Cronica de album: Sincarnate – Nothing Left to Give (EP)

I’m back, de data aceasta avem in vizor noul EP Sincarnate, unul de patru piese care poarta numele de “Nothing Left to Give”. Inainte sa ma arunc in detalii, vreau sa mentionez ca nu am ascultat atent celelalte albume/ep-uri Sincarnate, deci nu stiam la ce sa ma astept.

Din primele ascultari (si credeti-ma, am tocit EP-ul asta), am simtit pe alocuri sound-ul specific Gojira ceea ce nu e rau, as vrea sa mai experimenteze cu stilul asta pentru ca li se potriveste si sincer cred ca ar lovi destul de bine scena metal din Romania cu un sound de genul, ma rog, asta cred eu! Acum as vrea sa experimentez putin si sa iau piesele pe rand, sa vedem ce iese.

Prima piesa de pe EP se intituleaza  A Choise That No One Should Ever Have to Make, un titlu dubios si lung dar imi place ideea asta, putine trupe fac chestii de genul, in plus ca titlul asta are o poveste de spus si asta nu ma face decat sa vreau sa stiu despre ce este vorba in piesa. Din primele riff-uri simti cu adevarat forta piesei, bucatile sacadate sunt genial, iar tobele sunt gandite perfect si reusesc sa mentina liniaritatea, desi chitara se joaca in ritmuri sacadate. In piesa asta, vocea isi joaca rolul foarte bine, alocuri simtindu-se combinatia growl-voce melodica.

Nothing Left to Give este piesa care da numele EP-ului si numarul doi de pe EP. Intro-ul este mega misto, o atmosfera dark si dubioasa parca pregateste terenul pentru o nenorocire. Imi place foarte mult piesa asta, mai ales pentru ca au ales sa experimenteze mult cu atmosfera si tehnicitatea piesei.

A treia piesa prezenta pe EP se numeste Hostage of God si din pacate pe mine, nu m-a castigat in totalitate. Piesa combina stilul doom cu ceva death; totul ok pana aici, numai ca sunt incluse si niste pasaje de clape, unde eu m-am pierdut. Nu neg, piesa e foarte melodica si rapida  pe alocuri, numai ca nu ma atinge… Am mintit, outro-ul ala epic pune cireasa pe tort!

Am ajuns si la ultima piesa, Under the Sign Of Saturn. Asta cred ca e piesa mea favorita de pe EP, are un intro foarte interesant, o joaca cu chitara si bassul intr-o gama dubioasa totul pe un ton curat. Pana la jumatatea piesei parca totul e creat in asa fel incat sa tensioneze atmosfera, sa acumuleze cat mai multe sentimente. Am mentionat “pana la jumatatea piesei” deoarece de abia dupa prima jumatate incepe nenorocirea, totul se rastoarna intr-un superb breakdown “gojiristic” care reuseste sa iasa in evidenta prin masurile complicate folosite. Piesa are un final destul de tare, ajutandu-se de riffurile folosite in intro. Sincarnate a reusit sa dea un final la fel de interesant, numai bun pentru incheierea EP-ului.

Nu vreau sa ma intind prea mult, Sincarnate au scos o frumusete de material! Inca o trupa care demonstreaza prin calitatea muzicii si claritatea albumului, ca merita sa concureze si sa presteze alaturi de trupe mari. Felicitari Sincarnate, Nothing Left to Give o sa ramana ceva timp in player-ul meu!

1.A Choise That No One Should Ever Have to Make
2.Nothing Left to Give
3.Hostage of God