Cronica de album: Them Frequencies – The Great Wave-Off

Them Frequencies e o trupa formata in anul 2010 in Sofia, Bulgaria de catre cinci membri cu… viziuni muzicale foarte complexe, din ce a urmat sa aud. Ei au impartit scena pana acum cu trupe ca Noose, Cancer Bats, Nine Eleven, Minus Tree sau chiar Breathelast.  Materialul de debut a fost lansat la inceputul anului 2012 sub forma unui EP si spre sfarsitul lunii februarie al anului curent baietii isi vor lansa primul full-length numit “The Great Wave-Off”. Albumul care insumeaza opt piese a fost inregistrat in luna octombrie alaturi de Marius Costache in studioul Next Dog din Bucuresti. Scena din Bulgaria a luat un avant destul de mare in ultimii ani si daca nu ma insel, Them Frequencies nu e prima trupa bulgara care inregistreaza un album in Bucuresti, lucru care nu poate decat sa ne bucure.

Ca sa va faceti o idee din start… “The Great Wave-Off” nu poate fi catalogat sub un gen anume, iar pentru unii muzica lor poate fi un pic mai dificila la inceput… acesta se incadreaza undeva intre mathcore , progressive, experimental si post-hardcore, rezultand un mix interesant al mai multor genuri moderne, sau ca sa fiu si mai explicit… imaginati-va ca in muzica lor puteti auzi influente din Converge, Mastodon, Every Time I Die, The Dillinger Escape Plan sau Kylesa.

Nu ma voi pune sa povestesc fiecare piesa in parte ca probabil nu mi-ar ajunge zece pagini… sunt atat de complexe si pline de culoare incat o singura ascultare a albumului nu va fi de ajuns sa il descoperiti la adevarata sa valoare… si in nici un caz nu sunt piese foarte lungi care sa plictiseasca. Baietii imbina bine riffuri math cu momente ambientale,ruperi de ritm si balansuri grele de hardcore, iar uneori poate fi greu de crezut ca ce se aude in boxe nu e o trupa din vest. Ce mi s-a parut un pic ciudat la chitari e ca au niste tonuri cam infundate si nu suna atat de “carnos” si deschis cum mi-as fi dorit pe unele piese… unde chiar se simte nevoia, mai ales datorita partilor vocale agresive. Dar asta nu inseamna neaparat ca e o problema, poate asta e sound-ul pe care trupa l-a dorit, nu e batut in cuie ca orice trupa “core” sau alt gen sa sune dupa un anumit tipar, fiecare e liber sa experimenteze asa cum doreste. Ca sa revin la vocal, pe langa ce am spus mai sus… la piesa “Built To Create” am remarcat cum acesta incearca destul de clar sa imite stilul vocal Troy Sanders/Brent Hinds de la Mastodon si… mai bine nu ar fi facut-o, suna cam fortat. Un moment frumos al albumului, printre altele, e si featuring-ul alaturi de Mihai Andrei, vocalul trupei bucurestene Breathelast, pe piesa We Made You Breathe. Imi pare rau totusi ca nu am si versurile piesei la indemana ca as fi fost interesat si de temele  pe care vocalul le abordeaza pe acest album, sau poate ca..the message of the flower is…the flower?! ha! Mi se pare un inceput bun si interesant al unei trupe tinere si sunt sigur ca vom mai auzi de ei pe viitor, pana la urma nu orice trupa din balcani are doua materiale intr-un timp atat de scurt si pleaca intr-un turneu European la doar un an de la infiintare, am I right!? Nu v-am facut destul de interesati? Atunci aflati ca pe Them Frequencies ii puteti vedea live in turneul de lansare al albumului, mai intai in Bucuresti pe data de 26 februarie in club Ageless alaturi de trupele Sofy Major si The Boy Who Cried Wolf iar pe 27 februarie la Cluj!

01. The Message Of The Flower Is The Flower
02. All Great Changes Are Preceded By Chaos
03. We Made You Breathe (feat. Mihai Andrei of Breathelast)