Cronica de album: TRACES OF YOU – Bleed the Truth

Recunosc ca niciodata nu m-am focusat prea mult pe trupele originare din Italia. Pana nu demult, daca ar fi trebuit sa dau exemplu de o trupa “metalica” italiana, in afara de Fleshgod Apocalypse, nu prea as fi avut ce sa spun. Iata ca zilele acestea mi-am imbogatit “cultura generala” intr-ale muzicilor grele cu o noua trupa: TRACES OF YOU este un grup de cinci milanezi hardcore, despre care pot spune ca au piese chiar foarte misto.

Bleed the Truth” este un album cu o note clare de hardcore old school, cu ritmuri nervoase si versuri profund sociale. Foarte multe trupe hardcore au tendinta de a se plafona in idei compozitionale folosite de enşpe mii de ori pana acum, poate tocmai din cauza ca stilul muzical nu este tocmai ofertant. TRACES OF YOU a reusit sa nu pice in aceasta capcana – am remarcat piese foarte “in vână”, care au reusit sa-mi transmita mesajul asa cum trebuie.

Nu pot sa nu remarc faptul ca nivelul trupei este ridicat foarte mult de aptitudinile vocalului Simo, care mi-a adus aminte de „personalitatea” muzicala a lui Scott Vogel de la Terror. La nivel de productie, albumul „Bleed the Truth” este ireprosabil – totul suna ceas si-ti lasa acel feeling al hardcore-ului pur care iti intra in vene.

Singurul lucru pe care as putea sa-l mentionez la capitolul minusuri este faptul multe piese merg oarecum pe aceeasi linie – aceasta liniaritate parca diminueaza oarecum din valoarea unor compozitii care ar putea fi chiar demne de colectie. Oricum observatia este insignifianta in comparatie cu atuurile pe care le are trupa italiana. „Bleed the Truth” este acel tip de album care iti demonstreaza ca hardcore-ul poate fi mereu surprinzator.

01.Make the Difference
02.Resurrect
03.Through the Turbid