Cronica de album: Protest The Hero – Volition

Volition frate! Asta tradus in romana, inseamna ‘vointa’. De asta au avut nevoie baietii astia sa ajunga la al patrulea album, mai ales dupa ce tobarul lor Moe Carlson a decis sa paraseasca trupa pentru a-si continua studiile, iar trupa a decis sa renunte la colaborarea cu casa de discuri chiar dupa ce si-a anuntat intentia pentru noul album. Asta inseamna adio fonduri pentru noul album, dar au gasit o solutie, una pe care, aparent multe trupe au folosit-o pentru finantare. Aceasta era Indiegogo, un site cu o idee interesanta unde fanii pot dona bani trupelor favorite aflate in situatii diferite, printre care si cea enuntata mai sus. Protest the Hero a anuntat ca suma de care are nevoie pentru a inregistra acest album e de 125.000$, un numerar mare, avand in vedere faptul ca toti acesti bani erau stransi din donatii. Imposibilul a devenit posibil la scurt timp dupa lansarea aceste campanii, cei 125.000$ au fost stransi pentru Volition, numai ca fanii nu s-au oprit… 341.146$ este suma pe care Protest the Hero o are acum pe aceeasi pagina pe care a pornit cu ideea asta nebuna; trupa are si un filmulet interesat despre case de discuri si finantari.
Uit mereu ca ma pierd in detalii de genul, revin la ce ne intereseaza!
Voilition e un album nebun, mega tehnic plin de pasaje proggy si ritmuri punk. Ritm! Da, am uitat sa mentionez ca la capitolul percutie se afla celebrul Chris Adler (Lamb Of God). Influentele metal/thrash ale celebrului Adler se simt in fiecare piesa, tinand tot albumul intr-o stare de agitatie. Partea vocala este ca de obicei over the top, desi vocalul trupei nu are o voce tocmai… manly, motiv pentru care multi ascultatori dau skip trupei, ratand una dintre cele mai interesante formatii moderne de progressive. Se pare ca au avut doar 11 invitati pe album, opt dintre ei fiind doar pe partea vocala. Pentru partea chitarelor am numai cuvinte de lauda – toate piesele sunt uimitor de melodice, iar chitaristii primesc o mare bila alba pentru compozitia mega complicata pe fiecare pasaj. Pot spune ca este unul dintre cele mai complete albume ale ultimilor ani pe fiecare ramura instrumentala prezenta in compozitia sa.
N-are rost sa mentionez ca sunt un mare fan al trupei de cativa ani si cred ca e de inteles faptul ca asteptam albumul asta de ceva timp. Recomand ascultatorilor cu gusturi dubioase in punk/post hardcore punk sau cei care vor sa experimenteze cu muzica progressive.

01.Clarity
02.Drumhead Trial
03.Tilting Against Windmills