INFECTED RAIN – Asylum

Mereu am considerat ca trupele metal care au o vocalista sunt privilegiate… Nu prea conteaza calitatea muzicii – conteaza ca e o “tipa” si asta asigura succesul… daca tipa mai baga si squeal-uri sau growl-uri… cu atat mai bine..daca tipa mai arata si bine…wow! ..si mai bine! e exotic si asta prinde la public… metalistii vor veni si vor bali in fata scenei, nepasandu-le catusi de putin de ceea ce se aude pe fundal . Asta a fost motivul pentru care la inceput nu am acordat prea mult credit basarabenilor de la INFECTED RAIN! “Inca o trupa cu o gagica la voce… whatever… ”-mi-am zis… EI BINE, SE PARE CA M-AM INSELAT PROFUND! Trupa asta suna al naibii de bine… fiecare piesa e absolut dementiala si spun asta cu toata sinceritatea posibila. Este clar ca avem de-a face cu niste muzicieni care stiu foarte bine ce fac si de ce se urca pe scena.

Multe trupe de nu-metal din ultima perioada m-au dezamagit prin distorsionarea conceptului si lipsa de originalitate – spre exemplu OTEP (cu toate ca sunt vechi in bransa) si al lor “Atavist”, care s-a dovedit a fi o dezamagire totala. Cei de la INFECTED RAIN insa, au o identitate muzicala cu adevarat solida, care transmite un “flow” personalizat foarte bine definit. Am asteptat astfel cu mare curiozitate primul material de studio al acestora – “Asylum”– cele saisprezece piese sunt parca prea putine, avand in vedere calitatea lor si acel “catch” extrem de original. Lena reuseste sa puna o amprenta puternica pe fiecare compozitie – poate cu usurinta sa alterneze partile de clean cu growl-urile agresive intr-o maniera mai mult decat inspirata…ce mai?! Are “grandes cojones” si asta ma face sa o apreciez mult.

Pot spune ca INFECTED RAIN abordeaza acel nu-metal de care m-am indragostit in adolescenta – ritmuri balansate si greoaie, groove maxim si multa energie transmisa prin fiecare compozitie. Piesele au acea alura onesta, plina de forta si rebeliune – reteta perfecta pentru un album de succes, care merita sa se afle in colectia oricarui ascultator al acestui gen si nu numai. Dexteritatea trupetilor este certa, piesele fiind omogene si pline de mici detalii semnificative care dau atitudine si unicitate acestora. E greu sa fac o analiza punctuala a compozitiilor, materialul fiind foarte bine inchegat – mi-au atras insa atentia Dead mannequin, With me, The life game, piese marcate de riff-uri si breakdown-uri agresive si o sectie ritmica  – in concordanta cu acestea se afla vocea Lenei, ce oscileaza de la growl-uri pline de “evil” la pasaje melodice care-i ies foarte bine si ii confirma ferm calitatile vocale. Se pare ca Republica Moldova este extrem de prolifica la capitolul trupe underground de calitate: INFECTED RAIN, ABNORMYNDEFFECT, ALTERNOSFERA –  sunt doar cateva dintre cele mai notorii si promitatoare trupe care pot reprezenta cu multa demnitate scena autohtona peste hotare.

Concluzionand, “Asylum” este un album ce promite mult pentru viitorul INFECTED RAIN, reusind sa sparga tiparul de nu-metal banal printr-o baza solida si un sound fresh si catchy.

01. What You Whisper
02. The Life Game