Cronica de album: The Dillinger Escape Plan – One Of Us Is The Killer

Mult asteptata zi a venit! The Dillinger Escape Plan  au lansat noul lor album intitulat “One Of Us Is The Killer”! Cu totii stim cat de salbatici devin oamenii astia pe scena si cat de incredibil poate fi un concert de al lor, dar acestia nu impresioneaza numai prin show; albumul asta e dovada ca trupa nu cunoaste limite, o capodopera comprimata in 40 de minute de mathcore de cea mai buna calitate.

Ca si pe celelalte albume, au ales sa colaboreze cu Steve Evetts (Hatebreed, God Forbid, The Number 12 Looks Like You, Suicide Silence), un producator excelent care a reusit sa scoata in evidenta detaliile si frumusetea din acest gen de muzica haotica, iar alegerea lor a fost rasplatita prin calitatea soundului si transpunerea intensitatii trupei pe toatecele 11 piese dupa album. Pe mine m-a cucerit de la prima ascultare, desi nu m-am putut abtine si am ascultat doua piese lansate in premiera pe net. E prima oara pentru pentru ei, The Dillinger Escape Plan nu au facut asta cu niciun alt album.

Nu recomand materialul asta persoanelor cu istoric violent deoarece prima piesa, Prancer, e o piesa care te face sa izbucnesti urland “How could it all be?” la batrani pe strada! Totusi restrain yourself, mai sunt zece alte piese pe care poti sa o iei razna. Nu vreau sa incep prin a compara albumul asta cu cele din urma, nu sunt genul ala, o trupa evolueaza, se mentine sau se destrama in industria asta, iar The Dillinger Escape Plan le-a facut pe primele doua cu usurinta, tinand cont de faptul ca oamenii astia concerteaza 300+ zile pe an si din spusele lor, fiecare concert este ca un accident de masina. M-am bucurat foarte mult cand am observat ca nu sunt parti de percutie electronica, cum ma asteptam sa fie; mathcore, experimental, progressive se gasesc toate in acest album, dar nu judecati aspru doar dupa aceste criterii; nu e o muzica foarte inteligibila si asta poate sa o spuna oricine are de-a face cu muzica underground. Totusi eu va recomand cu mare insistenta sa dati o ascultare pieselor One Of Us Is The Killer si Nothing’s Funny, in opinia mea, cele mai melodice piese prezente in album, trust me, o sa fiti uimiti cat de frumos suna!

Concluzia? Un album exceptional, o trupa oarecum under-rated, o calatorie muzicala incredibila despre realitate si haosul creat de aceasta. Merita fiecare secunda pierduta!

1.Prancer
2.When I Lost My Bet