Cronica de album: TARGET – Faceburn

In urma cu aproape doi ani, cand am vazut primul concert al baietilor de la TARGET am realizat ca trupa va creste rapid si va avea multe de “spus” in lumea metalica romaneasca. Iata ca rockerii din Deva au scos de curand si primul material discografic, “Faceburn” si nu pot decat sa spun ca am avut fler in ceea ce priveste primele impresii pe care mi le-am facut. Albumul vine cu un sound fresh, foarte energic, exact ceea ce e nevoie pentru o scena underground, destul de amortita, cum este cea de la noi.

Metalcore, influente hardcore, nu-metal si chiar unele ritmuri “djent” (ca tot e asa in voga nowadays) – “Faceburn” are cam tot ce-i trebuie unui album modern, care poate “atinge” mai multe categorii de public iubitor de sonoritati agitate. Anumite fragmente din piese mi-au adus aminte de melancolia DEFTONES, altele de haosul organizat al celor de la MESHUGGAH, iar anumite pasaje vocale m-au dus cu gandul chiar la spiritual justitiar al timisorenilor de la IMPLANT PENTRU REFUZ.

Paradoxal, dar cel mai mult mi-au placut ultimele trei piese de pe album: Never Try, Stand Up si Guilty. Mi se par cele mai strong si tipice stilului TARGET – poate n-ar fi fost o idée rea ca albumul sa inceapa chiar cu ele, insa poate e doar o parere proprie. Chiar daca in mare parte piesele celor de la TARGET au o influenta puternica metalcore, am observat anumite pasaje melodice care mai mult strica “flow”-ul si feeling-ul care trebuie transmis. Spun asta pentru ca de multe ori partile “cantate” sunt sub ton si chiar putin false.

La capitolul productie, “Faceburn” este un album care chiar poate fi luat drept etalon pentru Romania. Fiecare instrument suna asa cum trebuie, iar piesele sunt puse in valoare la nivel maxim. Nu am putut sa nu remarc chitara pe opt corzi, care suna intr-un mare fel si face ca piesele sa aiba acea greutate si balans care mie imi place enorm la orice trupa de acest gen.

Albumul celor de la TARGET este dovada ca si o trupa romaneasca poate creste repede si sigur in plan muzical. Idei simple, dar inspirate si catchy, sunet curat si foarte mult potential. Este clar ca in viitor, cei cinci vor demonstra ca si la noi se poate face muzica de calitate. “Stand up motherfucker and conquer the world” – cred ca ar putea fi o deviza buna pentru cei de la TARGET.

01. Half god
02. Faith
03. Obey