Cronica de album: RESISTANCE – To Judge And Enslave

RESISTANCE este o trupa belgiana, care poate pe meleagurile romanesti nu este atat de cunoscuta. Daca dam la o parte toata cortina de trupe mari despre care scriu toate publicatiile  de specialitate si care evident nu mai au nevoie de nicio promovare, putem constanta ca exista mii de trupe excelente care canta la fel de bine, poate uneori chiar mai bine decat trupele deja consacrate ale scenei internationale.

De fiecare data cand descopar o trupa noua cu potential, fie ca este romaneasca sau din afara, ma bucur enorm sa constat ca inca exista oameni dedicati si hotarati sa cante metal extrem cu toate ca viata de muzician implica adesea multe sacrificii. Cei de la RESISTANCE au lansat in ianuarie 2012 cel de-al patrulea album al carierei lor, intitulat To Judge And Enslave prin intermediul casei de discuri HBR Productions. Actualmente, acestia vor porni in luna martie intr-un turneu de promovare al noului material, alaturi de celebra formatie poloneza VADER. In primul rand To Judge And Enslave este lansat anul acesta si după cum era de asteptat implica modernitate, un sound actual si o productie curata. Stilistic vorbind belgienii au preluat cate putin din tot ceea ce reprezinta genul death metal si subgenurile acestuia. Privind partea tehnica, albumul nu este neaparat iesit din comun. Cu toate ca totul este corect executat, pot spune ca modul compozitional nu este unul nemaiintalnit in ziua de astazi. Avem mult groove subliniat de breakdown-uri, blastbeat-uri, totul fiind puternic punctat de incisivul solist Xérus. Registrul vocal al front-manului este de-a dreptul impresionant, de la growl-uri grave pana la high pitch screams-uri presarate pe alocuri cu insertii melodice. As putea spune ca uneori anumite inflexiuni ale acestuia imi suna dubios si uneori imi dau senzatia ca trupa are ca si special guest un ”prieten” preistoric, mai precis un Velociraptor. Chitaristii sunt si ei diversi in executie – avem de a face cu riffuri puternice pe partile de breakdown, caracteristice deathcore-ului. Am remarcat cateva solo-uri chiar inspirate in tumultul agresiv al pieselor, acestea venind astfel ca un highlight la nunatarea compozitiilor prin melodie.

Mi-a atras atenția E.n.s.l.a.v.e.d, piesa ce il are ca special guest pe Leif Jensen, vocalul trupei Dew Scented –  as putea spune ca sintetizeaza intreaga alura a albumului. Concluzionand, RESISTANCE este o trupa cu un potential mai mult decat incurajator care poate fi recomandata oricarui ascultator de death metal, iar albumul To Judge And Enslave este dovada certa ca trupa a pornit pe un drum promitator.
Albumul se gaseste la streaming online si poate fi ascultat aici.

01. The descent
02. Make belief savior