Cronica de album: TEXAS IN JULY – Texas In July (2012)

In ultimele cateva luni am tot asteptat sa se lanseze un album metalcore care sa reimprospateze putin scena asta. Totul devenise banal si generic, nu mai gaseam nimic care sa imi starneasca interesul asa cum mi-as fi dorit, aproape consideram tot filmul asta mort. Ce au scos PARKWAY DRIVE si EMMURE e oribil, LAMB OF GOD si SHADOWS FALL le-am tocit in perioada aia si totusi nu sunt ceea ce asteptam, ILL NINO parca incearca si ei sa calce un pic pe taramul asta de cand au semnat cu Victory Records si fac turnee cu EMMURE…dar nu le iese mai deloc, ALL THAT REMAINS, THE SORROW, WAR OF AGES si AS I LAY DYING cam plictisitoare si tot asa…pana in ultimele saptamani cand am pus mana pe A Life Once Lost – Ecstatic Trance si aseara TEXAS IN JULY cu self titled-ul lor.

Cea din urma e o trupa din Pennsylvania formata in 2007 si e considerata una din tinerele sperante ale scenei metalcore, avand in vedere ca membrii trupei au intre 20-23 de ani. Au avut pana acum turnee in toata lumea alaturi de trupe ca AUGUST BURNS RED, MISS MAY I, WE CAME AS ROMANS, EVERY TIME I DIE sau MAYLENE AND THE SONS OF DISASTER. TEXAS IN JULY nu e genul de trupa a carei prim album e considerat cel mai bun, urmatoarele fiind doar o incercare esuata de a recicla riffuri neinspirate de la alte formatii…din contra, acestia au evoluat foarte mult cu fiecare material, atat ca muzica si structura dar si ca productie, care a lasat un pic de dorit pe primele doua materiale, avand pana in acest moment un EP si trei albume full-length, incluzandu-l pe cel de fata.

Nu stiu daca din cauza ca aveam un mare chef de metalcore sau sa ascult neaparat ceva nou, dar am stiut ca o sa-mi placa albumul asta inca de la prima piesa pe care am ascultat-o.  Intregul material e o dovada a maturitatii trupei, mai ales a instrumentistilor, care exploreaza noi teritorii pentru TEXAS IN JULY. Un album care m-a impresionat mult din punct de vedere instrumental…tobe, riffuri si leaduri spectaculoase si atat de complexe cum rar auzi la o trupa tanara de metalcore. Liniile de voce parca sunt totusi cam similare pe cateva piese. Trei invitati la voce alaturi de Alex Good, influente din progressive si djent, multe breakdownuri, care prin minune nu au reusit sa ma plictiseasca ca la alte trupe…si un nou sound mult mai melodic pe care trupa l-a dezvoltat in timp, avand chiar si o piesa instrumentala , Repressed Memories, cu un feeling foarte ambiental.  Genul de album care are nevoie de mai multe auditii ca sa il apreciezi la adevarata sa valoare. E clar cel mai bun material de pana acum al trupei si ii voi urmari cu siguranta pe viitor. De asemenea recomand inca odata si A LIFE ONCE LOST– Ecstatic Trance, o alta trupa care trebuie urmarita cu atentie.

01.Initiate
02.Cry Wolf
03.Shallow Point