HACKNEYED – Carnival Cadavre

Admir maxim HACKNEYED pentru ca se numara printre putinele trupe de metal extrem cu membri atat de tineri – sa faci o asemenea muzica la o varsta frageda si sa-ti mai si iasa extrem de bine e mare lucru, iar lor le iese incredibil. Pe langa toate astea, notabil este faptul ca sunt deja la al treilea album de studio,  deci experienta lor in domeniu nu este de ignorat . Cu un asemenea CV, am preconizat inca dinainte de a asculta albumul, calitatea si capabilitatea trupei  de nemti.
“Carnival Cadavre” este un album ce se evidentiaza prin calitatile deosebite ale bateristului care domina intreaga structura compozitionala prin tehnicitate si precizie, alaturi de riff-urile taioase care dau pieselor o alura horror. Vocalul Philipp Mazal as putea spune ca este un mic Corpsegrinder dupa aparente, cu o voce puternica si guturala ce vine in completarea partii instrumentale pentru a intregi atmosfera morbida a albumului. Cu toate ca scena death metal a devenit cam suprasaturata de o serie de band-uri  aparute ca ciupercile dupa ploaie si care nu au un fond tocmai calitativ, HACKNEYED se disting total prin mult profesionalism – nu aduc nimic nou, intr-adevar, insa sunt foarte buni in ceea ce fac…ritmurile sunt incarcate de brutalitate si balansat de acorduri ce se afla in perfecta rezonanta cu versurile ce critica problemele sociale si framantarile umane cu un simt al umorului total dement. I-as putea asemana la capitolul tehnicitate cu BENIGHTED, piesele lor avand acel efect intens si brut, condimentat cu o precizie aproape matematica. Comparativ cu primele doua albume, “Carnaval Cadavre” este un prag prin care tinerii nemti isi demonstreaza maturitatea, materialul de fata fiind unul mult mai puternic si calitativ, de la productie, pana la structurile compozitionale. Am remarcat Coulrophobia, piesa ce se distinge prin greutatea riff-urilor si rapiditatea tobelor- partea instrumentala e o alambicare de VOMITORY si AUTOPSY, evident ajustata si persoalizata intr-o varianta bine inspirata. Insertiile melodice inserate pe anumite pasaje ridica si mai mult nivelul pieselor, scotand si mai mult in evidenta brutalitatea ritmurilor death.
HACKNEYED au cu siguranta un viitor stralucit in fata –  nici nu stiu daca as putea sa-i compar cu DECAPITATED (care au avut la fel, o activitate precoce in lumea metal)- insa albumul de fata este unul mai mult decat promitator, care poate convinge orice iubitor de metal extrem.

01.Raze the Curtain
02. Bugging for Mercy
03. Infinite Family