la prima piesa am mers cu gandul la vechile concerte hardcore, in care haosul era la el acasa.  KICKBACK e chiar o trupa care merita ascultata daca vrem altceva… este o buna varianta de refulare a frustrarilor zilnice.

01. Sorption
02. Triumph and disgust
03. Cavalcare la tigre